Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. august 2009

Er lufta frisk i Liverpool, eller er det jeg som er dum?




Google Mail - Angående nettavis.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående nettavis.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Aug 11, 2009 at 9:36 PM




To:
bjørn <nubanews@gmail.com>






Ok,

sorry at jeg spørr så mye.

Nå kom du med på johncons-blogg forresten.

Jeg vet ikke om det er så smart å gå ut å få seg frisk luft i Liverpool, kanskje ikke lufta er så frisk her.


Det er mulig.

Men takk for svar ihvertfall, jeg skal ta å ordne med den nettavis-posten så fort som mulig jeg, jeg må
bare ordne noe greier før jeg må på møte på the Jobcenter, på torsdag, men da skal jeg ihverfall skrive

mer innen helgen, tenkte jeg.

Jeg tenkte at jeg kunne sammenligne hvor mye lagringskapasitet, som Picasa, Flicker og Photobucket
har, og gjøre litt research på det, og finne ut fordelene ved å oppgradere, og sammenligne disse tre da.


Det kan bli nesten som en artikkel i et datablad det, hvis jeg gjør bra research osv.

Men det hørtes artigere ut nå, når du forklarte det sånn, så nå ble jeg litt motivert her, til å prøve å få

artikkelen bra.

Vi får se.

Vet du om noen flere sånne online fotoalbum-program, som jeg burde ta med i testen, i tillegg til Photo-
bucket, picasa og flicker forresten?


Mvh.

Erik Ribsskog


2009/8/11 bjørn <nubanews@gmail.com>

Erik Ribsskog skrev:


Ok,



en annen ting jeg tenkte på, da jeg fikk litt frisk luft her istad, det var det, at du vet at Independence Ltd., betyr 'begrenset frihet'.



Er det noe ordspill eller?



Er frihet noe som man ønsker å begrense da?



Bare noe jeg kom på.



Mvh.



Erik Ribsskog





2009/8/11 bjørn <nubanews@gmail.com <mailto:nubanews@gmail.com>>









Erik Ribsskog skrev:



Hei,



nå har jeg også fått litt frisk luft her og tenkt litt mer.



Men synes du ikke det er dumt, å legge de samfunnskritiske

bloggene våre på is, for å konsentrere oss, om å tjene

reklamepenger, på å skrive om gratisprogrammer, istedet for å

skrive om mangel på rettigheter osv., i våre nye

verdensordnings-hverdag?



Og hvorfor skal du ha to versjoner av nettstedet, som er

skrevet på engelsk, et .com domene og et .co.uk <http://co.uk>

<http://co.uk>?





Hva er poenget med å ha to engelske utgaver?



Mvh.



Erik Ribsskog





Nei, egentlig ikke..

av flere grunner for min del iallefall.

1. man får ingenting igjen for å skrive samfunskritiske blogger,

stort sett mye kritiske kommentarer og lite trafikk og aktiviteet,

og bloggen vil aldri generer mer en småpenger slik at det ikke er

mulig å drive bloggen på heltid.

2.få tar blogger seriøst dersom de ikke er av en viss størrelse.

Folk flest tror ikke så my på ting som ikke har blitt skrevet

iVG,dagbladet eller annen mainstream media.

3.så lenge svært fåbryr seg om detsom skrives på bloggen(og de

fleste av dem igjen kjenner til temaene før de kommer til bloggen)

er nytten av å skrive bloggposte omtrent likestor som å lagre dem

på en words fil på hardisken.



Jeg har ikke tenktå glemmede samfunskritiske temaene, jeg

planlegger å redirecte artiklenet til et nytt magasin på et senere

tidspunkt.

I stedet for å jobbe meg ihel for å få lesere til samfunskritsk

avis, vil jeg først bygge opp en avis med andre temaer(som IT og

liknende) før jeg slår sidene sammen til en større nettavis.



Foreløpig er målet å få startet en norsk og enengelsk blogg som

generer nok reklameintektertilatjeg kan jobbe med nettavis på heltid.

Som jeg har tilbudt deg, vil jeg prøve å få med meg andre som

ønsker å være webmastere mot en prosentfordeling av intekten.

Målet er at ogsådere skal kunne leve av intekten.



Fordelen med å hamange domains og nettsider at det da er lettere å

komme på forsiden på google søk, og dermed få flere besøk.

Jeg vil også legge ut magazine themet til gratis nedlasting med

link i footer slik at det også øker rangeringen i google.

Fordelen med å ha .com og .uk domain er at det er letter å renger

i google for engelske søk på .uk....på .com er det utrolig

vanskelig å komme høyt opp..

På .uk doment kan man også leggemer vekt på programmer og

tjenester knyttet til uk, mens på .com gjelder hele verden.



på lang sikt om jeg klarer å bygge opp det jeg bekriver her, vil

jeg prøve å samle alle nettsidene på en stor avis, og ha egne

seksjoner fo IT foreksmpel som linker til domainet med IT..

Da vil man på sikt få en stor og seriøs nettside med mye besøk, og

jeg tror det kan gjøre at flere tar de samfunskritiske postene

alvorlig.



Det finnes ogsåde som satser på kritiske blogger og gjør det bra

men detkreves et apparat og research på størrelsemed en vanlig

avis, og disse bloggene er også meget kommersiell, se eksempel her

på den største ogmest kjente:www.infowars.com

<http://www.infowars.com>



Mvh Bjørn










Ja det er et ordspill...sjekk teksten på eye of the beholder av Metallica..



Mvh Bjørn









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter