Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 9. september 2009

Hvordan det var å vokse opp i Larvik

Jeg likte veldig å bo i Larvik, i selve byen.

Men han nye stefaren vår, som mora vår traff, på byen i Larvik, i 1973 vel.

Arne Thormod Thomassen.

Han var veldig streng, og litt nesten som en russer, kan jeg kanskje tenke meg.

Han var fra Nord-Norge, og søstra mi og mora mi, de forklarte meg, at han hadde slekt østfra, fra Sverige vel, men ihvertfall østfra.

Også smilte de litt, når de sa det.

Så det var noe med dette østlige.

Var det fordi at han var i noe russisk mafia, eller noe?

Han døpte jo sønnen sin, for Axel Nicolay Thomassen.

Nicolay er jo russisk.

Og da jeg flytta til faren min, så fikk jeg et par gule, smørefrie langrennski, av Arne Thormod.

Og de var så tråe å gå på, så jeg lurer på om mønsteret på undersiden, var trykket bak/fram.

Sånn som vi lærte i militæret, at russiske Spetznas-styrker, (russiske elite-soldater), gjorde, med skoa sine, sånn at det skulle se ut som at de gikk andre veien, i snøen.

At han Arne Thormod, ga meg gule glassfiber-langrennski, med mønsteret under trykket feil, for at jeg skulle miste skiferdighetene mine.

For jeg var ganske god til å gå på treski.

Hvorfor ville Arne Thormod, gi meg langrennski, når jeg flyttet fra han og mora mi, til faren min?

Nei, det høres litt spesielt ut.

Og han ga meg også noen danske bøker om Napoleon, som han ga til faren min, og som faren min, sa at jeg måtte lese, som 14-15 åring.

Så faren min, han lystra nok Arne Thormod Thomassen da.

Så om Thomassen var i noe russisk mafia, og at faren min var redd for de gutta der, og at han derfor lystra Thomassen da.

Kan det ha vært sånn det henger sammen?

Stesøstra mi, eller min fars stedatter, Christell Humblen, hun har også litt av det russiske lynnet noen ganger, synes jeg nesten.

Uten at jeg skal si det sikkert.

Men det man kan vel ihvertfall lure.

Noe rart er det nok ihvertfall.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her kan man se, at i april, så søkte noen i Russland, på 'humblen rotary':

humblen rotary

Så jeg lurer på om det er noe link mellom familien til min fars stedatter, Christell Humblen, og Russland, og eventuelt den russiske mafiaen?

Hvem vet.

Christell er litt som en russisk dame noen ganger, og broren hennes, Jan Snoghøj, (naturmedisineren, som var som en slags guru, for Jan Einar Thorsen, alpinisten, på 90-tallet), skulle absolutt se en film, på video, oppe hos meg, i Leirfaret, sammen med Christell og noen kamerater, på 80-tallet.

Som var om en tysk soldat, som het Steiner, eller noe?

Og en tysk soldat fikk tissen sin bitt av, av noen russiske damer, som han prøvde å voldta da.

Så jeg vet ikke hvorfor Jan skulle se en film oppe hos meg.

Det var kanskje fordi de ikke hadde video?

Hvem vet.

Det her var bare noe jeg kom på.

Her er ihvertfall mer om dette med Humblen-familien og deres mulige tilknytning til Russland, osv.:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/statcounter-noen-i-russland-sker-pa.html

PS 2.

Denne Humblen-familien, har jo som jeg har skrevet om før, også medlemmer i Malteserordenen.

(Se f.eks. bilde-taggen, øverst på skjermet med det 'dansk-aktige' flagget, til Malteserordenen):

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/08/her-kan-vi-se-at-slekta-til-christell.html

PS 3.

Det her var vel den filmen, som Jan lot oss se, Jernkorset:

1064048445_cross_of_iron

Han leide også filmer som Haisommer og masse skrekkfilmer osv., som han lot oss se, på video, oppe hos meg.

Om det var for å skremme oss, eller hva det var, hva vet jeg.

Det må vel ha vært i 1981 eller 82, eller noe, så jeg var sånn 11-12 år da, når vi så disse filmene, for jeg flyttet til Leirfaret, sommeren 1981, og hadde da den samme videoen, som jeg fikk av faren min, 1980, da jeg bodde i Hellinga, også på Bergeråsen.

Så jeg var nok den første på Bergeråsen, som hadde video.

Og Christell var vel da bare sånn 9-10 år, da hun fikk se disse filmene, som Jernkorset og Haisommer osv.

Så det er mulig at vi var litt unge til å se disse skrekkfilmene og krigsfilmene osv.

Men men, vi syntes vel det var artig da, selv om jeg vel ikke hadde noe valg ihvertfall, når dem dukka opp i stua mi, og skulle se video da.

Noe som Jan plutselig sluttet med, da jeg kom opp i tenårene, da viste han seg aldri oppe hos meg lengre.

Og det var egentlig like greit, for vi gikk ikke så bra sammen.

Det var antagelig fordi de hadde fått video selv der nede i Havnehagen, eller fordi at kameratene til Jan hadde fått video.

Noe sånt.

Så sånn var nok det.

PS 4.

Jeg skriver det, ovenfor, at broren min, (eller halvbroren min, er han egentlig, vi har samme mor), Axel Thomassen, egentlig heter Axel Nicolay Thomassen.

Men det er litt feil, så jeg nå.

Han heter Axel Nicolai J. Thomassen, ifølge telefonkatalogen online.

Og da er nok den J-en, for Johannes, etter morfaren vår, Johannes Ribsskog, som var rådmann, i Hadsel kommune, i Vesterålen, på 60-tallet.

Og han heter Nicolai, med i, og ikke y, så jeg nå.

Men det er vel fortsatt like russisk(?)

Jeg vet ihvertfall ikke hvorfor Axel fikk det russisk-lydende navnet.

Men det er kanskje noen andre som vet det.

Det er mulig.

Vi får se.

Her er mer om dette:

axel telefonkatalogen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter