Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. august 2009

Jeg sente en e-post til firmaet som eier NITH, Anton B. Nilsen, angående at rektor på NITH, ikke svarer på e-post




Google Mail - Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på NITH/Fwd: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Aug 11, 2009 at 11:45 AM




To:
abn@abn.no






Hei,

jeg har vært i kontakt med Abildgaard, administrativ leder og rektor, ved NITH, men ingen har kunnet hjelpe meg, med dette.

Rektor, han svarer ikke på e-post, enda jeg ringte NITH nå, og fikk bekreftet, at han ikke har vært på ferie, siden 1. juni, da jeg sendte den første e-posten om dette.


Jeg fikk bekreftet fra NITH, at de er en del av Anton B. Nilsen AS, da jeg ringte nå.


Og siden det ikke er noen 'høyrere herrer' hos NITH, enn rektor, så ble vi enige om, at jeg skulle sende dette til dere.


Problemet er at jeg har studert to år, på NHI, på 90-tallet, og to år på HiO bachelor informatikk, fra 2002 til 2004.


Og jeg jobbet mye ved siden av stuiene, så jeg mangler et eller to fag, både fra HiO og NHI.


Men, jeg tenkte, at jeg kunne kontakte HiO, og få godkjent et par av fagene, fra NHI, (eventuelt mange av fagene)

og få enten en bachelor eller en to-årsgrad, i informasjonsbehandling, som jeg studerte både på HiO og NHI.


Men, HiO de bare tuller med meg, må jeg si.


Så jeg lurte på om dere hos NITH/Anton B. Nilsen, kunne være så snille, å gi meg en grad, enten to års eller tre års,

avhengig av hva dere synes selv, at jeg er kvalifisert for, når dere ser på vitnemålene mine, som er vedlagt.


(Jeg mener at de burde være nok fag for en bachelor, jeg har også studert et halvt år i Sunderland og fikk beste

karakter på språkprøven der, bl.a., før jeg måtte returnere til Norge, etterhvert, siden HiO og Lånekassa, tulla

med studielånet mitt).


Jeg driver nå å søker jobber, innen bl.a. data, så å hatt en grad i data, det ville vært veldig bra å vise til, når

jeg skal søke jobber, så derfor lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg med dette.


Men rektor på NITH, han svarer ikke på e-postene som jeg har sendt, om dette, så da fant jeg nesten ikke noen

annen råd, enn å sende om dette til dere.


Så håper jeg at dere har muligheten til å ordne opp i dette!


Mvh.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/7/23
Subject: Purring/Fwd: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift
To: bjh@nith.no


Hei,


jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten ennå og sender derfor denne purringen.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/6/1

Subject: Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift

To: bjh@nith.no


Hei,



tusen takk for karakterutskrift fra NHI, som jeg mottok idag, jeg skal

betale de 500

kronene så fort som mulig, jeg er arbeidsledig, men jeg skal prøve å

få ordnet det.



Jeg studerte jo på NHI, skoleåret 89/90 og 91/92.



Så dro jeg i militæret.



Og da jeg var ferdig i militæret, så var søstra mi, Pia Ribsskog,

bostedsløs, i Oslo.



Og farmora mi hadde hatt nok av henne, husker jeg, og det samme med

faren min og

dama hans vel.



Så søstra mi ville bo hos meg, selv om jeg bare leide et rom av Ungbo.



Og da var arbeidsmarkedet vanskelig, og jeg mangla jo et fag eller to,

på graden min.



Så jeg fikk meg da jobb i Rimi, som jeg var glad for, for jeg måtte jo

ha penger, syntes jeg,

siden søstra mi var litt avhengig av meg, virka det som.



Så sånn var det.



Så jobba jeg i Rimi i nesten ti år, heltid.



Men Rimi dreiv rov-drift på meg, spesielt de siste 5-6 årene, som

assisterende butikksjef

på Rimi Bjørndal, og som butikksjef på Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken og

Rimi Langhus.



Så i 2002, så var jeg så overarbeida.



Jeg ville ut av Rimi, men jeg var så overarbeida, at jeg ikke orka å

gå rett i en annen jobb.



Jeg trengte å ha noen litt roligere år.



Så jeg begynte å studerer data igjen, på HiO, også for å oppdatere meg

fra NHI, siden det

jo da var ca. ti år siden jeg hadde slutta på NHI.



Men nå, så prøver jeg å få en grad av NHI.



Jeg fortsatte å jobbe som ekstrahjelp i Rimi, og i 2003, så overhørte

jeg, på Rimi Bjørndal,

at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.



Og jeg fikk også trynet ødelagt, i Oslo, samme året.



Så jeg dro til Sunderland, i 2004.



Men da begynte HiO og Lånekassa, å lage problemer for meg, så jeg fikk

ikke studielånet,

før i 2005, ca. fire måneder forsinket.



Og da mistet jeg kontrollen på regninger/lån i Norge og på studiene i

England, for dette stresset

meg og tok mye tid å ordne, fra en studieleilighet i England, uten

vanlig fasttelefon, f.eks.



Jeg satt med norsk mobil, i England, og skulle ordne med regninger og

sånn, så det gikk jo

i vasken, nesten naturlig nok.



Men nå lurte jeg på det.



Jeg har også studert to år på HiO, datafag.



Og jeg har jo studert to år på NHI, på 90-tallet.



Så jeg har studert data i fire år.



Men jeg jobba mye på OBS på 90-tallet og på Rimi seinere, så jeg

mangler et par fag, både fra NHI

og fra HiO.



Men jeg lurer på om det er nok til en Bachelor-grad, uansett.



Ihvertfall en to årsgrad.



NHI-kandidat, het det i gamle dager.



Jeg har prøvd å få HiO til å sende meg en grad, (i det minste en to-års grad),

men HiO tulla da jeg søkte meg til Sunderland, og avslo Erasmus-lån

søknad, flere ganger, og de sa

først at jeg ikke hadde grunnlaget.



Så ga jeg de karaktutskrift fra NHI.



Og da fant de på en annen grunn, for å nekte meg Erasmus-stipend.



Frode Eika Sandnes der, han fikk til og med en venn fra Sunderland

over, for å innbille meg at det ville

være umulig for meg å få ekstrajobb i England.



Og de ville ikke godkjenne fagene mine, i Sunderland, enda dette var

vanlige fag.



Og nå vil de ikke sende meg en grad, enda jeg har mer enn nok til en

to-årsgrad, og vel også kanskje

en tre årsgrad, må man vel si.



Så jeg lurte på om dere kunne se på det, om jeg kan få noen grad av dere.



Altså hvis man tar utgangspunkt i de fagene jeg hadde ved NHI, også

vedlegger jeg karakterutskrift,

fra HiO.



Så kanskje det til sammen utgjør en Bachelor-grad da, tenkte jeg.



I det minste en to-års grad.



For jeg har litt tenkt på å begynne som selvstendig næringsdrivende

innenfor systemutvikling/

programmering.



Så da hadde det vært litt artig å hatt en ordentlig grad, å vise fram,

sånn at ikke kunde-firmaene osv.,

ville trodd at man var en slags 'kvakksalver', eller noe, for å si det sånn.



Igjen takk for karakterutskriften, og jeg håper at dere har mulighet

til å svare.



Vedlegger karakterer fra både NHI og HiO.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/5/26

Subject: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd:

Karakterutskrift

To: bjh@nith.no





Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver

å sende den på nytt.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/3/12

Subject: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift

To: bjh@nith.no





Hei,



jeg må nesten sende en klage til deg jeg, på han administrasjonssjefen

deres, Jan Duvaland.



Han sa før jul at han skulle sende meg en karaktersutskrift, for

fagene jeg tok da jeg studerte

to år hos dere, på Frysja og Helsfyr, da dere het NHI, på slutten av

80- og begynnelsen av 90-tallet.



Men så dukket det ikke opp noe karakterutskrift her dessverre.



Men jeg sende også en e-post til nevnte Duvaland i januar, men jeg har

fortsatt ikke hørt noe.



Så da tenkte jeg at da må jeg nesten sende en klage, for det her synes

jeg var en dårlig måte

å behandle gamle studenter på.



Med hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/1/21

Subject: Fwd: Karakterutskrift

To: jd@nith.no





Hei,



jeg ringte NITH i dag, for jeg har ikke mottatt noe karakterutskrift ennå.



Så jeg bare lurte på om dere har glemt meg bort i julestria?



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/11/24

Subject: Karakterutskrift

To: jd@nith.no





Hei,



jeg viser til samtale nå nettopp, og sender adressen min i England,

for karakterutskrift, fra NHI,

for årene 1989/90, og 91/92, som vi snakket om på telefon nettopp.



Igjen takk for hjelp med dette, for jeg trenger virkelig en jobb nå.



(Send gjerne også engelsk versjon av karakterutskrift, hvis dere har

dette, men hvis ikke så

trenger jeg den norske også, så send bare norsk isåfall).



Adressen min er:



Erik Ribsskog

Flat 3

5 Leather Lane

Liverpool

Merseyside

GB-L2 2AE

Storbritannia



Igjen takk for hjelp!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog









2 attachments
scan0025.jpg
127K
img250.jpg
765K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter