Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. november 2009

Fetteren min Tommy har visst eget firma. Det visste jeg ikke. Jeg trodde han jobba for If forsikring. Men men






Offisiell foretaksinformasjon:


Org nr:992719036

Firmanavn:TALO AS

Markedsnavn:TALO AS

Besøksadresse:OMBERGVEIEN 41 B, 1661 ROLVSØY

Postadresse:OMBERGVEIEN 41 B, 1661 ROLVSØY


Revisor: REVISORGRUPPEN HORDALAND DA

Stiftet:01.03.2008

Registrert:03.06.2008

Selskapsform:AS

Antall ansatte:0

Aksjekapital:100000

Telefon:69100525

Telefax:69100521

E-post:

Web:



Prokura og Signatur:


Prokura:

Signatur:Styrets leder alene.


Eierposter andre selskaper:


Firmanavn:Andel Aksjer: (%)


Juridiske personer:

Tips: trykk navn for rollesøk

Tittel:Navn:







Kontakt personer:


Tittel:Navn:Telefon:E-post:



Aksjonærer:


Navn:Andel Aksjer: (%)










http://www.purehelp.no/vis.asp?company_name=TALO+AS&ftknr=5B4A45404617404644

PS.

Hun Ellen er kona hans forresten.

Jeg var i bryllupet deres i Fredriksstad, sommeren 2002, var det vel, for søstra mi dro meg med da.

Og jeg syntes nesten jeg måtte dra, siden det var bryllupet til Tommy da, som var den yngre fetteren min, som bodde ikke så langt unna, på Bergeråsen.

Og Tommy hadde visst hivd katta til Christell, Susi, ned fra terrassen til Haldis en gang.

Etter at Haldis hadde kjefta på meg og Tommy, en gang vi leika på rommet til faren min, (som jeg brukte), siden det ikke var internett og sånn, på den tida.

Så fikk jeg kjeft av Haldis i leiligheten som jeg bodde alene i.

Haldis var på et av sine 5-10 besøk der, på de åtte årene jeg bodde der.

Og faren min var litt oftere på besøk, men det var bare korte besøk, før han stakk ned til Haldis.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Jo, jeg visste ikke at faren til Tommy, onkel Håkon, skreiv navnet sitt 'Haakon', med to a-er.

Hm.

Det var merkelig.

Hva kan det komme av da.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Haakon ble nok oppkalt etter Kong Haakon.

Han ble født i 1946, året etter at krigen slutta.

Sånn tenker jeg nok at det var.

Men jeg vet ikke om det var Ågot eller Øivind, som ville at han skulle hete Haakon.

Hvem vet.

Vi får se.

PS 3.

Hvis jeg skulle tippe, så er nok Haakon med i Svelvik-mafiaen.

Den samme mafiaen som Line Nilsen er med i.

Men jeg skal ikke si noe sikkert.

Vi får se.

Eller Haakon er nok kabalist, vil jeg tro, han liker ikke blonde, sånne som Christell, husker jeg, fra etter konfirmasjonen til Christell og Pia.

At Christell hadde bare sitti der og smilt som ei fjolle, mens Pia hadde vært mer naturlig da, husker jeg at Haakon sa.

Hm.

Så hvis jeg skulle tippe, så var det nok Haakon som fikk Tommy, til å hive katta til Christell ned fra terrassen til Haldis.

Så sånn var nok det.

Vi får se.

PS 4.

Sånn ser fetteren min Tommy ut nå:





Bilder av Tommy A. L. Olsen



Bilde 3 av 5|Bilder av Tommy|Profilen til Tommy













http://www.facebook.com/photo.php?pid=1288192&op=1&o=global&view=global&subj=702831081&id=761750602

PS 5.

Tommy har vært i Telemark-bataljonen forresten, og det er mulig han har tjenestegjort i utlandet, det husker jeg ikke helt.

PS 6.

Jeg husker en del episoder, som jeg har hørt blitt fortalt om Tommy, fra oppveksten, siden vi begge vokste opp på samme sted, (ihvertfall etter at jeg flytta til Bergeråsen, i 1979).

Jeg ga Tommy alle lekebilene mine, som jeg hadde med fra Larvik, for jeg syntes jeg var for voksen, da jeg var ni år da, til å leke med biler lengre.

Og jeg fikk komme i bursdagen til Tommy, da han var fem år vel, noe som var litt dumt, for alle var jo yngre enn meg der da.

Men men.

Så det var bare et år, som jeg gadd å gå i bursdagen til Tommy, og etterhvert som at jeg likte faren hans, Haakon, en del mindre, så var det ikke ofte jeg var oppe hos Tommy og dem.

Det var vel så godt som aldri, etter at jeg ble ti år.

Jeg bare likte meg ikke der.

Så sånn var det.

PS 7.

Jeg husker forresten at mora til Tommy klagde, da Tommy gikk på videregående, og jeg vel bodde i Oslo, og vi var samla hos farmora mi Ågot.

Og det var fordi at tannlegen på Sande Videregående, visstnok hadde gjort det sånn, at Tommy fikk underbitt, sa mora hans Tone Løff Olsen, som var sur for det her da.

Så sånn var det.

PS 8.

Tone sa også en gang på 80-tallet, at Tommy hadde klatra opp i et tre, i hagen dems, og lagt seg på bakken.

Så fikk hu 'Karasjokk', når hu så ut av vinduet, og så at Tommy lå på bakken under treet da.

Litt rar episode, men den skal visst være sann da, ifølge Tone, mora til Tommy.

PS 9.

Onkel Haakon fortalte oss en rar historie om Tommy.

Han skulle visst ha tissa oppi ketchup-flaska dems, i søvne om natta, sa Haakon.

Så hadde Haakon splasha ketchup oppå oste-brødskiva da, så hadde han syntes at det var noe gæernt.

Så sånn var det.

Litt rar episode det og vel.

Men men.

PS 10.

En av de siste gangene jeg var hos dem, i Havnehagen.

Så satt jeg på rommet til Tommy.

Så var søstra hans Lene der, (kusina mi), som er et år yngre enn meg, og fire år eldre enn Tommy.

Og Tommy bare angrep henne, og satt overskrevs oppå Lene, og reiv av henne alle fillene, som om han hadde gjort det mange ganger før.

Jeg og Lene var kanskje 11-12 år, og Tommy 6-7 år da.

Noe sånt.

Det tror jeg var siste gangen jeg var på besøk hos dem.

Ihvertfall på mange år.

Så sånn var det.

PS 11.

I bryllupet til Tommy, så prata fettern vår, Ove Olsen, dritt om Tommy, og sa at han blitt litt tjukk.

Så sånn var det.

'Har ikke Tommy blitt litt tjukk'.

Men men.

Men hvorfor han sa det sånn, det vet jeg ikke.

Men kanskje kona gjorde alt arbeidet hjemme da.

Det er mulig.

Hvem vet.

PS 12.

I bryllupet, så dukka ikke onkel Haakon opp.

Han hadde hjerteproblemer og noe sånt, sa tante Tone.

Så sånn var det.

PS 13.

Faren til brura, fra Fredrikstad, (jeg vet ikke hvorfor bryllupet ikke skulle være på Berger, og hvorfor ikke Tommy ville bo i Drammen istedet for Fredrikstad. Men men).

Det stod på sangprogrammet, at middagen var ytrefilet.

Og da klagde ikke jeg da, da hovedretten var biff.

Og vi fikk vel øl og tror jeg.

Det gjorde vi nok helt sikkert.

Men, så sa faren til brura, i talen, at det var faktisk indrefilet, vi fikk servert.

Så det stod feil på arket.

Men men.

Det som skjedde var at jeg og søstra mi, hadde et fått et rom sammen tror jeg, på en folkehøyskole, på Rolvsøy vel.

Jeg var fyllesyk, på søndag morgenen.

Så da ville ikke søstra mi sitte på med meg.

Hu ville ikke vente til jeg ble edru.

Så hu satt på med noen andre folk, til Oslo, noen Berger-folk.

Kjetil fra Havnehagen og Ola Uglum og dem.

Så sånn var det.

Så det syntes jeg var dårlig av søstra mi, for vi dro jo dit sammen, så da kunne vi vel dratt tilbake sammen og.

Men men.

Jeg hadde jo sommerferie, og hadde nettopp slutta å jobbe heltid i Rimi.

For jeg var lei av Rimi, som jeg har skrevet en tegneserie om, det som skjedde på Rimi Kalbakken.

Jeg skal se om jeg finner den tegneserien.

Her var den:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/09/idag-tar-jeg-det-litt-rolig-sa-jeg.html

Så gadd ikke jeg å kjøre etter dem til Oslo, når jeg fikk summa meg litt.

Nei, jeg kjørte ned til Fredrikstad, og kjøpte burger på McDonalds osv.

Vi fikk ikke noe frokost, eller jeg forsov meg nok til frokosten, (hvis det var noe frokost).

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, så hadde jeg ferie, og ikke noe butikksjef-jobb å tenke på.

Og jeg befant meg alene i Fredrikstad, og hadde sommerferie.

Så da tenkte jeg, jeg kan dra til Sverige.

Så kjørte jeg til Gøteborg, istedet for til Oslo.

For Fredrikstad er ganske nærme svenskegrensa da, og jeg hadde ikke planlagt noe ferie.

Men en kort Gøteborg-tur, med kanskje en overnatting på hotell, det kunne jeg jo ta meg råd til.

Jeg hadde fått feriepenger og sånn så.

Og det er jo litt artig å sette på stereoanlegget, (hvis ikke det var stjålet da), og kjøre til utlandet og sånn da.

Selv om det bare var til Sverige.

(Så den bilen, den svarte Ford Sierraen, den var jeg i Sverige med to ganger, til Arvikafestivalen i år 2000, og til Gøteborg, sommeren 2002 da, en av de siste gangene jeg brukte bilen, for det ble litt dyrt, med bil, når jeg var student).

Men da så jeg det, at indrefilet var på tilbud, på supermarkedet ved avkjøringa til Strømstad vel.

Så det var nok grunnen, til at indrefilet havna på menyen, under bryllupet til Tommy og kona hans Ellen.

Husker jeg ihvertfall at jeg tenkte med meg selv, da jeg kjørte forbi det reklameskiltet for indrefilet.

Så sånn var det.

En annen rar ting skjedde også.

Jeg stoppet på en Statoil-stasjon, rett over grensa til Sverige.

Så kjøpte jeg en flaske Imsdal, som dem også hadde i Sverige.

(For jeg hadde ganske full tank, så jeg trengte ikke å tanke for å dra til Gøteborg).

Så betalte jeg med en norsk hundrelapp.

Så fikk jeg tilbake akkurat en svensk hundrelapp!

Det var litt pussig.

Det var akkurat som at man fikk en flaske imsdal, for å bytte en norsk hundrelapp med en svensk hundrelapp.

Så det var litt spesielt.

Det beviste ihvertfall at den norske krona var mer verdt enn den svenske, vil jeg si.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg kom på.

PS 14.

Her er fetteren min Tommys profil, på et nettsted som heter BRØL, som sikkert er noe Berger-greier, med de folka som var sånn 4-5 år yngre enn meg, altså klassekameratene til Tommy osv:




Tommy André Løff OlsenTommy André 
<br />Løff OlsenKontakt:
E-post: tommyalo@frisurf.no

Mobil: 934 32 595
Hjem: 69 36 37 71
Adresse:
Tommy André Løff Olsen
Ombergveien 41 B
1661 Rolvsøy

Deltagelse:















Fest hos Harald 24.11.2001
Fest hos Christer 20.04.2002
Fest hos Terje 31.08.2002
Fest hos Ola 18.01.2003
Fest hos Hermann 16.08.2003
Fest hos Tommy 31.01.2004
Fest hos Morten 28.08.2004
Fest hos Jarle 18.12.2004
Fest hos Thomas 02.07.2005
Fest hos Einar 04.02.2006
Tur til Dublin 07-09.04.2006
Neste fest hos Ronny
Haralds 2. Quiz "Bright Light"
Ronnys 2. Quiz "Full fest"
Haralds 3. Quiz "Vaskehjelpen"

[Tegnforklaringer]

Faren til Tommy er den som sannsynligvis har drukket den svakeste, mest utvannete spriten i hvert fall i Berger området. Dette da den nevnte sprit hadde en lei evne til å bli svakere etterhvert som helgene gikk.

Tommy er den av oss som befinner seg nærmest søta bror ettersom han har klart å etablere seg "over there" i Østfold. Han er som undertegnede ordentlig og har giftet seg til stor glede for brølmedlemmene som stilte opp som vitner (og som hjalp til å bli kvitt drikke varene etterpå). Tommy er ikke den som forlater åstedet (en fest) tidlig, og går gjerne en tur med et husdyr utpå morgenkvisten for å kunne holde det gående litt til. Dette til vekslende begeistring hos andre festdeltakere som ikke føler seg like velfungerende. Tommy er atletisk av utseende og er sett trenende regelmessig til tippekamper o.l. fotball på skjermen. Kort fortalt, pluss masse til, dette er Tommy..

Sist endret: 08.06.2008 - 13:50:17









http://broel.info/broel/member.asp?id=talo

PS 15.

Jeg sendte en e-post til Tommy på den e-post adressen som stod på BRØL sine sider:




Google Mail - Heisann Tommy,










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Heisann Tommy,











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Nov 11, 2009 at 4:53 PM




To:
tommyalo@frisurf.no






hva skjer da?

Jeg har prøvd å kontakte deg på Facebook, men det fungerte dårlig.

Jeg bare lurte på noe, jeg så at kona di, hadde hu slektningen min i Svelvik på Facebook-lista si.


Hu som heter Dørumsgaard, hu er i slekta til morfaren min, Johannes Ribsskog, faren til mora mi Karen, som er død nå.

Jeg bare syntes det var litt rart, at slekta til faren min og slekta til mora mi, fant sammen sånn, uten at jeg visste hva som foregikk.


Så jeg tenkte jeg kunne sende en e-post om det.

Fant e-post adressen din på BRØL sine sider, så håper at du har den samme e-post adressen ennå.

Mvh.


Erik









PS 16.

Jeg sendte en e-post til Ola Uglum og, siden han var på BRØL sine sider, selv om han hadde litt rar e-post adresse:




Google Mail - Heisann Ola,










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Heisann Ola,











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Nov 11, 2009 at 5:31 PM




To:
hjernen_bak@hotmail.com






husker du meg?

Erik Ribsskog, sønn til Arne Mogan Olsen, fra Berger, fetteren til Tommy, som vi begge var i bryllupet til, i Fredrikstad, sommeren 2002?

Jeg fant Tommy sin e-post adresse på BRØL sine sider.


Så så jeg at du var der og.

Jeg lurte på noe greier, for det første så haika jeg jo mye med faren din, det året jeg gikk på skole i Drammen, 1988/89, for det var ikke noe skolebuss, som gikk fra Berger til Drammen, det året, den bussen starta i Svelvik, så jeg sleit litt, og satt på mye med foreldra til Espen Melheim og.


Jeg har prøvd å kontakte Espen Melheim, men har ikke fått svar.

Det jeg lurte på, var en rar episode, som skjedde, eller to.

En nyttårsaften, da jeg gikk på videregående, så var jeg bedt opp til Espen Melheim, og da var søstra di der og, Anne, som gikk i klassen til søstra mi og Christell og Annika.


Da var Espen Melheim på sjekkeren, og søstra di måtte hele tida be meg si fra, for Espen var så innpåsliten.

Så jeg måtte nesten være som faren dems, for hu gikk jo der sammen med Espen likevel, samme hvor innpåsliten han var, også skreik hun noen ganger at jeg måtte hjelpe da.


Så jeg syntes det her var en litt døv jobb på nyttårsaften, men men.

En annen gang, sommeren 1989, mener jeg det var, så skjedde noe litt rart vel.

Søstra mi, dro med meg og Christell for å sole vårs, på stranda mellom Teskjekjærringa og Sand.


Og det hadde jo aldri skjedd før, at vi gjorde det.

Så det må ha vært noe plott, mener jeg.

For hva skjer så?

Jo, søstra di og Annika, som da var 16-17 år gamle, kommer spradene toppløse, (de hadde antagelig gått ned fra Havnehagen toppløse da?).


Og sammen med Espen Melheim, som har med windsurfingbrett.

Espen Melheim var den eneste kameraten min på Bergeråsen, på den her tida, for Kjetil Holshagen og Petter og Christian og Tom-Ivar Myrberg osv., hadde flytta.


Så jeg kunne jo nesten ikke ligge å se på at han dreiv med windsurfing, sammen med Annika og Anne.

For Espen pleide jo å kjøre meg til Oslo for å kjøpe video osv., jeg veit ikke hvorfor, men han syntes kanskje det var artig da, lurte jeg.


Og en gang, så skulle han kjøre til Drammen, så gikk Christell forbi, i Leirfaret, og så ville Espen ha med henne, så kjørte vi til bowlinga på Åssida, så skulle Christell innom en kar i Sande, så hu ble ikke med tilbake til Berger, men Espen måtte kjøre henne dit da.


Så kanskje Espen var under kontroll av Christell?

Det kan nesten virke sånn.

Jeg ble med og testa windsurfing, som jeg ikke hadde testa før.

Espen bare så på, for han skulle visst lære Annika og Anne det her da.


Og jeg fikk også lov å lære windsurfing da, så jeg og Anne og Annika delte på å låne en våtdrakt, som nok var Espen sin da.

Men men.

Så reagerte hun Anne, søstra di, så lurte jeg på hva det var, men Annika sa alt var i orden, så stakk de tre da, Espen og søstra di og Annika.


Så gikk jeg bort til Christell og søstra mi igjen, så spurte Christell, 'liker du de'?

Så sa jeg ja, for de var jo fine jenter både Anne og Annika, mente jeg.

Jeg syntes Christell var pen og jeg, hu var dattera til Haldis som var sammen med faren min, men jeg bodde ikke i samme huset, jeg bodde aleine i Leirfaret, så jeg var ikke akkurat i slekt med henne.


Men her var det noe rart da.

Så jeg lurte på om du skjønner hva det gikk av søstra di, for det virka som at noe var galt.

Det virka også som at Annika hadde kontroll over henne, muligens.


Og at noen hadde kontroll over de tre, Anne, Annika og Espen, antagelig Christell, eller muligens Pia, hvem vet.

Det var ihvertfall noe rart her, så jeg tenkte jeg kunne høre hva det var, enda det her er 20 år sida, det er sant nok, men jeg har vært i kontakt med Annika om noe andre greier, som Christell sa.


Og det var at rektor Borgen sneik på de jentene i dusjen, på Berger skole, da de gikk i 6. klasse.

Jeg prøver å finne ut av noe problemer i familien min, så jeg tenkte jeg kunne høre med Annika, om det Christell sa var sant.


For å se om jeg kunne stole på Christell.

Og det var visst sant, sa Annika.

Men Christell vil ikke snakke om gamle dager, så det er derfor jeg må ta det her med alle andre.


For nå blir jeg visst forfulgt av noe kommunist-mafia, eller noe, som jeg tror søstra mi Pia har fått meg forfulgt av, for jeg tror hu har vært med i noe sånt, siden hu bodde i Larvik, fram til 1982, eller noe.


Noe sånt.

Bare noe jeg tenkte på.

Så du får svare hvis du har noen kommentar til det her, for da jeg så etternavnet ditt, på BRØL sine sider, så tenkte jeg på søstra di da, siden hu hadde det samme etternavnet.


At det virka som at noe var gæernt med hu.

Jeg var også hjemme hos dere en nyttårsaften, men jeg snakka ikke akkurat med noen der.

Jeg følte meg ikke helt hjemme, det var vel Espen Melheim som dro meg med dit.


Det kan kanskje ha vært Christell som har bedt Espen om å dra meg med dit.

Noen i slekta til Christell er visst i noe Johanitterordenen/Malteserordenen osv.

Og du er visst litt av en rabagast selv, mener jeg å ha hørt at fetteren min Tommy har sagt?


Og ikke den uskyldige lille guttungen som gikk rundt med lys blond lugg i Havnehagen lengre ihvertfall, som jeg husker deg som.

Men men, sånn er det, alt kan ikke alltid være det samme.


Så får du svare hvis du gidder.

Mvh.

Erik Ribsskog









PS 17.

Faren til Espen Melheim, er/var i Heimevernet.

Så kanskje Malteserordnene/Johanitterordenen, kontrollerer HV?

Også kunne Christell kontrollere Espen på den måten?

Hm.

Ihvertfall var det nok sånn, at Christell var i noe nettverk som kontrollerte HV/familien til Espen vel.

Hm.

De hadde en oransje bil, som Espen arva, hvis jeg husker riktig.

Så de var nok protestanter da, det samme som Johannitterordenen.

For oransje er fargen til protestantene, det er jeg ganske sikker på, etter å ha bodd i Liverpool noen år, hvor dette er tema på grafitti på husvegger osv.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter