Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. september 2009

Nå fikk jeg en e-post fra Datatilsynet, med råd om hva som kan gjøres, angående de 'hat-bloggene', som finnes mot meg




Google Mail - VS: Problem med omfattende trakassering på nettet










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




VS: Problem med omfattende trakassering på nettet











juridisk
<juridisk@datatilsynet.no>



Tue, Sep 1, 2009 at 4:14 PM




To:
eribsskog@gmail.com









Viser til e-post av 2. august
2009.


Datatilsynet er det forvaltningsorganet
som skal kontrollere at personopplysningsloven blir fulgt. Formålet med loven er
å verne enkeltpersoner mot krenking av personvernet gjennom behandling av
personopplysninger. Juridisk svartjeneste hos Datatilsynet gir råd og veiledning
omkring personopplysningslovens regler på generelt grunnlag.


Ytringer på debattforum og blogger,
også profiler man oppretter der, faller utenfor personopplysningsloven, jf. § 7
om behandling av personopplysninger utelukkende for opinionsdannende,
kunstneriske, litterære eller journalistiske formål. Det betyr f.eks. at innlegg
fra en person og andre innlegg som viser til personens innlegg, samt kommentarer
og motinnlegg ikke kan kreves slettet i henhold til personopplysningsloven.
Utgangspunktet er at forumets retningslinjer skal bestemme de rettigheter og
plikter som gjelder for forumet.


Datatilsynet har skrevet en artikkel om
debattforum på Internett, som ligger på våre nettsider, se: http://www.datatilsynet.no/templates/article____1513.aspx. Å formidle usannheter og ærekrenkelser om
navngitte personer på Internett kan være straffbart etter straffeloven. For å
anmelde et slikt forhold må vedkommende kontakte politiet. Som fornærmet kan man
også gå til sivilt søksmål, men dette er ikke noe Datatilsynet kan engasjere seg
i.



Datatilsynet viser til denne oppskriften som viser deg
hvordan du kan gå frem dersom noen har publisert krenkende eller uønskede
personlige opplysninger om deg på Internett: http://www.datatilsynet.no/templates/article____880.aspx


Med hilsen
juridisk
svartjeneste



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 29. august 2009
07:04
Til: Postkasse
Emne: Problem med omfattende
trakassering på nettet

Hei,


jeg mener at jeg har lest at dere skal gi folk råd, hvis de blir trakassert
på nettet, noe jeg i høyeste grad blir.


Det finnes to 'hat-blogger', mot meg, som jeg har rapportert til
Blogger og anmeldt til politiet, men hverken Blogger eller politiet gjør
noe.



Dette er vel den alvorligste trakasseringen, men jeg blir også trakassert
overalt ellers hvor jeg skriver på debattforum, eller hvis jeg skriver på
Wikipedia, eller hvis jeg er på f.eks. irc.


Politiet gjør ingen verdens ting, enda jeg har sendt mange anmeldelser
på denne mobbingen.


Håper på svar!


Mvh.


Erik Ribsskog



PS.


Her er link til de to værste bloggene:









(Disse bloggene inneholder bare løgn og anonym baksnakking mot meg, og de
er høyt ranket på Blogger, dette er blogger som er dedikerte til anonym
trakassering og hating av meg).



PS.



Her kan man se hva som skjer, hvis jeg skriver på Aftenposten
nettsider:





  1. Erik
    Ribsskog
    sier:
    29.08.2009
    at 04:22


    har jo Aftenposten laget en artikkel om dette, fra onsdag 26. august, hvor de
    oppsummerer artikkelen på denne måten:


    'Trenger
    kun kjønn


    Mens
    SAS venter på ny bookingplattform, har andre norske selskap allerede tatt
    moderniseringen innover seg. Lavprisselskapet Norwegian, Color Line og Widerøe
    nøyer seg med å be reisende oppgi kjønn.


    -Vi
    ber om alder og kjønn av hensyn til sikkerheten. Når folk skal bestille en
    reise, er det fordi de vil reise. Da er det upassende å be dem blottlegge seg.
    Det har noe med høflighet å gjøre, sier konserndirektør for kommunikasjon i
    Color Line, Helge-Otto Mathisen.'.


    http://www.aftenposten.no/reise/article3232977.ece



    SAS sier at det kun fordi at systemet deres er gammeldags, at de har dette
    ennå, og Color Line, de er enige med meg, om at det er litt uhøflig å spørre
    damene om de er fru eller frøken, at det kan bli litt vel personlig, som han
    Helge-Otto Mathisen, blir sitert på ovenfor der.


    Det
    var forresten en som skrev en kommentar, ca. 8-9 poster, ovenfor denne
    kommentaren, som tullet med meg, og brukte en variasjon av mitt navn, dvs.
    'Erik Ribskog', med bare en 's'.



    det noen som har lite å finne på, annet enn å tulle med andre folk som skriver
    på debattfora osv., det skjønner man.



    sånn er det.


    Mvh.


    Erik
    Ribsskog


  2. Nick
    Ewans
    sier:
    29.08.2009
    at 04:37

    Hei,
    Erik. Buuuu Bertelsmann!




    http://blogg.aftenposten.no/haugnes/2009/08/02/hvorfor-ma-sas-vite-om-damer-er-gift/#comment-273




    Her
    kan man se at jeg blir regelrett terrorisert, uansett hvor jeg skriver på
    nettet.



    Og
    hverken avisene, Pressens Faglige Utvalg, eller politiet gjør noen verdens
    ting, hvis jeg rapporterer denne terroriseringen.



    Hva
    er det som foregår i verden, hvordan skal man egentlig bli tatt alvorlig, når
    man ønsker å ta opp problemet med slik personforfølgelse og
    terrorisering?








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter