Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. september 2009

Jeg sendte en oppdatering, om klagen min på EU og EU-kommisjonen, til Nærings- og Handelsdepartementet og UD




Google Mail - Oppdatering, klage på EU, fra 22. august med påminnelse 30. august/Fwd: SG/CDC/2009/A/8336 RE: Complaint in Norwegian, (please send to someone speaking Danish, since the languages are similar)/Fwd: FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftale










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering, klage på EU, fra 22. august med påminnelse 30. august/Fwd: SG/CDC/2009/A/8336 RE: Complaint in Norwegian, (please send to someone speaking Danish, since the languages are similar)/Fwd: FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftale











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 2, 2009 at 2:33 PM




To:
postmottak@nhd.dep.no


Cc:
post@mfa.no






Hei,

nå fikk jeg endelig svar fra EU-kommisjonen.

Men, som jeg skrev i den forrige e-posten min, om dette, så søkte jo EU-kommisjonen, på 'Mette Marit og Ribsskog', samtidig, på Google.


Så jeg tror at danskene er sure på meg, fordi jeg har skrevet om (det danske/Oldenburg) kongehuset, i Norge, på blogg.

Så danskene og EU, de blander nok min blogg, sammen med EØS-avtalen.


Og det synes jeg er 'uryddig trav', fra EU, så dette sender jeg videre til dere, hos Nærings- og Handelsedepartementet, og UD, som oppdatering, til min tidligere sendte klage, på EU og EU-kommisjonen.


Håper dette er iorden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: <SG-PLAINTES@ec.europa.eu>

Date: 2009/9/2
Subject: SG/CDC/2009/A/8336 RE: Complaint in Norwegian, (please send to someone speaking Danish, since the languages are similar)/Fwd: FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen
To: eribsskog@gmail.com





Brussels, 2 September 2009

SG.R.2 D(2009)813


Dear Sir,



Norwegian may be similar to Danish
but it is not an official language of the European Union. If you want your
question to be dealt with, please resend it in one of the official languages


Yours faithfully,


Angèle
Wigbold

European Commission
Secretariat General
Unit R.2 - Mail and
Document Management

B-1049
Brussels







From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Thursday, August 20, 2009 3:05
PM
To: SG PLAINTES
Subject: Complaint in Norwegian, (please
send to someone speaking Danish, since the languages are similar)/Fwd: FW:
Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen




Hei,


jeg vi gjerne klage på Merseyside-politiet, IPCC og the Home Office, og
også the Prime-minsiters office samt 'the electoral register'.



For brudd på EØS-avtalen.



Merseysidepolitiet kalte meg 'Miss Erik Ribsskog' og nekter å la meg
anmelde kriminelle forhold.



IPCC, de svarer ikke på min korrespondance.



The Home Office, de nekter å la meg søke asyl, enda jeg er en flyktning
fra Norge.



The Prime Ministers Office, når man klager på the Home Office, så
sender de det bare, (to ganger), tilbake til the Home Office. Jeg mener de
burde sett på det selv, når ikke the Home Office klarte å rydde opp i
det.



'The electoral register', jeg mener at den britiske regjeringen, bryter
EØS-avtalen, når de selger 'the electoral register', til lånefirma.
Lånefirmaene anvender dette register, til å sette en 'credit-score' for
lånesøkerne. Da vil nesten aldri norske og islanske og liechtensteinske
statsborgere, få lån eller kredittkort, siden EØS-borgere da automatisk får
en lav 'score', siden EØS-borgere ikke får lov å være med i 'the electoral
register', så jeg mener at britiske myndigheter bryter EØS-avtalen, når de
selger dette register til lånefirma etc. Britiske myndigheter burde blitt
pålagt restriksjoner, sånn at de ikke kunne selge dette registeret til slik
bruk, som diskriminerer EØS-borgere. (Hvis jeg har forstått hvordan dette
foregår, riktig).


Jeg har også en del vedlegg til disse klagene, som jeg kan sende dere,
hvis dere ønsker det.


Jeg håper at dere har muligheten til å se på dette, og at det var
iorden at jeg skrev på norsk!



Mvh.


Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: <DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu>
Date:
2009/8/20
Subject: RE: FW: Videre formidling af klage på brud på
EØS-aftalen
To: eribsskog@gmail.com




Hei,

Man kan
har rett til å klage på alle EUs offisielle språk, altså f.eks på
dansk eller svensk. Hvorvidt de i Brussel vil ha problemer med norsk
har vi dessverre ikke noe svar på.



Med
vennlig hilsen,

Europakommisjonens delegasjon til Norge og
Island







From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: Thursday, August 20, 2009 10:04 AM



To: DELEGATION NORWAY INFO
Subject: Re:
FW: Videre formidling af klage på brud på
EØS-aftalen





Hei,


kan jeg skrive på norsk, eller må jeg skrive på engelsk?


Takk for svar!



Mvh.


Erik Ribsskog





2009/8/20 <DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu>



Hei,

Du
kan sende klagen til denne epostadressen: SG-PLAINTES@ec.europa.eu

Du
finner for øvrig formular og postadresse for klager samt kriteriene for
klagebehandling her:
http://ec.europa.eu/community_law/your_rights/your_rights_forms_en.htm.



Med
vennlig hilsen

Europakommisjonens delegasjon til Norge og
Island







From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent:
Wednesday, August 19, 2009 9:09 PM
To: DELEGATION NORWAY
INFO
Subject: Re: FW: Videre formidling af klage på brud på
EØS-aftalen





Hei,


det står i linken dere ga meg, at jeg kan sende klage på
e-post.


Da vil jeg gjerne klage på the Merseyside Police, IPCC og
Home Office, i Storbritannia, at de trakasserer meg, i forhold til
britiske borgere ved at politiet kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', og
ikke lar meg anmelde kriminelle handlinger.



IPCC svarer ikke på mine henvendelser.


Og the Home Office nekter å la meg søke om asyl, enda jeg er
en flyktning fra Norge.


Noe annet, som jeg har lagt merke til i Storbritannia, er at
britiske myndigheter virker som at de selger valgregisteret, 'the
electoral register' til lånefirma.


Lånefirmaene bruker dette registeret, til å gi
kreditt-score.



Hvis man ikke er i det registeret, så er det så godt som umulig å
få lån.


Og da mener jeg et EØS-borgere blir diskriminert, fordi de
får ikke lov å stå i 'the Electoral register', så borgere fra Norge og
Island (og vel også Lichtenstein), de blir da diskriminert, og har
omtrent null sjangs for å få lån og kredittkort, siden disse
EØS-borgerne da automatisk nesten, vil få en dårlig
kreditt-score.



Så jeg mener da at britiske myndigheter, burde pålegges, å legge
restriksjoner på salg av 'the Electoral register', sånn at bruken av
dette registeret ikke diskriminerer EØS-borgere fra bl.a. Norge og
Island, som jeg mener det gjør nå.


For EFTA har opplyst til meg at det er meningen at
EØS-borgere, skal ha de samme rettigheter og goder, som EU-borgere, i
EU-land, som f.eks. Storbritannia.


Så da mener jeg at denne bruken av the Electoral register,
for å gi credit-score, den mener jeg må stride mot EØS-avtalen, såvidt
jeg kan forstå det.




Er det denne e-post adressen jeg skal bruke for å sende
klagen?


Hvor skal jeg sende e-poster og vedlegg, som jeg har
her?


Mvh.


Erik Ribsskog




2009/8/12 <DELEGATION-NORWAY-INFO@ec.europa.eu>



Kjære Erik
Ribsskog,


Vi viser til videresendt
korrespondanse med Europakommisjonens kontor i
Danmark. Her finner du informasjon om hvordan du formelt
sender en klage til Europakommisjonen om mulige brudd på
EU-lovgivning: http://ec.europa.eu/community_law/your_rights/your_rights_en.htm


Med vennlig
hilsen,


Europakommisjonens delegasjon til
Norge og Island

Klingenberggaten 7A,
5. etg
Postboks 1643 Vika, N-0119 OSLO,
Norge
Tel: (+47) 22 83 35 83
Fax: (+47) 22 83 40 55
www.europakommisjonen.no


"The views expressed are purely those of the writer and may
not in any circumstances be regarded as stating an official position
of the European Commission"







From: PEDERSEN Anette
(COMM-COPENHAGEN)
Sent: Wednesday, August 12, 2009
9:50 AM
To: DELEGATION NORWAY
Cc: 'eribsskog@gmail.com'
Subject: FW:
Videre formidling af klage på brud på
EØS-aftalen











Kære Oslo Delegation


Vi har den 24.7.2009, videreformidlet en
henvendelse til jeres kontor.


Han rykker nu for svar.



Med venlig
hilsen


Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
tlf: (+45) 33 14 41 40
fax: (+45) 33 11 12
03

anette.pedersen@ec.europa.eu







From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent:
Monday, August 10, 2009 3:09 PM
To: COMM REP DK
INFORMATION
Subject: Re: Videre formidling af klage
på brud på EØS-aftalen






Hei,


jeg har ikke hørt noe som helst, fra EU-kommisjonens
kontor, i Oslo.


Hvor lang tid er det meningen at man skal vente,
før de sender et svar, i det minste, for å bekrefte

at de har mottatt e-posten?


Igjen tusen takk for hjelpen!



Mvh.

Erik Ribsskog







2009/7/24 <eu-dk@ec.europa.eu>


Kære
Erik Ribsskog,

Europa-Kommissionens
Repræsentation I Danmark har modtaget vedhæftede
mail
den 23. juli 2009.

Vi har d.d. videreformidlet
skrivelsen til Europakommisjonens delegasjon til Norge
og Island, Klingenberggaten 7A, 0119 Oslo. Tel: +47 22
83 35 83. Fax: +47 22 83 40 55.
europakommisjonen@ec.europa.eu





Med
venlig hilsen

Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
Gothersgade 115,1123 København K
T: 33 14
41 40
M:
anette.pedersen@ec.europa.eu
www.ec.europa.eu/danmark








----------
Forwarded message ----------
From: <eribsskog@gmail.com>
To: <eu-dk@ec.europa.eu>
Date: Thu,
23 Jul 2009 22:09:02 +0200
Subject: Klage på
brudd på EØS-avtalen fra EU/Fwd: Brudd på
EØS-avtalen/Fwd: Klage på vedtak med referanse
200803597-18/JOR
Hei,
jeg vil altså klage på brudd
på EØS-avtalen, fra EU.

Solvit sier at da må jeg
kontakte EU-kommisjonen.

Derfor kontakter jeg
dere på e-post igjen nå.

Hvordan skal jeg gå
fram, for å praktisk klage på EU for brudd

EØS-avtalen?

Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog


---------- Forwarded message
----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/5/28
Subject: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på
vedtak med referanse
200803597-18/JOR
To:
eu-dk@ec.europa.eu


Hei,
jeg fikk e-post
fra Solvit Norway, idag, hvor de sier at det
er
EU-kommisjonen, som man må kontakte for å klage
formelt på brudd på
EØS-avtalen:

'Solvit
Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>
toErik
Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
dateThu,
May 28, 2009 at 7:46 AM
subjectSV: Henvendelse om
brudd på EØS-avtalen
mailed-bynhd.dep.no
hide details
7:46 AM (8 hours ago)
Reply

Hei
igjen,



EFTAs overvåkingsorgan
kontrollerer at EFTA-EØS-statene, altså Norge,
Island
og Lichtenstein, overholder EØS-avtalen. Når det
gjelder
EU-statenes brudd på EØS-avtalen er det
Kommisjonen som fører tilsyn
med
dette.



Nærings- og handelsdepartementet
er ansvarlig for drift av
SOLVIT-systemet i
Norge.



Vennlig hilsen

Jostein
Røynesdal

SOLVIT Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no









Fra:
Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. mai
2009 17:15
Til: Solvit Norway
Emne: Re:
Henvendelse om brudd på
EØS-avtalen



Hei,



men skal
jeg sende det til EU da, jeg er jo fra et
EFTA-land?



Vennligst forklar.

Og
hvorfor svarer ikke Nærings- og
handelsdepartementet?

Igjen på forhånd takk for
forklaring.



Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog



2009/5/27
Solvit Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>

Det
vises til henvendelser per e-post 5. og 26. mai om mulig
brudd på
EØS-avtalen. Dersom du mener at britiske
myndigheter har brutt
EØS-avtalen, kan du sende en
henvendelse til
EU-kommisjonen.





Vennlig
hilsen

Jostein Røynesdal

SOLVIT
Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Denne
e-posten er beregnet for den institusjon eller person
den er
rettet til og kan være belagt med lovbestemt
taushetsplikt. Dersom
e-posten er feilsendt,
vennligst slett den og kontakt Nærings-
og
handelsdepartementet.



This email is
confidential and may also be privileged. If you are
not
the intended recipient please notify the Ministry
of Trade and
Industry, Norway,
immediately.'.

Så lurer jeg, hvis jeg ønsker å
klage på brudd på EØS-avtalen, fra
Storbritannia, (se
videresendt e-post. Det er også en klage til, og
det
er at politiet i Storbritannia, ikke ville hjelpe meg,
da jeg ble
jaget fra Norge, i 2005, (av noen
organiserte kriminelle/mafia etc.,
enda jeg ikke er
kriminell selv), og dro til Liverpool.

Jeg lurte
på hvem jeg skal kontakte i EU-kommisjonen, angående
dette.

Jeg tenkte jeg kunne sende dette til
EU-kommunisjonen i Danmark, siden
det danske og
norske skriftspråket er ganske likt,
og min mormor er
også fra Danmark så, Ingeborg Ribsskog.

Håper
dette er i orden!

Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog


---------- Forwarded message
----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/1/21
Subject: Klage på vedtak med referanse
200803597-18/JOR
To: postmottak@nhd.dep.no


Hei,

jeg
mottok et brev fra dere igår, hvor jeg syntes det
manglet litt på
fornuften, hvis jeg skal være litt
ærlig.

Jeg skal prøve å forklare hva jeg
mener.

Dere skriver:

'Det er ikke godgjort
i tidligere korrespondanse med SOLVIT at
det
foreligger brudd på en konkret rettighet
etter
EØS-avtalen i skaen. Derfor er det ikke grunnlag for
eller mulig
å opprette en SOLVIT-sak mot
britiske
myndigheter'.

Men da måtte vel Solvit
ha bedt om dokumentasjon, så skulle jeg ha gitt
det.

Solvit ba ikke om dokumentasjon, de ville
bare ha en forklaring.

Og Solvit Norway tok
kontakt med Solvit UK.

Så bestemte Solvit Norway
seg for å ikke opprette en sak.

Solvit Norway
burde ha bedt om mer dokumentasjon da.

Det som
har skjedd, er at Solvit Norway oppfører seg som
en
underavdeling av Solvit UK.

De bare gjør
som britene sier, og dere hos Handels
og
Næringsdepartementet, dere fremstiller det
som
at det ikke er godtgjort, at det har forekommet
brudd på EØS-avtalen.

Men hvorfor tok Solvit
Norway kontakt med Solvit UK da?

Solvit Norway
var jo fornøyde de.

Hva skal jeg gjøre
nå?

Skal jeg kontakte Solvit Norway på
nytt?

Jeg synes dette minner om knefall for
britene.

Dette er bare tull og tøys og surr fra
dere i Handels- og
Næringsdepartementet.

Dere
kan ikke si at det manglet grunnlag for å opprette en
sak, når
Solvit Norway ringte Solvit UK, for
å
opprette en sak.

Det var Solvit UK som
bestemte at det ikke var grunnlag for å opprette
en
sak.

Jeg klager til dere på at Solvit
Norway lar britene få bestemme dette,
hva som er
grunnlag for å opprette
en sak, eller
ikke.

Det burde ikke være sånn, at Solvit Norway
sier til meg, at de skal
undersøke det.


ringer de britene, også sier de at det ikke har skjedd
noe galt.

Nei, det burde være sånn, at Solvit
Norway, bestemmer seg for å opprette
en
sak.

Og så oppretter de en sak.

Det
burde ikke være sånn at de ombestemmer seg, etter å ha
pratet med
britene, som om britene hos Solvit
UK,
var sjefene til han hos Solvit Norway.

Handels-
og Næringsdepartementet sorterer vel ikke under den
britiske
regjeringen?

Det kan virke sånn i
denne saken.

Jeg mener at jeg kan godtgjøre
regelbrudd, men jeg har fått sjangsen
til
dette.

For saken ble avsluttet, før det
kom til snakk om noe dokumentasjon.

Jeg vil at
dere:

1. Undersøker hva som skjedde, da Solvit UK
overprøvde Solvit Norways
bestemmelse
om å
opprette en Solvit-sak.

2. Forteller meg hvordan
jeg skal gå frem, for å opprette Solvit-saker
av
problemene jeg
kan dokumentere:

- Britisk
politi nekter å la meg anmelde en arbeidssak mot
Bertelsmann
Arvato, enda
jeg har dokumentasjon på
at det har foregått lovbrudd der.

- IPCC, de
svarer ikke på e-poster og telefoner, de lar meg ikke

behandlet min klage

Merseyside-politiet.

- The Home Office, de nekter
meg å få levere en klage på at IPCC ikke
svarer på
e-poster
og heller ikke returner telefoner, enda IPCC
sorterer under the Home
Office
administrativt.

Jeg mener at jeg som EØS-borger,
har rett til å anmelde klare
lovbrudd, som jeg
har
bevis for.

Og jeg har også rett til å
anmelde politiet til IPCC, og få den klagen
behandlet
på en
ordentlig måte.

Og jeg har også de samme
rettigheter som EU-borgere, til å få en klage

IPCC
ikke administreres ordentlig, behandlet av
the Home Office, så lenge
jeg oppholder
meg i
Storbritannia, i overenstemmelse med
EØS-avtalen.

Så her er det klare brudd på
EØS-avtalen, mener jeg.

Jeg har også blitt
latterliggjort av britisk politi, som kaller
meg
'Miss Erik Ribsskog',
og som kaller bevis jeg
ga dem mot Bertelsmann Arvato, 'found
property',
enda
jeg leverte det over skranken til
en konstabel Steele,
hos
Merseyside-politiet.

Så det er tydelig at
respekten for EØS-borgere, hos britisk politi,
den er
på et lavmål.

Her blir man bare tullet rundt med,
siden man ikke er britisk eller
EU-borger.

Og
EFTA bare henviser meg til Solvit.

Og Solvit, de
bare bøyer seg for britene.

Så det er tydelig at
norske myndigheter underordner seg britene, og
lar
sine borgere
bli hersjet med her borte.

Så den
EØS-avtalen er ikke verdt papiret den er skrevet
på.

Det er bare noe lureri hele
greiene.

Det er ingen kompetente organer som
passer på at den overholdt uansett.

Så at Norge
skal betale milliarder til EU hvert år, som motstykke
mot
å få den avtalen,
det skjønner ikke
jeg.

Det må bare være for firmaer at den avtalen
gjelder.

Vanlige norske borgere er ihvertfall
fritt vilt i praksis, i EU, og
blir tullet rundt med,
uten
at noen i Norge reagerer.

Så det synes
jeg er en skam.

Med hilsen

Erik
Ribsskog















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter