Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. september 2009

Husverten har ikke vært her, for å hente husleia, sånn som jeg skrev om. Og jeg vil ikke ha så mye penger liggende, så jeg gikk i banken med pengene

img047 paint

PS.

Her kan man se, at det var på fredag, 11. september, at husverten skulle ha vært her, for å hente husleia:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/09/husverten-skulle-ha-vrt-her-og-henta.html

PS 2.

Jeg forklare han som jobba i banken, at jeg følte meg litt dum.

For jeg var jo der på fredag, for å ta ut de siste 65 pundene.

(For jeg tok ut 300 pund i minibanken på fredag, som er grensen for uttak i minibanken).

Så jeg følte meg litt dum, som jeg forklarte, siden jeg var der på fredag, for å ta ut pengene, også gikk jeg tilbake til, på mandag, for å sette inn pengene igjen.

Så det er mye rart.

Så sånn er det.

PS 3.

Forrige gang husverten var her, så vekte han meg og sa han het George.

Jeg har bodd her i tre år, men har ikke sett han før.

Han truet med å bytte ut låsen i døra til leiligheten, siden jeg skyldte på husleia.

Så jeg gikk å henta £100, som jeg egentlig skulle bruke til å kjøpe steikovn osv., til leiligheten.

Så fikk han hundre pund da.

Men, han skulle da få Lorna, til å skrive en kvittering.

Også skulle han legge kvitteringa, på 100 pund, under døra mi.

Men det har han ikke gjort, og dette var kanskje tre uker sida.

Og han dukka heller ikke opp på fredag, for å hente husleia, som avtalt.

Så her er det bare tull og tøys, og steikovnen min virker ikke her heller.

Og det tok to år for de, å bytte termostaten på varmtvannsberederen.

Og jeg orker ikke å krangle mer med hun Lorna.

Og han George, han har ikke gitt meg telefonnummeret sitt.

Så jeg får bare vente til han George ringer eller dukker opp, og så får vi bli enige om hvordan vi skal gjøre det.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Her kan man se, at £364.60, er det jeg får i måneden, for å dekke husleia, (siden jeg er arbeidsledig, etter å ha jobbet tre år i England):

img048 paint

Husleia er egentlig £520.

Men the Council mener at den leiligheten jeg bor i, ikke er verdt mer enn ca. £365 pund i måneden da.

Det har vel en såkalt 'Rent officer', hos the Council, regnet ut da, hvis jeg har forstått det riktig.

Det er mulig at det er støyen fra nattklubber, som gjør det, at the Council, opererer med en lavere husleie.

Det er mulig.

Noe sånt er det nok ihverfall.

Jeg hadde tenkt å søke, the Council, om å få £520 i måneden, som husleie-avtalen sier.

Men the Council, de sa at min avtale, (fra 2006), var for gammel, så de ville ha en nyere avtale.

Men det ville ikke the Landlord, (Lorna), gi meg.

Og etter dette igjen, så har jeg fått et utkastevarsel, under døra, som jeg ikke tror de har lov til å levere, for jeg har oppdatert de hele tida om situasjonen.

Det siste som har skjedd, var at han George, husverten, var her på døra, for ca. tre uker siden, og krevde inn noen penger.

Da gikk jeg i minibanken, og tok ut £100 da.

(Jeg syntes det var egentlig greit å ha med han George å gjøre, for det har vært en del 'krangling', mellom meg og Lorna.

Og Lorna har ikke fått fikset varmtvannsberederen, enda den var i ustand, i to år.

Og heller ikke vaskemaskinen og steikovnen).

Så jeg synes det er bedre å ha med han George å gjøre.

Så jeg venter til han ringer igjen.

Jeg fikk ikke noe visitkort, eller noe, så vi får se hva som skjer.

Men han ringte opp Lorna, mens han var her, så jeg vet at han kjenner Lorna, ihvertfall, pluss en håndtverker, som fiksa varmtvannsberederen, Mark, mener jeg han George kalte han.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Jeg gidder ihvertfall ikke ha over 300 pund, i små sedler, liggende i leiligheten i uker og måneder, da er det bedre å ha de i banken, vil jeg si.

Så sånn er det.

Så vi får se hva som skjer.

Hm.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter