Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. august 2009

Den skrivemåten her, har lurt meg et par ganger, det første året jeg bodde her i England

img022 paint

PS.

Det er vel tredje gangen jeg får det her skjemaet nå.

Og det er for å stemme i noe slags valg dem har her da.

Og dem stemmer visst hvert år, kan det virke som(?)

Ihvertfall så sender dem ut det skjemaet her, en gang i året, for det er tredje gangen jeg har fått det i posten, og det stemmer nok siden jeg har bodd her i tre år og noen uker nå.

Så den første gangen jeg fikk det her skjemaet, så hadde jeg bare bodd her i noen uker.

Og da var jeg litt stressa, for jeg dreiv og kjøpte inn ting til leiligheten osv.

Så da sendte jeg inn det skjemaet, for jeg litt stressa, som sagt.

For da, siden jeg var stressa, så tenkte jeg, at Norge, er jo i Europa, derfor er jeg en europeisk statsborger, dvs. en 'European citizen'.

Siden jeg er en statsborger fra et europeisk land.

Men så ikke.

En måned eller to seinere, så fikk jeg et litt 'surt' brev i posten, om at norske statsborgere ikke skulle stå i valgregisteret, 'the electoral register', siden vi ikke fikk lov å stemme, i de her valga dem har her borte da.

Hva nå de valga går ut på.

Så sånn er det.

Og nordmenn, de får da heller ikke lån, i England, såvidt jeg har forstått.

For alle långivere, de krever at du må være registrert, i the electoral register da, for å få lån.

Så det er jo bare surr, for norske statsborgere i England.

Og hva gjør ambassaden?

Ingenting.

De skulle jo ha fått britene til å rydde opp i dette kaoset, men det gjør de ikke.

Norge er vel det eneste EFTA-landet, ved siden av Island, som er naboland, til Storbritannia.

Så Norge burde ha ryddet opp i dette tullet.

For britene pisser jo på EFTA-landene Norge, Island, Sveits og Lichtenstein, når de skriver det på den måten der.

At de skriver 'European citizen', europeisk statsborger, istedet for EU-citizen, som er det som menes, med det som jeg har streket under, på skjemaet, på bildet, det menes EU-statsborger, men de skriver 'European citizen', istedet, dvs. europeisk statsborger.

Det er jo som å spytte i trynet på nordmenn, islendinger, sveitsere og folk fra Lichtenstein, og si at vi ikke er fra Europa.

Det er jo helt på trynet.

Men ambassadefolka, de får jo det samme skjemaet som meg, i posten, hvert år.

Men hva gjør de?

Ikke en dritt tydligevis.

De er visst så opptatt av å drikke champagne og spise kanapeer, på fine motagelser, i London, så dette skjemaet, og denne fornærmelsen mot nordmenn, den legger de ikke merke til engang, men bare fortsetter med champagnedrikkingen osv.

Så sånn er det.

Så det blir nok johncons-blogg, som må prøve å ordne opp i dette, har jeg nesten litt på følelsen av.

Vi får se hva som skjer.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter