Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 31. august 2009

Her må det vel være noe galt, når Arbeidstilsynet sender e-poster som går direkte i junk-mailen?




Google Mail - Oppdatering/Fwd: Purring/Fwd: Problemer da jeg jobbet i Rimi










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Purring/Fwd: Problemer da jeg jobbet i Rimi











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Aug 31, 2009 at 4:17 PM




To:
Gry.Singsaas@arbeidstilsynet.no






Hei,

jeg fant e-posten fra Arbeidstilsynet nå.

Den hadde gått direkte i junk-mailen.

Og det er g-mail sitt junk-program.

Så det synes jeg var rart, at den skulle gå i g-mail sitt junk-program, for det betyr at den alltid vil havne i spam-filteret, hvis man sender fra denne e-post adressen.


Men, jeg opprettholder klagen på arbeidstilsynet, de kan ikke bruke det at det er fem år siden et arbeidsforhold opphørte, som unnskyldning, når jeg har vært i England, denne tiden, uten noe mulighet til å kontakte de før, grunnet at jeg ikke har hatt fasttelefon og internett osv., før den siste tiden, og har jobbet på minstelønn osv., så jeg må si at jeg ikke har hatt mulighet til å ta opp dette ordentlig før nå.


Og dette har jeg også forklart Arbeidstilsynet, så at de skal bruke dette som et argument for ikke å hjelpe, det synes jeg er for dårlig, så det vil jeg gjerne klage på.

Jeg synes også det er rart at e-poster derfra skal havne i g-mails spamfilter, så jeg lurer på om de kan ha tukla med e-post adressen de sendte fra.


De klarer ikke å skrive navnet hans riktig engang, i e-post adressen, det står 'Jon', også skriver han under med 'John'.

Nei, her er det noe galt.


Jeg ber vennligst om at noen i Direktoratet for Arbeidstilsynet kan se på dette.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Holdal, Jon Abelsen <jon.abelsen.holdal@arbeidstilsynet.no>

Date: 2009/8/11
Subject: SV: Purring/Fwd: Problemer da jeg jobbet i Rimi
To: eribsskog@gmail.com





Hei og takk for din henvendelse til svartjenesten.



Beklager sent svar!



Strid om kursbevis, brev og diplomer fra et tidligere
arbeidsforhold blir en privatrettslig sak. Dersom du mener at du ble sagt opp
på usaklig grunnlag er dette også privatrettslig.



Arbeidstilsynet vil ikke kunne gjøre noe med problemer som
oppsto i et arbeidsforhold for sju år siden.



Hvis du vil gå videre i det private rettsystemet med din
sak anbefaler vi at du tar kontakt med juridisk rådgivning.



Link til fri rettshjelp: http://www.jussbuss.no/
(Tlf:
22 84 29 00)






Vennlig hilsen


John Holdal


Rådgiver i Svartjenesten


Tlf: 815-48222 www.arbeidstilsynet.no


Svartjenesten er en egen informasjonstjeneste
som besvarer spørsmål om rettigheter og plikter i henhold til
Arbeidsmiljøloven, Ferieloven og andre forskrifter som går på arbeidsmiljøet.


Vær oppmerksom på at vårt svar i denne e-post
kun er en kortinformasjon og veiledning. Forespørsel som krever saksbehandling
på grunn av bestemmelser i Forvaltningsloven, kan ikke besvares med e-post og
bes rettet skriftlig til Arbeidstilsynet i ditt distrikt.







Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 10. august 2009 10:57

Til: Svartjenesten

Emne: Purring/Fwd: Problemer da
jeg jobbet i Rimi




Hei,






jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så
jeg prøver å sende den igjen.







Mvh.






Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/7/30

Subject: Problemer da jeg jobbet i Rimi

To: svartjenesten@arbeidstilsynet.no





Hei,






jeg jobbet i Rimi, fra 1992 til 2004, og det oppstod noen problemer,
som jeg har vært




delvis i kontakt med dere om tidligere, for noen uker siden.







I Rimi, så jobbet jeg som butikksjef, på tre Rimi-butikker, fra 1998
til 2002.







Og grunnen til at jeg sluttet som butikksjef, var at det var mye
'faenskap', som ble




gjort mot meg, fra lederne over meg i firmaet.







Det virker som at de satte med i en felle, for å få meg til å miste
jobben.







Driftsdirektøren, ville ikke la meg ta opp problemene, ei heller
regionsjef, eller




distriktsjef Skodvin.






Det var også flere problemer, uten at jeg skal gå i detalj om det nå.







Men disse problemene fortsetter, når jeg nå kontakter firmaet, og spørr
om de kan




sende papirer fra arkivet, til meg.






Men de sier bare at det ikke finnes noen papirer i arkivet på meg, etter 12 års
jobbing




i Rimi.







Og de latterliggjør meg, og kaller et brev jeg fikk, som vinner av en
internkonkurranse,




kalt Rimi Gullårer, (som bare en håndfull av butikksjefene klarte å
vinne, og som var




en ganske presisjefull konkurranse), det brevet jeg fikk fra Stein Erik
Hagen da,




det kaller de bare 'diplom'.







Og de vil ikke sende meg kursbevis osv.






Så de bare tuller med meg, og trakasserer meg, hos Ica, når jeg kontakter de
nå.






Så disse problemene fortsetter inn i våre dager.






Og jeg har også måtet flykte til England, for jeg har overhørt at jeg er
forfulgt av noe




kalt 'mafian', i Oslo, så jeg dro fra Oslo, uten at jeg vet om dette er
forbundet med




problemene i Rimi, men jeg kan ikke skjønne så mange andre ting det kan
komme




av, ettersom jeg aldri har vært noen kriminell eller har hatt noe
business med kriminelle




å gjøre.







Men det er altså grunnen til at jeg ikke har hatt mulighet til å ta opp
disse problemene




i Rimi, som en arbeidssak, tidligere i Norge, at jeg måtte dra til
England, i 2004, og




dermed har vært nødt til å fokusere mest på studier og jobb osv., i
England, før jeg nå,




har laptop og telefon og bredbånd i England, noe som jeg ikke hadde de
første årene,




så nå prøver jeg å oppdatere meg, og komme ajour igjen, med det som har
foregått




i Norge også.







Så derfor ville jeg gjerne ta opp disse problemene, i Rimi, fra den
øvre ledelsen der,




og gjøre dette til en arbeidssak, noe jeg forstår at dere kan har
mulighet til å gå




videre med, problemene i Rimi.






Så vennligst forklar til hvilken e-post adresse, som jeg skal sende en mer
spesifisert




e-post, med fler detaljer om problemene i Rimi.







Mvh.






Erik Ribsskog
















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter