Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. november 2009

Jeg prøver å tolke det kunstverket, 'Black Bile (Eyes)', av Alex Gene Morrison

tolke kunstverk

http://www.artnet.com/artwork/425657263/424861924/alex-gene-morrison-black-bile-eyes.html

PS.

Altså, solstrålene i bakgrunnen, de har jeg jo tolket før på bloggen, til å bety Østen.

Og den figuren, har jo blå øyne, så man kan kanskje tolke figuren, til å bety Norden.

Og den figuren, er jo svart, så noen ser vel på den figuren, som syndig da, eller ikke fin/bra, antagelig Østen da(?)

Kunstverket heter 'Black Bile (Eyes)', jeg skal sjekke hva 'Bile' betyr.

'Bile', betyr visst 'galle':

Bile or gall is a bitter yellowish, blue and green fluid secreted by hepatocytes from the liver of most vertebrates. In many species, bile is stored in the gallbladder between meals and upon eating is discharged into the duodenum where the bile aids the process of digestion of lipids by emulsification.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bile

Så de blåøyde er verdens galle?

Hvem vet.

Jeg husker da jeg bodde på Bergeråsen, så var det to som var adopterte fra fjerne Asia der.

Og han ene het Scott, og han så jeg aldri at gjorde noe galt.

(Men Christell sa han gikk etter småungene, men det kan ha vært fordi at Christell er i Malteserordenen, etter slektningene sine, som har en krig mot norske, og er inspirert av Østen da, og som kanskje ikke liker det, hvis Scott ikke er med på denne krigen).

Men det var også en annen som var adoptert, tror jeg, fra fjerne Østen.

Og det var en som var et år eldre enn meg, mener jeg, men som jeg ikke husker hva het.

Og han kødda med meg, tre ganger, som jeg kan huske.

En gang så skulle han ha det til at jeg hadde startet en lyngbrann, noe jeg ikke hadde.

En gang, så gikk jeg til farmora mi, på Sand, etter skolen, som jeg vanligvis gjorde.

Men da gikk han til butikken, sammen med en kamerat, og han mobba meg, på hele veien mellom Bergeråsen og butikken på Sand.

For de gikk ganske treigt, og jeg skulle spise middag, hos farmora mi, og var vant til å 'trave' den veien, hver dag.

Så hver gang jeg skulle gå forbi han som var adoptert fra fjerne Østen, som var et år eldre enn meg, så trua han meg, og sa at jeg skulle gå bak han.

Og en gang så overraska han karen, meg og Ulf, når vi var ute og skøyt med luftgevær, og forlangte å få se luftgeværet, (som jeg nettopp hadde kjøpt av Lund-brødrene), og som vi la bort, inne i skogen, når vi hørte at det kom noen, som var han som var adoptert fra fjerne Asia og kameraten da.

Så han mobba meg en god del, vil jeg si.

Men han Scott, han hjalp meg en gang, når jeg leikeslåss, eller slåss, med Stefan og Daniell, to brødre, som var et par år yngre enn meg, men jeg var ganske tynn, for jeg bodde aleine og spiste ikke ordentlig, og de var to, så det var ikke så lett for meg, å slåss mot de, selv om det lenge var uavgjort.

Så sånn var det.

Men når jeg tenker nå, så tror jeg at jeg forstår hele den krig mot blonde-greia.

Det er nok jing og jang.

Også er det en religion, som heter 'taoisme'.

Som betyr to-isme.

Alt er liksom to da, som jing og jang, en svart og en hvit del.

Så da, så er vel de som dyrker taoisme da, de er vel fra fjerne Østen.

Med mørkt hår og brune øyne.

Også har de jing og jang, alt skal være motsetninger, natt og dag, vinter og sommer og alt sånt.

Alt sånt blir symbolisert, med jing og jang.

Så da ser de vel på seg selv da, i Østen, som fine, og den hvite delen av jing og jang(?)

Men da må de som er motsetningen til de selv, være svarte, (altså ikke fine), for å få det til å passe med taoismen.

Og hva blir det motsatte av mørkt hår og brune øyne?

Jo, det blir lyst hår og blå øyne!

Så da må de være svarte, (altså dårlige/onde), siden de med mørkt hår og brune øyne, er de hvite, i taoismen, de hvite/gode, med mørkt hår og brune øyne.

Er det sånn det henger sammen?

Er det en krig mot blonde, som en del av taoismen?

Er kristendommen en del av taoismen, forkledd som en egen religion?

Dette kan det være verdt å prøve å finne ut litt mer om, mener jeg.

Nå skal jeg prøve å finne en link til Wikipedia-siden om Taoisme, ihvertfall, så står det kanskje mer der, om når Taoismen startet, osv.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er linken til Wikipedia-siden om Taoisme:

http://no.wikipedia.org/wiki/Taoisme

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter