Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 20. august 2009

Ny e-post til EU-kommisjonen




Google Mail - FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Aug 20, 2009 at 9:03 AM




To:
DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu






Hei,

kan jeg skrive på norsk, eller må jeg skrive på engelsk?

Takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog



2009/8/20 <DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu>


Hei,

Du kan sende klagen til denne epostadressen: SG-PLAINTES@ec.europa.eu

Du finner for øvrig formular og postadresse for klager samt
kriteriene for klagebehandling her:
http://ec.europa.eu/community_law/your_rights/your_rights_forms_en.htm.


Med vennlig hilsen

Europakommisjonens delegasjon til Norge og
Island






From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Wednesday, August 19, 2009 9:09
PM
To: DELEGATION NORWAY INFO
Subject: Re: FW: Videre
formidling af klage på brud på EØS-aftalen


Hei,


det står i linken dere ga meg, at jeg kan sende klage på e-post.


Da vil jeg gjerne klage på the Merseyside Police, IPCC og Home
Office, i Storbritannia, at de trakasserer meg, i forhold til britiske borgere
ved at politiet kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', og ikke lar meg anmelde
kriminelle handlinger.



IPCC svarer ikke på mine henvendelser.


Og the Home Office nekter å la meg søke om asyl, enda jeg er en
flyktning fra Norge.


Noe annet, som jeg har lagt merke til i Storbritannia, er at britiske
myndigheter virker som at de selger valgregisteret, 'the electoral register'
til lånefirma.


Lånefirmaene bruker dette registeret, til å gi kreditt-score.



Hvis man ikke er i det registeret, så er det så godt som umulig å få
lån.


Og da mener jeg et EØS-borgere blir diskriminert, fordi de får ikke
lov å stå i 'the Electoral register', så borgere fra Norge og Island (og vel
også Lichtenstein), de blir da diskriminert, og har omtrent null sjangs for å
få lån og kredittkort, siden disse EØS-borgerne da automatisk nesten, vil få
en dårlig kreditt-score.



Så jeg mener da at britiske myndigheter, burde pålegges, å legge
restriksjoner på salg av 'the Electoral register', sånn at bruken av dette
registeret ikke diskriminerer EØS-borgere fra bl.a. Norge og Island, som jeg
mener det gjør nå.


For EFTA har opplyst til meg at det er meningen at EØS-borgere, skal
ha de samme rettigheter og goder, som EU-borgere, i EU-land, som f.eks.
Storbritannia.


Så da mener jeg at denne bruken av the Electoral register, for å gi
credit-score, den mener jeg må stride mot EØS-avtalen, såvidt jeg kan forstå
det.




Er det denne e-post adressen jeg skal bruke for å sende klagen?


Hvor skal jeg sende e-poster og vedlegg, som jeg har her?


Mvh.


Erik Ribsskog




2009/8/12 <DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu>



Kjære Erik
Ribsskog,


Vi viser til videresendt
korrespondanse med Europakommisjonens kontor i Danmark. Her
finner du informasjon om hvordan du formelt sender en klage til
Europakommisjonen om mulige brudd på EU-lovgivning: http://ec.europa.eu/community_law/your_rights/your_rights_en.htm


Med vennlig
hilsen,


Europakommisjonens delegasjon til Norge og
Island

Klingenberggaten 7A, 5.
etg

Postboks 1643 Vika, N-0119 OSLO,
Norge
Tel: (+47) 22 83 35 83 Fax:
(+47) 22 83 40 55
www.europakommisjonen.no


"The
views expressed are purely those of the writer and may not in any
circumstances be regarded as stating an official position of the European
Commission"







From: PEDERSEN Anette (COMM-COPENHAGEN)

Sent: Wednesday, August 12, 2009 9:50 AM
To:
DELEGATION NORWAY
Cc: 'eribsskog@gmail.com'
Subject: FW: Videre
formidling af klage på brud på EØS-aftalen











Kære Oslo Delegation


Vi
har den 24.7.2009, videreformidlet en henvendelse til jeres
kontor.


Han rykker nu for svar.



Med venlig
hilsen


Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
tlf: (+45)
33 14 41 40
fax: (+45) 33 11 12 03

anette.pedersen@ec.europa.eu







From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, August
10, 2009 3:09 PM
To: COMM REP DK
INFORMATION
Subject: Re: Videre formidling af klage på brud
på EØS-aftalen






Hei,


jeg har ikke hørt noe som helst, fra EU-kommisjonens kontor,
i Oslo.


Hvor lang tid er det meningen at man skal vente, før de
sender et svar, i det minste, for å bekrefte

at de har mottatt e-posten?


Igjen tusen takk for hjelpen!



Mvh.

Erik Ribsskog







2009/7/24 <eu-dk@ec.europa.eu>


Kære
Erik Ribsskog,

Europa-Kommissionens Repræsentation I
Danmark har modtaget vedhæftede
mail den 23. juli
2009.

Vi har d.d. videreformidlet skrivelsen til
Europakommisjonens delegasjon til Norge og Island,
Klingenberggaten 7A, 0119 Oslo. Tel: +47 22 83 35 83. Fax: +47
22 83 40 55.
europakommisjonen@ec.europa.eu





Med venlig
hilsen

Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
Gothersgade 115,1123 København K
T: 33 14 41
40
M:
anette.pedersen@ec.europa.eu
www.ec.europa.eu/danmark








----------
Forwarded message ----------
From: <eribsskog@gmail.com>
To: <eu-dk@ec.europa.eu>
Date: Thu,
23 Jul 2009 22:09:02 +0200
Subject: Klage på brudd på
EØS-avtalen fra EU/Fwd: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på
vedtak med referanse 200803597-18/JOR
Hei,
jeg vil altså
klage på brudd på EØS-avtalen, fra EU.

Solvit sier at da
må jeg kontakte EU-kommisjonen.

Derfor kontakter jeg dere
på e-post igjen nå.

Hvordan skal jeg gå fram, for å
praktisk klage på EU for brudd på
EØS-avtalen?

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog


----------
Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/5/28
Subject: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på vedtak
med referanse
200803597-18/JOR
To:
eu-dk@ec.europa.eu


Hei,
jeg fikk e-post fra Solvit
Norway, idag, hvor de sier at det er
EU-kommisjonen, som man
må kontakte for å klage formelt på brudd

EØS-avtalen:

'Solvit Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>
toErik
Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
dateThu, May 28,
2009 at 7:46 AM
subjectSV: Henvendelse om brudd på
EØS-avtalen
mailed-bynhd.dep.no
hide details 7:46 AM (8
hours ago)
Reply

Hei igjen,



EFTAs
overvåkingsorgan kontrollerer at EFTA-EØS-statene, altså
Norge,
Island og Lichtenstein, overholder EØS-avtalen. Når
det gjelder
EU-statenes brudd på EØS-avtalen er det
Kommisjonen som fører tilsyn
med
dette.



Nærings- og handelsdepartementet er
ansvarlig for drift av
SOLVIT-systemet i
Norge.



Vennlig hilsen

Jostein
Røynesdal

SOLVIT Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no









Fra:
Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. mai 2009
17:15
Til: Solvit Norway
Emne: Re: Henvendelse om brudd på
EØS-avtalen



Hei,



men skal jeg
sende det til EU da, jeg er jo fra et
EFTA-land?



Vennligst forklar.

Og hvorfor
svarer ikke Nærings- og handelsdepartementet?

Igjen på
forhånd takk for forklaring.



Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog



2009/5/27 Solvit
Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>

Det vises
til henvendelser per e-post 5. og 26. mai om mulig brudd

EØS-avtalen. Dersom du mener at britiske myndigheter har
brutt
EØS-avtalen, kan du sende en henvendelse til
EU-kommisjonen.





Vennlig
hilsen

Jostein Røynesdal

SOLVIT
Norway

Nærings- og handelsdepartementet

Besøk oss
www.nhd.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Denne
e-posten er beregnet for den institusjon eller person den
er
rettet til og kan være belagt med lovbestemt
taushetsplikt. Dersom
e-posten er feilsendt, vennligst slett
den og kontakt Nærings-
og
handelsdepartementet.



This email is
confidential and may also be privileged. If you are not
the
intended recipient please notify the Ministry of Trade
and
Industry, Norway, immediately.'.

Så lurer jeg,
hvis jeg ønsker å klage på brudd på EØS-avtalen,
fra
Storbritannia, (se videresendt e-post. Det er også en
klage til, og
det er at politiet i Storbritannia, ikke ville
hjelpe meg, da jeg ble
jaget fra Norge, i 2005, (av noen
organiserte kriminelle/mafia etc.,
enda jeg ikke er kriminell
selv), og dro til Liverpool.

Jeg lurte på hvem jeg skal
kontakte i EU-kommisjonen, angående dette.

Jeg tenkte jeg
kunne sende dette til EU-kommunisjonen i Danmark, siden
det
danske og norske skriftspråket er ganske likt,
og min mormor
er også fra Danmark så, Ingeborg Ribsskog.

Håper dette er
i orden!

Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog


---------- Forwarded message
----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/1/21
Subject: Klage på vedtak med referanse
200803597-18/JOR
To: postmottak@nhd.dep.no


Hei,

jeg
mottok et brev fra dere igår, hvor jeg syntes det manglet litt

fornuften, hvis jeg skal være litt ærlig.

Jeg skal
prøve å forklare hva jeg mener.

Dere skriver:

'Det
er ikke godgjort i tidligere korrespondanse med SOLVIT at
det
foreligger brudd på en konkret rettighet
etter
EØS-avtalen i skaen. Derfor er det ikke grunnlag for eller
mulig
å opprette en SOLVIT-sak mot
britiske
myndigheter'.

Men da måtte vel Solvit ha bedt
om dokumentasjon, så skulle jeg ha gitt det.

Solvit ba
ikke om dokumentasjon, de ville bare ha en forklaring.

Og
Solvit Norway tok kontakt med Solvit UK.

Så bestemte
Solvit Norway seg for å ikke opprette en sak.

Solvit
Norway burde ha bedt om mer dokumentasjon da.

Det som har
skjedd, er at Solvit Norway oppfører seg som en
underavdeling
av Solvit UK.

De bare gjør som britene sier, og dere hos
Handels og
Næringsdepartementet, dere fremstiller det
som
at det ikke er godtgjort, at det har forekommet brudd på
EØS-avtalen.

Men hvorfor tok Solvit Norway kontakt med
Solvit UK da?

Solvit Norway var jo fornøyde
de.

Hva skal jeg gjøre nå?

Skal jeg kontakte
Solvit Norway på nytt?

Jeg synes dette minner om knefall
for britene.

Dette er bare tull og tøys og surr fra dere
i Handels- og
Næringsdepartementet.

Dere kan ikke si
at det manglet grunnlag for å opprette en sak, når
Solvit
Norway ringte Solvit UK, for å
opprette en sak.

Det
var Solvit UK som bestemte at det ikke var grunnlag for å
opprette en
sak.

Jeg klager til dere på at Solvit
Norway lar britene få bestemme dette,
hva som er grunnlag for
å opprette
en sak, eller ikke.

Det burde ikke være
sånn, at Solvit Norway sier til meg, at de skal
undersøke
det.

Så ringer de britene, også sier de at det ikke har
skjedd noe galt.

Nei, det burde være sånn, at Solvit
Norway, bestemmer seg for å opprette en
sak.

Og så
oppretter de en sak.

Det burde ikke være sånn at de
ombestemmer seg, etter å ha pratet med
britene, som om
britene hos Solvit
UK, var sjefene til han hos Solvit
Norway.

Handels- og Næringsdepartementet sorterer vel
ikke under den britiske
regjeringen?

Det kan virke
sånn i denne saken.

Jeg mener at jeg kan godtgjøre
regelbrudd, men jeg har fått sjangsen til
dette.

For
saken ble avsluttet, før det kom til snakk om noe
dokumentasjon.

Jeg vil at dere:

1. Undersøker hva
som skjedde, da Solvit UK overprøvde Solvit
Norways
bestemmelse
om å opprette en Solvit-sak.

2.
Forteller meg hvordan jeg skal gå frem, for å opprette
Solvit-saker
av problemene jeg
kan dokumentere:

-
Britisk politi nekter å la meg anmelde en arbeidssak mot
Bertelsmann
Arvato, enda
jeg har dokumentasjon på at det
har foregått lovbrudd der.

- IPCC, de svarer ikke på
e-poster og telefoner, de lar meg ikke få
behandlet min
klage
på Merseyside-politiet.

- The Home Office, de
nekter meg å få levere en klage på at IPCC ikke
svarer på
e-poster
og heller ikke returner telefoner, enda IPCC
sorterer under the Home
Office administrativt.

Jeg
mener at jeg som EØS-borger, har rett til å anmelde
klare
lovbrudd, som jeg har
bevis for.

Og jeg har
også rett til å anmelde politiet til IPCC, og få den
klagen
behandlet på en
ordentlig måte.

Og jeg har
også de samme rettigheter som EU-borgere, til å få en klage

IPCC
ikke administreres ordentlig, behandlet av the
Home Office, så lenge
jeg oppholder
meg i Storbritannia, i
overenstemmelse med EØS-avtalen.

Så her er det klare
brudd på EØS-avtalen, mener jeg.

Jeg har også blitt
latterliggjort av britisk politi, som kaller meg
'Miss Erik
Ribsskog',
og som kaller bevis jeg ga dem mot Bertelsmann
Arvato, 'found property',
enda
jeg leverte det over
skranken til en konstabel Steele,
hos
Merseyside-politiet.

Så det er tydelig at
respekten for EØS-borgere, hos britisk politi,
den er på et
lavmål.

Her blir man bare tullet rundt med, siden man
ikke er britisk eller
EU-borger.

Og EFTA bare henviser
meg til Solvit.

Og Solvit, de bare bøyer seg for
britene.

Så det er tydelig at norske myndigheter
underordner seg britene, og
lar sine borgere
bli hersjet
med her borte.

Så den EØS-avtalen er ikke verdt papiret
den er skrevet på.

Det er bare noe lureri hele
greiene.

Det er ingen kompetente organer som passer på at
den overholdt uansett.

Så at Norge skal betale milliarder
til EU hvert år, som motstykke mot
å få den avtalen,
det
skjønner ikke jeg.

Det må bare være for firmaer at den
avtalen gjelder.

Vanlige norske borgere er ihvertfall
fritt vilt i praksis, i EU, og
blir tullet rundt med,
uten
at noen i Norge reagerer.

Så det synes jeg er en
skam.

Med hilsen

Erik
Ribsskog












Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter