Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. september 2009

Jeg sendte en oppdatering, til Utenriksdepartementet, angående problemene med konsulatet i Liverpool, i 2007




Google Mail - Oppdatering/Fwd: FW:










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: FW:











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Sep 7, 2009 at 4:46 PM




To:
Mette.Bjonness@mfa.no






Hei igjen,

jeg har tenkt mer på det her nå.

Og, jeg er nok forresten ikke flink nok til å forklare.

For det som skjedde, var at jeg gikk til konsulatet i Liverpool, siden politiet i Liverpool, Merseyside-politiet, ikke svarte meg.


Det var en kar, som jeg hadde møte med, Sergaint O'Brian, tror jeg han het.

Og vi ble enige om at jeg skulle kontakte han igjen, etter møtet.

Men da svarte han ikke, når jeg ringte.


Så etter mange mislykkede forsøk, med å få tak i han og ei dame der, som jeg ga noen dokumenter til, i forbindelse med arbeidssaken mot Bertelsmann, ei som het Victoria Steele, mener jeg å huske.

Etter mange mislykkede forsøk, på å ringe disse, så kontaktet jeg konsulatet, for jeg tenkte at kanskje de kunne hjelpe meg, at det var enklere for konsulatet, å få tak i disse folka hos politiet.


Men, kosulat-dama, vise-konsulen, som du sier, hun hadde mørkt krøllete hår, og sa at hun het Liz Hurley, tror jeg.

Hun bare ringte ambassaden i London, over hodet på meg.


Og hun sa ikke det, at jeg skulle få prate med ambassaden, så jeg trodde det var konsulen, som jeg skulle få prate med.

Så jeg lurer på om dette var for å prøve å fiske, fra britenes side, angående hva som skjedde på det møtet jeg var på, med ambassaderåd Sommerstad, (het hun vel), i november 2006?


For det virker helt rart for meg.

Er det sånn, at konsulatet ikke kan ringe politiet selv, men må kontakte ambassaden i London?

Hvis ikke, så tror jeg nok at det var noe rart her.


Bare noe jeg kom på nå, at jeg har jo ikke forklart det, at jeg ville at konsulatet skulle kontakte politiet i Liverpool, og ikke ambassaden i London, som de ringte opp for meg, over hodet på meg, uten noe kommunikasjon eller informasjon.


Bare noe jeg kom på, som en oppdatering.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/9/7
Subject: Re: FW:
To: "Bjønness Mette H." <Mette.Bjonness@mfa.no>


Ok,

jeg synes dette er rart.

Hvem skal jeg ta opp ambassadeting med, for eksempel?


Men dette er jo hos Sivilombudsmannen, og klagene på EU og EFTA er jo hos Nærings- og Handelsdepartementet også.


Så vi får kanskje vente litt med de andre sakene.

Men jeg skal prøve å huske det, neste gang jeg skal på posten her, og sjekke om de har fiksa skiltet, for jeg veit at dem kan være treige med sånt i England.


Men vi norske folka som bor her, vi vil jo at de norske skilta skal være riktige, sånn at de ikke ser dumme ut, og 'driter ut' Norge da, for å si det sånn!

Mvh.


Erik Ribsskog



2009/9/7 Bjønness Mette H. <Mette.Bjonness@mfa.no>



Det er dessverre ikke mulig for oss å si noe mer om det du tar
opp. Vi videresender dette til London så de er orientert.



Med vennlig hilsen



Mette Bjønness





From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: Monday, September 07, 2009 2:06 PM

To: Bjønness Mette H.

Subject: Re: FW:




Hei,






ok, så dere stoler mer på den britiske konsulen da, enn på
deres egne statsborgere, når jeg sier at hun ikke engang fortalte meg, at hun ringte
ambassaden i London.






Dette må nok ha vært noe mob, som prøvde å pønske ut hvem ved ambassaden jeg
pratet med, første gang jeg var der, Sommerstad, eller hva hun heter.







For dette var angående en sak, hvor jeg har blitt tulla med,
av noe mob eller lignende, på jobb i Liverpool, og hvor politiet i England, og
ambassaden og hele det britiske rettsystemet, vil jeg si, har tulla med meg
etterpå.







Jeg har også sendt dere, hos UD, e-post om at ambassaden in
London, ikke svarer på mine e-poster.







Enda Sivilombudsmannen har bedt dem om å gjøre det.






Har du noe forklaring på det også eller, eller er det også noe dere synes gir
det beste inntrykket av ambassaden?







Men det er bra at dere fikser skiltet ihvertfall, for det så
litt dumt ut.






Men jeg vet at slike ting kan ta tid i England, for eksempel så har husverten
min brukt to år, på å bytte termostat på varmtvannsberederen her, så jeg har
ikke hatt varmtvann på to år her, annet enn i dusjen.






(Jeg måtte flykte fra Norge, for jeg blir forfulgt av noen jeg ikke vet hvem er
der, muligens Malteserordenen og/eller Stein Erik Hagen, siden den ordenen er i
slekta til stesøstra mi, og siden jeg slutta som Rimi-butikksjef, og han Hagen
ikke liker at folk slutter i det gamle firmaet hans.)






Noe sånt.






Så jeg er en flyktning her egentlig.






Og jeg har også sendt dere e-poster om klage på EFTA og EU.






Har du vært noe borti de klagene, eller er det noen andre som har fått de
e-postene?






Mvh.






Erik Ribsskog









2009/9/7 Bjønness Mette H. <Mette.Bjonness@mfa.no>




Det vises til e-post nedenfor vedrørende konsulatet i Liverpool.







Vi har idag anmodet ambassaden i London om å ta opp
feilbokstaveringen på skiltet med konsulatet i Liverpool med sikte på å få det
rettet opp.







Konsulatet i Liverpool er et honorært konsulat. Det innebærer at
det er en honorær konsul og visekonsul som ivaretar de konsulære sakene.
Departementet har ikke utsendt personell i Liverpool. De honorære konsulene er
britiske og bistår norske myndigheter uten lønnsmessig vederlag for sitt
arbeid. Konsulen har vært norsk konsul siden 1983, og både ambassaden og
departementet har det beste inntrykk av ham og av det samarbeidet vi har hatt i
alle disse årene. Visekonsulen ivaretar det daglige arbeidet, og er nok den
personen du har snakket med. Det er bare et fåtall av våre ca. 400 honorære
konsuler som er norske eller snakker norsk. Når man kontakter et honorært
konsulat, kan man derfor ikke forvente å treffe en norsktalende person.







Vi vil gjerne få benytte anledningen til å takke for at du har
gjort oss oppmerksomme på feilbokstaveringen på skiltet, og beklager at du ikke
tidligere har fått svar på dine henvendelser.







Med vennlig hilsen







Mette H. Bjønness




Seniorrådgiver




Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet




Utenriksdepartementet













From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sent: Thursday, September 03, 2009 9:28 PM

To: Post UD

Subject: Oppstramming av konsultatet i Liverpool







Hei,







vanligvis ville jeg ha sendt dette til ambassaden i London,
men de svarer jo ikke på mine e-poster, som jeg har tatt med Sivilombudsmannen,
og som heller ikke de har klart å få ambassaden til å gjøre.







Konsulatet i Liverpool, er jo enda værre.







Jeg gikk dit i 2007, etter å ha ringt i en uke, uten å få
prate med noen der, for de hadde visst kontortid, til kl. 13, enten det, eller
så trengte de tid, for å forberede noe plott.







Det som skjedde, var at konsulen der, en dame med mørkt hår,
ikke pratet norsk.






Og hun sa plutselig, at jeg skulle prate med 'Vømø', for hun klarte ikke å
uttale navnet.






Jeg skjønte ikke hvem det var, som hun ringte for meg, og hun oppe og gikk, for
å ringe fra et annet rom, så jeg fikk ikke kommunisert noe heller.







Men det visste seg at 'Vømø' var Øvermo, ambassaderåd, ved
ambassaden i London.






Og da ble kanskje hun fornærmet, siden jeg svarte på engelsk, når konsulen ga
meg telefonen, (for konsulen hadde ikke sagt til meg, at jeg skulle få snakke
med noen ved ambassaden. Jeg trodde kanskje at jeg skulle få prate med den
egentlige konsulen. Og jeg hadde nettopp fått en ny jobb, og firmaet lå i
Norwich, så jeg var nøye på å svare på engelsk hjemme, i tilfelle jobben
ringte.






Og siden hun konsulen sa navnet til Øvermo, som 'Vømø', så begynte jo jeg å
rote, når jeg skulle skrive opp navnet.






Jeg var litt stressa, for jeg hadde ny jobb og.







Dette var det som skjedde, i 2007.






Og etter en uke etter det ca., så slutta ambassaden å svare meg.







Men nå var jeg på postkontoret, i the India Building - Corn
Exchange, heter det vel, idag, siden det er det nærmeste postkontoret, fra der
jeg bor, i Leather Lane, en sidegate til Dale St.







Og det norske konsulatet i Liverpool, det ligger også i
India Building.






Og da så jeg at Handelsbanken, stod på skiltet, utenfor bygningen.






(Det er en veldig stor bygning, som tar et kvartal omtrent vel. Noe sånt).






Men navnet på det norske konsulatet, det hadde de skrevet feil.







En pinelig fadese for landet Norge, vil jeg si.






Det stod 'THE ROYAL NORWEGIAN CONSULATF'







Altså med den siste bokstaven feil.







Med 'F' istedet for 'E'.






Det er jo bare kjempedumt!






Og en skam for Norge, vil jeg si.






Utenfor denne bygningen, så går alle de viktige forretningsfolka, når de skal
røyke, og ser på dumme Norge, som ikke klarer å skrive navnet på konsulatet
engang riktig, også ler de av Norge da.







Og Liverpool, det pleide å være den nest største byen, i det
britiske imperiet, for kanskje mindre enn hundre år siden.






Så i Liverpool, så er det mye businessfolk.






Den delen av byen, (Water St. vel), som India Building ligger i, minner kanskje
litt om City i London.






Så her er det mye viktige folk, som ser at Norge har et dumt skilt, for
konsulatet sitt.






Så da sender jeg dette til UD, siden ambassaden aldri svarer meg på e-post
likevel.






Men hvis det er meninga, at ambassaden skal ha kontroll på konsulatet i
Liverpool, så tviler jeg at de har det.






Hun dama jeg prata med der, virka som om hu var med på noe 'plott' når hu
skulle la meg prate med ambassaden.






Så et råd fra meg om konsulatet i Liverpool.



Hvis dere vil prøve å unngå å ha 'mob' på konsulatet, så burde dere ha kanskje
helst norske medarbeidere der, som dere kjenner fra før, og vet at dere kan
stole på, og ikke britiske damer som ikke klarer å uttale norske navn engang,
og ikke klarer å fortelle meg, at nå skal jeg få prate med noen på ambassaden.






For de kan da ikke forvente det, at jeg skal vite at det er en på ambassaden
jeg får prate med, bare fordi hun sier et etternavn til meg.







Det er jo bare dumt.






Hun skulle selvfølgelig ha sagt til meg det, at nå får jeg prate med den norske
ambassaden.






Så hadde ikke jeg trodd at den var en engelsk konsul, som jeg skulle få prate
med.






Og dere ser jo hvordan folk det er, som dere lønner, på konsulatet.






De klarer ikke å passe på at skiltet til konsulatet er riktig en gang, noe som
folk som jobber på Rema eller Rimi i Norge klarer, de ringer og fikser skiltet,
hvis en av bokstavene slutter å virke sånn at det står 'REM' eller 'RIM', da
ringer folk i Norge, til noe firma som fikser skiltet da.






Men konsulatet deres i Liverpool, de har ingen stolthet på vegne av Norge, så i
Liverpool heter det 'NORWEGIAN CONSULATF'.







Det konsulatet er litt stemoderlige, ovenfor Norge og
nordmenn, virker det som for meg.






Er dere sikker på at det ikke er spioner dere lønner?






Mvh.






Erik Ribsskog






PS.






Jeg sender med bilder av det nevnte skiltet, som vedlegg

























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter