Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. november 2009

Jeg måtte lære britene litt historie om Norgesveldet osv., på Blue Kipper-forumet








post Today, 11:38 AM

Post #19




Gary Jones


Group: Members
Posts: 130
Joined: 3-August 08
Member No.: 2,848






QUOTE (johncons @ Nov 5 2009, 12:57 AM) *


Like we say in Norway, there's a difference between shaving and cutting ones head off.

It doesn't need to be like going to a fun-fair going to work, but companies should follow British law, in Britain etc., and not be inhumane, I think.


And managers should not be cruel and harass and bully.

That's my opinon at least.


Well,

Norway had an empire kind of.

We had Ireland, Isle of Man, New Hebrids, Faro Islands, Shetland Islands, Greenland, North-America (Vinland), Norway of course, Iceland, Northern Scottland I think, York, and probably some places I forgot.


PS.

It was called 'Norgesveldet', Norwegian wealth, and was in the Viking-age.

We also had some parts of what's Sweden now, and probably something more I forgot.

PS 2.

That's right, I think some parts of the Wirral, Merseyside and Lancashire were Norwegian as well, but this could have been Norwegians that were chased from Ireland, for all that I know, this I don't know for sure.


PS 3.

That's right. Everton is an old-Norse or old-Norwegian name, ton is from tun, which means in Norway, (gårds)tun, where gård means farm, meas area between the central buildings on a farm.

Ever is supposed to be from Eofr, or something, meaning swine.


But I think -ton/tun, means it's cultivated, so Everton perhaps means a place were the pigs were fenced in or perhaps just ran wild.

Something like this.

But -ton/tun meant that it was in connection with a farm or buildings I'd guess.


Something like this.

Just something I remembered.

So Everton was also Norwegian I'd say. smile.gif










http://www.bluekipper.net/index.php?showtopic=37771

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter