Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. september 2009

Jeg sendte en ny e-post til Rigsarkivet i Danmark




Google Mail - Gjedde










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Gjedde











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Sep 17, 2009 at 11:20 AM




To:
"Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>






Hei,

takk for at du klargjorde dette!

Jeg vet jeg sender mange e-poster, men min mormor Ingeborg Ribsskog, hun løy jo om dette, og sa at Maren Gjedde, fra Mors, (datter av Anders Christensen Gjedde), var fra gammel dansk adel.


Og hun er jo datterdatter av Anders Gjedde Nyholm, deres kjente øverstkommanderende general, med makt over samtlige av Danmarks krigsstyrker i mellomkrigstiden.

Min mormor bodde et år i Tyrol, også i mellomkrigstiden, med sin far og mor da.


Jeg mistenker at disse kan være noe tyske spioner, eller noe, siden de lyver om at slekten er dansk adel, når du sier at den ikke er det.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg tror at min danske familie var noe tyske spioner, eller noe, (fra den Tyske Orden muligens), for disse har jo hatt mektige posisjoner, i det danske samfunn, (og også i det norske samfunn, hvis man går lenger tilbake).


Hvis denne slekten på Mors, er fra von Gedde-slekten, fra Måns på Sjælland, så er de antagelig islekt med den kjente kabalist og orientaler (les jøde) Simon von Geidern, og en som het von Gedde, var skyld i at Danmark tapte slaget om København, for britene og Lord Nelson, og den dansk-norske flåte gikk tapt, i forbindelse med napoleonskrigene vel.


Så hvem skal jeg kontakte hvis jeg mener disse har vært spioner, hvem er det man skal angi spioner til i Danmark?

For min mormor må vel være ganske kjent i Danmark, når hun var oldebarn av industriherren Anker Heegaard og barnebarn av øverstkommanderende general Anders Gjedde Nyholm.


Min mormor har fortalt at hun gikk på slottsball osv., og at de hadde en dame i leiligheten i København, som spilte piano for dem mens de spilte måltidene, mens hennes far jobbet som agent for to tyske firma, etter at de hadde bodd i Tyrol et år, etter at de mistet kontrollen over det kjente jernstøperiet i Frederiksværk, hvor min mormor ble født vel.


Igjen takk for klart svar og beklager at det ble mange e-poster!

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/9/17 Nils G. Bartholdy <ngb@ra.sa.dk>




Den adelige slægt Gjedde er uddød.



Nils G.
Bartholdy








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. september 2009 18:01

Til: Nils
G. Bartholdy

Emne: Re: Gjedde




Hei,






mange takk for svar!






Betyr dette at den adelige Gjedde-slekten etter Ove Gjedde osv., er utdødd da,
for jeg har måttet rømme til England, forstår du, for jeg har noe som virker å
være Malteserorden, (i familien til min stemor Haldis Humblen, mor til
Christell Humblen som har norsk far og Viggo og Jan Snoghøj, som har dansk
far), og også kanskje den tyske orden, gjennom min mormor Ingeborg Ribsskog,
som døde nettopp og min søster Pia Charlotte (etter Charlotte von Geideren?)
Ribsskog, mistenker jeg litt.






For i den Gjedde-slekten fra Måns, på Skjælland, så har de en Charlotte von
Geideren som skal være av Kurlands adel, og det er visst det samme, så og si,
som den Tyske Orden, siden de styrte Kurland, som er i dagens Latvia og Litauen
vel.







Så på forhånd takk hvis du kan bekrefte at denne adelige danske
adelsslekt Gjedde er utdødd, og igjen mange takk for brevet fra Rigsarkivet!






Mvh.







Erik Ribsskog






2009/9/16 Nils G. Bartholdy
<ngb@ra.sa.dk>





<<fesdPacket.xml>>
















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter