Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 9. november 2009

Jeg sendte en ny e-post til biblioteket i Larvik




Google Mail - Oppdatering/Fwd:










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd:











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Nov 9, 2009 at 6:59 PM




To:
bruker4@larvik.folkebibl.no






Forresten,

har dere sjekka 10. november da?

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/9
Subject: Re: Oppdatering/Fwd:
To: Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>


Hei,

jeg husker selv at det stod i Nybrott, for jeg kjøpte den avisen i 1978.


Sure feminist-hurper er det dere er.

Mvh.

Erik Ribsskog



2009/11/9 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

Nå har vi brukt en time på å leite på mikrofilm fra 11. november til 25.

november 1978 og 1979 uten å finne annonsen.

Vi anser dermed oppdraget som fullført.



Hilsen DAMENE på Larvik bibliotek

> Hei,

>

> nei, men dere sa dere skulle sende fødselsannonsen.

>

> Det er noe som heter å holde sitt hedersord, altså å gjøre som man sier.

>

> Men det gjelder kanskje ikke for damer?

>

> Men det burde gjelde for Larvik bibliotek, mener jeg.

>

> Så derfor burde dere gjøre som dere sier.

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

>

> 2009/11/9 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

>

>> Hei!

>> Da vi hjalp deg sist, var det et unntak. Vi har ikke kapasitet til å

>> gjøre

>> slike undersøkelser som du ber om og kan altså ikke hjelpe deg videre

>> med

>> dine spørsmål.

>>

>> Med vennlig hilsen

>> Larvik bibliotek

>>

>> > Hei,

>> >

>> > nå må dere ikke være som noen tullebukker :)

>> >

>> > Dere må jo gjøre hva dere har sagt at dere skal gjøre, se hva dere

>> skrev

>> > 15.

>> > oktober:

>> >

>> >>> 2009/10/15 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

>> >>>

>> >>>> Hei

>> >>>>

>> >>>> Skal se om vi finner fødselsannonsen!

>> >>>> Med vennlig hilsen Larvik bibliotek

>> >

>> > Jeg er i England skjønner dere, så jeg får ikke dratt til Larvik

>> Bibliotek

>> > uansett hvor mye jeg måtte ønske.

>> >

>> > Mormora mi, Ingeborg Ribsskog, fra Nevlunghavn, døde tidligere iår, og

>> jeg

>> > har blitt snytt for arv, og jeg er arbeidsledig i England, så jeg

>> kommer

>> > meg

>> > ikke av flekken, så jeg hadde håpet at jeg kunne fått noe hjelp!

>> >

>> > Mvh.

>> >

>> > Erik Ribsskog

>> >

>> >

>> > 2009/11/7 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

>> >

>> >> Hei!

>> >> Dette er noe vi ikke kan hjelpe deg med. Lånerne må selv lete i

>> avisene

>> >> for denne type spørsmål.

>> >>

>> >> mvh Larvik bibliotek

>> >> Britt-Karin Johansen

>> >>

>> >> > Hei,

>> >> >

>> >> > altså, det som jeg tror kan ha skjedd, er det som står i Nettavisen

>> i

>> >> dag,

>> >> > at har skjedd i Mexico, at legene forteller mora at ungen er

>> dødfødt,

>> >> og

>> >> > gir

>> >> > eller selger ungen til noen andre:

>> >> >

>> >> > *Tre leger og en sykepleier er arrestert for å ha solgt babyer som

>> >> mødrene

>> >> > trodde var døde.

>> >> >

>> >> > Legene skal ha sagt til mødrene at spedbarna var dødfødte og

>> deretter

>> >> > solgt

>> >> > barna videre. Hendelsen skal ha skjedd på en privat klinikk i

>> Mexico

>> >> by.

>> >> >

>> >> > - Politiet avslørte saken etter at en av mødrene fikk vite at

>> barnet

>> >> > hennes

>> >> > fortsatt var i live og hadde blitt solgt til en annen kvinne for

>> >> 15.000

>> >> > pesos (6500 kroner), sier Mexico bys viseriksadvokat, Luis Genaro,

>> >> melder

>> >> > nyhetsbyrået AP.*

>> >> > *

>> >> > *

>> >> > http://www.nettavisen.no/nyheter/article2749936.ece*

>> >> > *

>> >> >

>> >> > Dette tror jeg kan ha skjedd med broren min, at mora mi var i noe

>> >> > Illuminati

>> >> > e.l., og rappa ungen fra noen folk i Larvik/Tønsberg-området.

>> >> >

>> >> > Dels pga. det jeg forklarte om i den forrige e-posten, at jeg og

>> >> søstra

>> >> mi

>> >> > fikk streng beskjed, om å ikke fortelle til noen at mora vår skulle

>> ha

>> >> > unge.

>> >> >

>> >> > Dels fordi at jeg husker at ei venninne av mora mi, som var på

>> besøk

>> >> hos

>> >> > oss, i Jegersborggate, sommeren 1978, fortalte at mora mi ikke så

>> >> gravid

>> >> > ut,

>> >> > på bildene fra sommerferien vår i København, hvor vi bodde på

>> camping,

>> >> > sikkert i juli da, og Axel ble jo født i November.

>> >> >

>> >> > Og dels fordi at mora mi ble sjokkert, da jeg sa at jeg hadde

>> fortalt

>> >> ei

>> >> > lærerinne at hu skulle ha unge, og dels fordi stefaren min Arne

>> >> Thomassen,

>> >> > kjørte mora mi til Tønsberg, for å føde, istedet for til Larvik

>> >> sykehus,

>> >> > som

>> >> > var noen få hundre meter unna.

>> >> >

>> >> > Og dels fordi at mora mi sa at jeg måtte ligg i dobbeltsenga

>> hennes,

>> >> den

>> >> > natta, (noe hu aldri pleide å si, så det var litt rart).

>> >> >

>> >> > Og dels fordi at faren, eller 'faren', til Axel, jobba i Oslo, da

>> han

>> >> ble

>> >> > født, og fortsatte med det etter at han ble født og, så jeg måtte

>> >> nesten

>> >> > være som faren til Axel, og gå å handle masse ting i masse butikker

>> i

>> >> > Larvik, for mora mi.

>> >> >

>> >> > Og dels fordi at mora mi var så opptatt av å få tak i Nybrott da.

>> >> >

>> >> > Jeg skjønner ikke hvem som satte inn den annonsen egentlig.

>> >> >

>> >> > Men men.

>> >> >

>> >> > Så om dere kunne sjekka det samtidig, om det var noen dødsannonser,

>> >> for

>> >> > dødfødte unger, med Larvik-foreldre, omtrent på samme tida som Axel

>> >> ble

>> >> > født, (selv om det nok også eventuelt kunne ha stått i

>> Østlandsposten

>> >> > eller

>> >> > en Tønsberg-avis).

>> >> >

>> >> > På forhånd takk for eventuell hjelp!

>> >> >

>> >> > Mvh.

>> >> >

>> >> > Erik Ribsskog

>> >> >

>> >> >

>> >> > ---------- Forwarded message ----------

>> >> > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> >> > Date: 2009/10/31

>> >> > Subject: Re:

>> >> > To: Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

>> >> >

>> >> >

>> >> > Hei,

>> >> >

>> >> > beklager hvis jeg sender mange e-poster, men jeg bare tenkte jeg

>> kunne

>> >> > sjekke om dere hadde glemt meg bort, angående den fødselsannonsen

>> til

>> >> > halvbroren min, i Nybrott, en eller to dager etter 10. november

>> 1978.

>> >> >

>> >> > Arne Thormod Thomassen og Karen Ribsskog, het foreldrene hans.

>> >> >

>> >> > Jeg husker det stod i Nybrott, for mora vår, Karen, sendte meg til

>> å

>> >> kjøpe

>> >> > den avisa, da hun kom hjem fra sykehuset i Tønsberg, hvor faren

>> hennes

>> >> > Johannes henta henne, og jeg og søstra mi var med.

>> >> >

>> >> > Faren til Axel, han jobba i Oslo på den her tida, så han henta ikke

>> >> mora

>> >> > mi,

>> >> > men han kjørte mora mi til sykehuset.

>> >> >

>> >> > Og de dro ikke til Larvik sykehus, av en eller annen grunn, selv om

>> vi

>> >> > bodde

>> >> > like ved, men til Tønsberg.

>> >> >

>> >> > Og jeg og søstra mi fikk ikke lov å si til noen, at mora vår var

>> >> gravid,

>> >> > fikk vi streng beskjed om.

>> >> >

>> >> > Så glemte jeg meg, og sa det til ei lærerinne på skolen.

>> >> >

>> >> > Og da sa mora mi, at jeg skulle si det, at hu _ikke_ skulle ha

>> unge.

>> >> >

>> >> > Men noen dager seinere, så dukka Arne Thomassen opp, og spurte om

>> jeg

>> >> > skjønte hva som skjedde, og det var 10. november 1978, og så kom

>> mora

>> >> vår

>> >> > hjem med Axel, dagen etter, vil jeg tippe.

>> >> >

>> >> > Så jeg tipper dette her må stå i Nybrott for 11. november 1978,

>> eller

>> >> en

>> >> > dag

>> >> > før eller etter.

>> >> >

>> >> > Håper dere har tid til å lete etter dette, og beklager hvis det

>> blir

>> >> mye

>> >> > masing!

>> >> >

>> >> > Mvh.

>> >> >

>> >> > Erik Ribsskog

>> >> >

>> >> >

>> >> > 2009/10/15 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> >> >

>> >> >> Hei,

>> >> >>

>> >> >> det er kjempefint!

>> >> >>

>> >> >> En ting jeg glemte å si, er at det kan ha vært 11. november 1978

>> og,

>> >> >> eller

>> >> >> 12. november, men ikke seinere enn 13. november, tror jeg, for jeg

>> >> >> husker at

>> >> >> jeg og søstra mi var hos besteforeldrene våre i Nevlunghavn, i en

>> >> eller

>> >> >> to

>> >> >> dager, så om det var 10. november, eller 11. november, osv., det

>> tørr

>> >> >> jeg

>> >> >> ikke si helt sikkert, men Axel ble ihvertfall født 10. november

>> 1978.

>> >> >>

>> >> >> Men tusen takk for svar igjen, det er veldig bra service av dere i

>> >> >> Larvik,

>> >> >> jeg husker også at de var hyggelig på biblioteket, da jeg bodde i

>> >> >> Larvik, da

>> >> >> dere var ved siden av Munken kino der, så var det noen gutter som

>> >> blåste

>> >> >> nysepulver, i nesa mi, da jeg gikk ut, og da begynte jeg å blø

>> >> neseblod

>> >> >> tror

>> >> >> jeg, så hjalp ei dame meg, som jobba på biblioteket, å tørke bort

>> >> >> blodet,

>> >> >> var det vel, mens søstra mi så på.

>> >> >>

>> >> >> Så hvis dama jobber der enda, så hils henne fra meg, og si takk

>> for

>> >> >> hjelpen, (dette var vel i 1978)!

>> >> >>

>> >> >> Mvh.

>> >> >>

>> >> >> Erik Ribsskog

>> >> >>

>> >> >>

>> >> >> 2009/10/15 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

>> >> >>

>> >> >>> Hei

>> >> >>>

>> >> >>> Skal se om vi finner fødselsannonsen!

>> >> >>> Med vennlig hilsen Larvik bibliotek

>> >> >>>

>> >> >>> > Hei igjen,

>> >> >>> > jeg kom på noe forresten, mens jeg har dere der, og dere har

>> >> Nybrott

>> >> >>> fra

>> >> >>> > 1978 og 79 der.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Broren min, (eller halvbroren min), han ble født 11. november

>> >> 1978.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Og da sendte mora mi meg ut, for å kjøpe Nybrott.

>> >> >>> >

>> >> >>> > (Jeg var ni år da, men jeg fant en avis, i kiosken ovenfor

>> >> >>> busstasjonen,

>> >> >>> > også i Nansetgata, mener jeg).

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg bare lurte på om dere kunne sende den og, den

>> fødselsattesten

>> >> til

>> >> >>> > broren

>> >> >>> > min, for jeg skjønner ikke hvem som satt inn den i avisa

>> egentlig.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Og, vi bodde jo i Jegersborggate, like ved Larvik sykehus, men

>> >> >>> likevel

>> >> >>> så

>> >> >>> > dro mora mi til Tønsberg, for å føde broren min.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg synes det var så rart.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg driver å prøver å skal selge sånne isbre-mint, på nettet,

>> >> siden

>> >> >>> jeg

>> >> >>> er

>> >> >>> > arbeidsledig i England.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Og da har jeg et sånt slag her, som er ganske ny, som heter

>> >> Isbremint

>> >> >>> > Hagefrukter.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Den er med Isbre-mint med eple, pære og stikkelsbær og

>> rabarbra.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg kan sende noen sånne kanskje, fra England, siden jeg prøver

>> å

>> >> >>> skal

>> >> >>> > selge

>> >> >>> > de her på nettet, som smaksprøve, hvis dere gidder å finne den

>> >> >>> > fødselsannonsen til broren min og.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg skryter fælt av dere på bloggen jeg har, siden dere er så

>> >> flinke

>> >> >>> hos

>> >> >>> > biblioteket i Larvik.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Håper dere har tid til dette, det hadde vært kjempefint.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Axel Nicolai Thomassen, heter broren min, hvis dere har tid til

>> >> dette

>> >> >>> en

>> >> >>> > dag

>> >> >>> > til neste uke, eller noe.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg vet jeg er storforlangende, men da skal jeg ihvertfall ikke

>> >> mase

>> >> >>> mer!

>> >> >>> >

>> >> >>> > Og hvis dere ikke har tid, så er jeg ganske fornøyd alikevel,

>> >> siden

>> >> >>> dere

>> >> >>> > var

>> >> >>> > snille og fant artikkelen hvor morfaren min, Johannes Ribsskog,

>> >> var

>> >> >>> med!

>> >> >>> >

>> >> >>> > Jeg flytta til faren min, på Berger, i november 1979, var det

>> vel,

>> >> >>> det

>> >> >>> er

>> >> >>> > derfor jeg husker de episodene her så godt, for jeg bodde bare

>> i

>> >> >>> > Jegersborggate i de to årene, 1978 og 1979.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Beklager bryderiet igjen, og igjen takk for hjelp isåfall!

>> >> >>> >

>> >> >>> > Mvh.

>> >> >>> >

>> >> >>> > Erik Ribsskog

>> >> >>> >

>> >> >>> >

>> >> >>> > 2009/10/15 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> >> >>> >

>> >> >>> >> Hei,

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> det høres veldig bra ut!

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> Det er ikke så farlig hvis det ikke er bra kvalitet, det er

>> mye

>> >> >>> bedre

>> >> >>> >> enn

>> >> >>> >> ikke noe, ihvertfall, så jeg er glad bare jeg får tak i de

>> >> artiklene

>> >> >>> >> jeg!

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> Tusen takk for hjelpen igjen, jeg skal stikke innom med noe

>> >> konfekt

>> >> >>> >> eller

>> >> >>> >> noe, hvis jeg havner i Larvik igjen, det var veldig bra

>> service!

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> Mvh.

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> Erik Ribsskog

>> >> >>> >>

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> 2009/10/15 Larvik bibliotek <bruker4@larvik.folkebibl.no>

>> >> >>> >>

>> >> >>> >> Hei igjen! Vi har funnet bildet, men utskriftene blir av

>> veldig

>> >> >>> dårlig

>> >> >>> >>> kvalitet. Jeg scanner artiklene og sender de til deg, men

>> >> bildene

>> >> >>> er

>> >> >>> >>> veldig dårlige.

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>> mvh Larvik bibliotek

>> >> >>> >>> Stine Aske

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>> Husk våre nye tjenester:

>> >> >>> >>> Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før

>> >> >>> forfall.

>> >> >>> >>> Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.

>> >> >>> >>> Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>> Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send

>> LBIB +

>> >> >>> >>> melding

>> >> >>> >>> til 1980.

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>> mvh.

>> >> >>> >>> Larvik bibliotek

>> >> >>> >>> tlf: 33171050

>> >> >>> >>> larbib@larvik.folkebibl.no

>> >> >>> >>> www.larbib.no

>> >> >>> >>> Nansetgata 29

>> >> >>> >>> Postboks 2001 Stubberød

>> >> >>> >>> 3255 LARVIK

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>>

>> >> >>> >>

>> >> >>> >

>> >> >>>

>> >> >>>

>> >> >>> Husk våre nye tjenester:

>> >> >>> Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før

>> >> forfall.

>> >> >>> Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.

>> >> >>> Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.

>> >> >>>

>> >> >>> Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send LBIB +

>> >> >>> melding

>> >> >>> til 1980.

>> >> >>>

>> >> >>> mvh.

>> >> >>> Larvik bibliotek

>> >> >>> tlf: 33171050

>> >> >>> larbib@larvik.folkebibl.no

>> >> >>> www.larbib.no

>> >> >>> Nansetgata 29

>> >> >>> Postboks 2001 Stubberød

>> >> >>> 3255 LARVIK

>> >> >>>

>> >> >>>

>> >> >>

>> >> >

>> >>

>> >>

>> >> Husk våre nye tjenester:

>> >> Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før

>> forfall.

>> >> Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.

>> >> Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.

>> >>

>> >> Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send LBIB +

>> melding

>> >> til 1980.

>> >>

>> >> mvh.

>> >> Larvik bibliotek

>> >> tlf: 33171050

>> >> larbib@larvik.folkebibl.no

>> >> www.larbib.no

>> >> Nansetgata 29

>> >> Postboks 2001 Stubberød

>> >> 3255 LARVIK

>> >>

>> >>

>> >

>>

>>

>> Husk våre nye tjenester:

>> Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før forfall.

>> Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.

>> Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.

>>

>> Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send LBIB + melding

>> til 1980.

>>

>> mvh.

>> Larvik bibliotek

>> tlf: 33171050

>> larbib@larvik.folkebibl.no

>> www.larbib.no

>> Nansetgata 29

>> Postboks 2001 Stubberød

>> 3255 LARVIK

>>

>>

>





Husk våre nye tjenester:

Du kan få påminnelse fra oss på e-post eller sms to dager før forfall.

Nå kan du også få hentemeldinger ved reservering pr sms.

Slå det på selv i MappaMi eller spør oss.



Har du spørsmål om disse tjenestene eller noe annet? Send LBIB + melding

til 1980.



mvh.

Larvik bibliotek

tlf: 33171050

larbib@larvik.folkebibl.no

www.larbib.no

Nansetgata 29

Postboks 2001 Stubberød

3255 LARVIK













Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter