Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 21. august 2009

Jeg sendte en ny Facebook-melding til Anne Grosvold fra ungdomsskolen

anne grosvold 2

PS.

Jeg tror at hun Anne Grosvold der, fra klassen min, på ungdomsskolen, juger.

For jeg mener at broren hennes, som Christell var sammen med, var han her:

SIMEN GROSVOLD 1971 3021 Drammen Nedre Eiker 341 039 0 131 324

(Fra skattelistene i VG:

http://www.skattelister.no/?do=search-year&a=1971&kommune=0625 )

Og alle som gikk i klassen vår, var født i 1970.

Så at Christell var sammen med noe eldre bror av henne, det er bare jug.

For hun var sammen med den ett år _yngre_ broren hennes.

Så sånn var det.

Det mener jeg at jeg husker så og si 100% sikkert.

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var forresten ikke Tjøme det het, der hvor Karl Fredrik og Anne Grosvold i klassen rota, det var Tofte det het der, på Hurumlandet.

Vi kjørte båt dit, på slutten av 8. klasse.

Faren min hadde en båtmotor, som satt på båten til Haldis.

Så dro jeg og Espen og Karl Fredrik, tror jeg det var, vi kjørte i en båt, som Espen hadde, tror jeg, og så lånte vi motoren til faren min, som stod på båten til Haldis.

Men det var en Mercury-motor, som ikke satt ordentlig fast, på båten til Espen og dem, eller hvem det var.

Så man måtte hele tida skru fast motoren igjen da, for den holdt på å riste av.

Det var på slutten av 8. klasse, fant jeg ut, for jeg husker jeg hadde en kassett, som jeg hadde tatt opp, på stereoanlegget til faren min, som jeg var den eneste som brukte, siden faren min hadde flytta ned til Haldis.

Og to av sangene husker jeg ennå, og det var 'Maria Magdalena', med Sandra og 'Tarzan Boy', med en eller annen gruppe.

Så sånn var det.

Karl fortalte meg og Espen eller Ulf vel, (vi var de fire gutta i klassen, sammen med Ole-Tonny, som bodde på Nedre, men Ole-Tonny bodde i Olleveien, som ikke var ordentlig Nedre, (synes jeg), siden det lå ganske nærme Øvre.

Så sånn var det.

Karl fortalte at han hadde liggi under hu Anne Grosvold, fra Svelvik, i klassen, og 'knadd brød' da, inne i et eller annet telt, tror, jeg på stranda, i en bukt like før Tofte, hvis du kjører båt fra Berger.

Et sted som klasseforstander Aakvåg visste om.

Så sånn var det.

PS 3.

Her er de sangen jeg husker fra den klasseturen:





PS 4.

Da vi skulle hjem, etter en natt.

(Jeg sov ikke, for noen av oss bare satt rundt et bål, og spilte musikk på kassettspiller.

Linda Moen var sjefen for musikkspillinga, mener jeg å huske.

Jeg hadde kassettspiller jeg og, i båten, men Linda Moen og de, de hadde noe slags gammeldags 'ghetto-blaster' vel.

Vi hadde ikke telt nemlig, såvidt jeg kan huske.

Og det var digg når sola endelig kom, så fikk man litt varme igjen.

Men men).

Men jeg og Karl og Espen, var det vel.

Vi drøyde til alle de andre hadde dratt.

Så samla jeg alle tomflaskene, (jeg tror noen hadde drukket øl der også muligens).

(Jeg var jo vant til å samle flasker, fra da jeg bodde i Larvik).

Så kjørte vi til Holmsbu, og panta flaskene, som var ganske mange.

Det var ganske mange små butikker, i Holmsbu, det visste jeg godt, for jeg pleide å dra dit noen ganger med båten til Haldis.

Som jeg da fikk lov av faren min å bruke, fra jeg var sånn 14 år da vel, hvis jeg ikke tar feil.

Og da pleide jeg å kjøre over til Holmsbu og Rødtangen og sånn.

På det stedet der, Bergeråsen, så var det vanlig for ungdommer, å ha båt, og også moped, og også bil etterhvert da.

Jeg hadde ikke så mye penger, men jeg kjørte en del med båten til Haldis da, før den ble vrak, i en høststorm, på Østlandet, rundt 1986 tror jeg, når mange båter osv. ble ødelagt på Østlandet.

Butikkene i Holmsbu, var nærme bryggene der, derfor dro vi dit med tomflaskene, for vi gadd ikke å bære de helt til samvirkelaget, på Berger, eller til butikken på Sand f.eks.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter