Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. september 2009

Grunnen til at jeg husker den her, er at stefaren min, fra tida i Larvik, Arne Thomassen, digga den her, rundt 1980, da de bodde på Stenseth Terr.



PS.

På Stenseth Terrasse der, det mener jeg var der Axel lærte å gå.

Og det mener jeg var juleferien, jula 1979.

Og det tror jeg også var da, at Arne Thomassen hadde den plata med Randi Hansen, hvis ikke det var seinere.

Så sånn var det.

Da hadde dem vel nettopp flytta dit da, jula 1979.

For høsten 1979, i oktober, da jeg flytta til faren min, på Berger.

Da bodde vi i Larvik.

Så jeg bodde aldri fast på Stenseth Terrasse jeg, (som søstra mi og Axel gjorde).

Neida, jeg var der bare i noen helger.

Og når jeg besøkte dem i Larvik, da måtte jeg ta toget.

Mens, når dem bodde på Stenseth Terrasse, da kjørte faren min meg.

(Enda det var mye kortere vei, kanskje ca. fire-fem mil, fra Berger, og til Larvik, så var det kanskje sju-åtte mil.

Noe sånt.

Faren min var også nervøs, en gang han lå over hos mora mi i Larvik, mens Arne Thormod jobba i Oslo.

Så Axel kan godt ha vært faren min sin unge, (siden mora mi ba faren min ligge over i senga hennes, sommerferien 1978 vel, da vi bodde i Jegersborgate.

Nei, det passer vel ikke med da Axel ble født, for han ble født noen måneder seinere, så mora mi må ha vært gravid med Axel, da hu lot faren min ligge over hos seg, flere år etter at dem ble skilt.

Og da, så dro jeg med faren min, til en bokhandel/lekeforretning vel, ved Larvik Torg, i DNC-bygget, ut mot torget.

Og da var faren min nervøs, husker jeg.

Så faren min var litt redd for å dra så langt sørover, som til Larvik.

Han stoppa på bensinstasjonen ved Tønsberg ca., da følte han seg hjemme.

Så her har vi at det går en slags grense, like ved Tønsberg.

Kanskje det er Norge sør for Tønsberg, og USA nord for Tønsberg?

Hva vet jeg.

Noe sånt).

Og jeg var og besøkte dem i Larvik, med toget, før dem flytta til Stenseth Terrasse.

Så dem må vel ha flytta til Stenseth Terrasse, i desember 1979, da kanskje.

Like før juleferien?

Noe sånt kanskje.

Da sov jeg på samme rommet som platespilleren var, på en sofa der.

Det er derfor jeg husker musikken så bra.

Jeg sov i et lite rom, som var like ved stua.

Det var en større leilighet, den dem hadde på Stenseth Terrasse, enn huset i Larvik, vil jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Så flytta de tilbake igjen til Jegersborggate, ikke lenge etterpå.

Kanskje et år seinere?

Jeg husker ikke det her helt nøyaktig.

Men ingen venner av meg var med til Stenseth Terrasse.

Mens fetteren min Ove, kameratene mine Petter og Christian, var med til Jegersborggate.

Og også Christell var med til Jegersborggate, men det var vel for å besøke Pia.

Ulf Havmo var med til Tagtvedt, også i Larvik, men det var noen år senere igjen, da vi gikk på ungdomsskolen, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og søstra mi, hadde bursdagselskap der, våren 1980 vel.

For hu fikk ikke hatt noe bursdagselskap, rundt juleferien, for hu har bursdag 25. desember.

Antagelig på grunn av flyttinga da(?)

I det bursdagselskapet, så var det bare jenter.

Og det var året jeg fylte ti år, (hvis jeg husker riktig), så jeg spilte heller fotball, med noen folk, opp mot Krokstadelva.

For mora mi skulle absolutt gå lang tur med meg.

Før bursdagen til søstra mi.

Men da ble jeg lei, av maset til mora mi, så jeg bare spilte fotball, i en time kanskje.

Så var faren min der, da jeg kom tilbake.

Og da skulle vi kjøre tilbake til Berger da.

Og da mener jeg at mora mi og faren min, dreiv og nesten diskuterte noe da, om meg da, siden jeg hadde spilt fotball, istedet for å være i bursdagen.

Så de var sånn på talefot og kommuniserte bra osv., mora og faren min, selv om de var skilt, ihvertfall fra slutten av 70-tallet, gjorde de det.

Mens på midten av 70-tallet, så var de uvenner, og jeg og søstra mi, vi fikk ikke lov å besøke faren vår, på et drøyt år, fra 1974 til 1976 vel, da faren vår og onkelen vår Runar, kidnappa oss, i Mellomhagen i Larvik, en sommerdag.

Og heiv oss inn i Mercedesen til Runar, var det vel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter