Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 19. august 2009

Jeg sendte en ny e-post til EU-kommisjonen




Google Mail - FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Aug 19, 2009 at 8:08 PM




To:
DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu






Hei,

det står i linken dere ga meg, at jeg kan sende klage på e-post.

Da vil jeg gjerne klage på the Merseyside Police, IPCC og Home Office, i Storbritannia, at de trakasserer meg, i forhold til britiske borgere ved at politiet kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', og ikke lar meg anmelde kriminelle handlinger.


IPCC svarer ikke på mine henvendelser.

Og the Home Office nekter å la meg søke om asyl, enda jeg er en flyktning fra Norge.

Noe annet, som jeg har lagt merke til i Storbritannia, er at britiske myndigheter virker som at de selger valgregisteret, 'the electoral register' til lånefirma.


Lånefirmaene bruker dette registeret, til å gi kreditt-score.

Hvis man ikke er i det registeret, så er det så godt som umulig å få lån.

Og da mener jeg et EØS-borgere blir diskriminert, fordi de får ikke lov å stå i 'the Electoral register', så borgere fra Norge og Island (og vel også Lichtenstein), de blir da diskriminert, og har omtrent null sjangs for å få lån og kredittkort, siden disse EØS-borgerne da automatisk nesten, vil få en dårlig kreditt-score.


Så jeg mener da at britiske myndigheter, burde pålegges, å legge restriksjoner på salg av 'the Electoral register', sånn at bruken av dette registeret ikke diskriminerer EØS-borgere fra bl.a. Norge og Island, som jeg mener det gjør nå.


For EFTA har opplyst til meg at det er meningen at EØS-borgere, skal ha de samme rettigheter og goder, som EU-borgere, i EU-land, som f.eks. Storbritannia.

Så da mener jeg at denne bruken av the Electoral register, for å gi credit-score, den mener jeg må stride mot EØS-avtalen, såvidt jeg kan forstå det.


Er det denne e-post adressen jeg skal bruke for å sende klagen?

Hvor skal jeg sende e-poster og vedlegg, som jeg har her?

Mvh.

Erik Ribsskog



2009/8/12 <DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu>


Kjære Erik Ribsskog,


Vi viser til
videresendt korrespondanse med Europakommisjonens kontor i Danmark. Her finner du informasjon om hvordan du formelt sender
en klage til Europakommisjonen om mulige brudd på EU-lovgivning: http://ec.europa.eu/community_law/your_rights/your_rights_en.htm


Med vennlig hilsen,


Europakommisjonens delegasjon til Norge og
Island

Klingenberggaten 7A, 5. etg
Postboks 1643 Vika, N-0119 OSLO, Norge
Tel: (+47) 22 83 35 83 Fax: (+47) 22 83 40
55
www.europakommisjonen.no


"The views
expressed are purely those of the writer and may not in any circumstances be
regarded as stating an official position of the European
Commission"







From: PEDERSEN Anette (COMM-COPENHAGEN)

Sent: Wednesday, August 12, 2009 9:50 AM
To: DELEGATION
NORWAY
Cc: 'eribsskog@gmail.com'
Subject: FW: Videre
formidling af klage på brud på EØS-aftalen











Kære Oslo Delegation


Vi har den 24.7.2009, videreformidlet en
henvendelse til jeres kontor.


Han rykker nu for svar.



Med venlig hilsen


Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
tlf: (+45) 33
14 41 40
fax: (+45) 33 11 12 03

anette.pedersen@ec.europa.eu







From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, August 10, 2009 3:09
PM
To: COMM REP DK INFORMATION
Subject: Re: Videre
formidling af klage på brud på EØS-aftalen





Hei,


jeg har ikke hørt noe som helst, fra EU-kommisjonens kontor, i
Oslo.


Hvor lang tid er det meningen at man skal vente, før de
sender et svar, i det minste, for å bekrefte

at de har mottatt e-posten?


Igjen tusen takk for hjelpen!



Mvh.

Erik Ribsskog







2009/7/24 <eu-dk@ec.europa.eu>


Kære
Erik Ribsskog,

Europa-Kommissionens Repræsentation I Danmark
har modtaget vedhæftede
mail den 23. juli 2009.

Vi har
d.d. videreformidlet skrivelsen til Europakommisjonens delegasjon
til Norge og Island, Klingenberggaten 7A, 0119 Oslo. Tel: +47 22 83
35 83. Fax: +47 22 83 40 55.
europakommisjonen@ec.europa.eu





Med venlig
hilsen

Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
Gothersgade 115,1123 København K
T: 33 14 41 40
M:
anette.pedersen@ec.europa.eu
www.ec.europa.eu/danmark








----------
Forwarded message ----------
From: <eribsskog@gmail.com>
To: <eu-dk@ec.europa.eu>
Date: Thu,
23 Jul 2009 22:09:02 +0200
Subject: Klage på brudd på
EØS-avtalen fra EU/Fwd: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på vedtak
med referanse 200803597-18/JOR
Hei,
jeg vil altså klage på
brudd på EØS-avtalen, fra EU.

Solvit sier at da må jeg
kontakte EU-kommisjonen.

Derfor kontakter jeg dere på e-post
igjen nå.

Hvordan skal jeg gå fram, for å praktisk klage på
EU for brudd på
EØS-avtalen?

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message
----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/5/28
Subject: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på vedtak med
referanse
200803597-18/JOR
To:
eu-dk@ec.europa.eu


Hei,
jeg fikk e-post fra Solvit
Norway, idag, hvor de sier at det er
EU-kommisjonen, som man må
kontakte for å klage formelt på brudd

EØS-avtalen:

'Solvit Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>
toErik
Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
dateThu,
May 28, 2009 at 7:46 AM
subjectSV: Henvendelse om brudd på
EØS-avtalen
mailed-bynhd.dep.no
hide details 7:46 AM (8
hours ago)
Reply

Hei igjen,



EFTAs
overvåkingsorgan kontrollerer at EFTA-EØS-statene, altså
Norge,
Island og Lichtenstein, overholder EØS-avtalen. Når det
gjelder
EU-statenes brudd på EØS-avtalen er det Kommisjonen som
fører tilsyn
med dette.



Nærings- og
handelsdepartementet er ansvarlig for drift av
SOLVIT-systemet i
Norge.



Vennlig hilsen

Jostein
Røynesdal

SOLVIT Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no









Fra:
Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt:
27. mai 2009 17:15
Til: Solvit Norway
Emne: Re: Henvendelse om
brudd på EØS-avtalen



Hei,



men skal jeg
sende det til EU da, jeg er jo fra et
EFTA-land?



Vennligst forklar.

Og hvorfor
svarer ikke Nærings- og handelsdepartementet?

Igjen på
forhånd takk for forklaring.



Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog



2009/5/27 Solvit Norway
<Solvit.norway@nhd.dep.no>

Det
vises til henvendelser per e-post 5. og 26. mai om mulig brudd

EØS-avtalen. Dersom du mener at britiske myndigheter har
brutt
EØS-avtalen, kan du sende en henvendelse til
EU-kommisjonen.





Vennlig hilsen

Jostein
Røynesdal

SOLVIT Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Denne
e-posten er beregnet for den institusjon eller person den
er
rettet til og kan være belagt med lovbestemt taushetsplikt.
Dersom
e-posten er feilsendt, vennligst slett den og kontakt
Nærings- og
handelsdepartementet.



This email is
confidential and may also be privileged. If you are not
the
intended recipient please notify the Ministry of Trade
and
Industry, Norway, immediately.'.

Så lurer jeg, hvis
jeg ønsker å klage på brudd på EØS-avtalen, fra
Storbritannia,
(se videresendt e-post. Det er også en klage til, og
det er at
politiet i Storbritannia, ikke ville hjelpe meg, da jeg ble
jaget
fra Norge, i 2005, (av noen organiserte kriminelle/mafia
etc.,
enda jeg ikke er kriminell selv), og dro til
Liverpool.

Jeg lurte på hvem jeg skal kontakte i
EU-kommisjonen, angående dette.

Jeg tenkte jeg kunne sende
dette til EU-kommunisjonen i Danmark, siden
det danske og norske
skriftspråket er ganske likt,
og min mormor er også fra Danmark
så, Ingeborg Ribsskog.

Håper dette er i orden!

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded
message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/1/21
Subject: Klage på vedtak med referanse
200803597-18/JOR
To: postmottak@nhd.dep.no


Hei,

jeg
mottok et brev fra dere igår, hvor jeg syntes det manglet litt

fornuften, hvis jeg skal være litt ærlig.

Jeg skal
prøve å forklare hva jeg mener.

Dere skriver:

'Det er
ikke godgjort i tidligere korrespondanse med SOLVIT at
det
foreligger brudd på en konkret rettighet
etter EØS-avtalen
i skaen. Derfor er det ikke grunnlag for eller mulig
å opprette
en SOLVIT-sak mot britiske
myndigheter'.

Men da måtte vel
Solvit ha bedt om dokumentasjon, så skulle jeg ha gitt
det.

Solvit ba ikke om dokumentasjon, de ville bare ha en
forklaring.

Og Solvit Norway tok kontakt med Solvit
UK.

Så bestemte Solvit Norway seg for å ikke opprette en
sak.

Solvit Norway burde ha bedt om mer dokumentasjon
da.

Det som har skjedd, er at Solvit Norway oppfører seg som
en
underavdeling av Solvit UK.

De bare gjør som britene
sier, og dere hos Handels og
Næringsdepartementet, dere
fremstiller det som
at det ikke er godtgjort, at det har
forekommet brudd på EØS-avtalen.

Men hvorfor tok Solvit
Norway kontakt med Solvit UK da?

Solvit Norway var jo
fornøyde de.

Hva skal jeg gjøre nå?

Skal jeg kontakte
Solvit Norway på nytt?

Jeg synes dette minner om knefall for
britene.

Dette er bare tull og tøys og surr fra dere i
Handels- og
Næringsdepartementet.

Dere kan ikke si at det
manglet grunnlag for å opprette en sak, når
Solvit Norway ringte
Solvit UK, for å
opprette en sak.

Det var Solvit UK som
bestemte at det ikke var grunnlag for å opprette
en
sak.

Jeg klager til dere på at Solvit Norway lar
britene få bestemme dette,
hva som er grunnlag for å
opprette
en sak, eller ikke.

Det burde ikke være sånn, at
Solvit Norway sier til meg, at de skal
undersøke det.


ringer de britene, også sier de at det ikke har skjedd noe
galt.

Nei, det burde være sånn, at Solvit Norway, bestemmer
seg for å opprette en
sak.

Og så oppretter de en
sak.

Det burde ikke være sånn at de ombestemmer seg, etter å
ha pratet med
britene, som om britene hos Solvit
UK, var
sjefene til han hos Solvit Norway.

Handels- og
Næringsdepartementet sorterer vel ikke under den
britiske
regjeringen?

Det kan virke sånn i denne
saken.

Jeg mener at jeg kan godtgjøre regelbrudd, men jeg har
fått sjangsen til
dette.

For saken ble avsluttet, før det
kom til snakk om noe dokumentasjon.

Jeg vil at
dere:

1. Undersøker hva som skjedde, da Solvit UK overprøvde
Solvit Norways
bestemmelse
om å opprette en
Solvit-sak.

2. Forteller meg hvordan jeg skal gå frem, for å
opprette Solvit-saker
av problemene jeg
kan
dokumentere:

- Britisk politi nekter å la meg anmelde en
arbeidssak mot Bertelsmann
Arvato, enda
jeg har dokumentasjon
på at det har foregått lovbrudd der.

- IPCC, de svarer ikke
på e-poster og telefoner, de lar meg ikke få
behandlet min
klage
på Merseyside-politiet.

- The Home Office, de nekter
meg å få levere en klage på at IPCC ikke
svarer på e-poster
og
heller ikke returner telefoner, enda IPCC sorterer under the
Home
Office administrativt.

Jeg mener at jeg som
EØS-borger, har rett til å anmelde klare
lovbrudd, som jeg
har
bevis for.

Og jeg har også rett til å anmelde politiet
til IPCC, og få den klagen
behandlet på en
ordentlig
måte.

Og jeg har også de samme rettigheter som EU-borgere,
til å få en klage på
IPCC
ikke administreres ordentlig,
behandlet av the Home Office, så lenge
jeg oppholder
meg i
Storbritannia, i overenstemmelse med EØS-avtalen.

Så her er
det klare brudd på EØS-avtalen, mener jeg.

Jeg har også blitt
latterliggjort av britisk politi, som kaller meg
'Miss Erik
Ribsskog',
og som kaller bevis jeg ga dem mot Bertelsmann Arvato,
'found property',
enda
jeg leverte det over skranken til en
konstabel Steele, hos
Merseyside-politiet.

Så det er
tydelig at respekten for EØS-borgere, hos britisk politi,
den er
på et lavmål.

Her blir man bare tullet rundt med, siden man
ikke er britisk eller
EU-borger.

Og EFTA bare henviser meg
til Solvit.

Og Solvit, de bare bøyer seg for
britene.

Så det er tydelig at norske myndigheter underordner
seg britene, og
lar sine borgere
bli hersjet med her
borte.

Så den EØS-avtalen er ikke verdt papiret den er
skrevet på.

Det er bare noe lureri hele greiene.

Det
er ingen kompetente organer som passer på at den overholdt
uansett.

Så at Norge skal betale milliarder til EU hvert år,
som motstykke mot
å få den avtalen,
det skjønner ikke
jeg.

Det må bare være for firmaer at den avtalen
gjelder.

Vanlige norske borgere er ihvertfall fritt vilt i
praksis, i EU, og
blir tullet rundt med, uten
at noen i Norge
reagerer.

Så det synes jeg er en skam.

Med
hilsen

Erik
Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter