Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 7. november 2009

Jeg sendte en oppdatering til Kunnskapsdepartementet




Google Mail - Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Nov 7, 2009 at 12:46 PM




To:
lars.vasbotten@kd.dep.no






Hei,

her kan man se at Lånekassa tuller med meg.

I 2004, så var studielånet mitt i Sunderland fire måneder forsinket, noe som gjorde at jeg knapt hadde til mat, og jeg ble stresset, og dette gikk ut over studiene mine.


Jeg kontaktet sosionom, i Norge, i 2005, og forklarte om at jeg hadde vært stresset pga. tull med studielån osv.

Og sosionom sendte brev til Lånekassa, og forklarte dette.


Så jeg har forklart om forsinkelsen skoleåret 2004/05, som var Lånekassas feil, som tulla med studielån-utbetalingene.

Dette har Lånekassa fått forklart.

Og jeg hadde rett til studielån, før jeg dro til Sunderland.


Og jeg har forklart om forsinkelsen i Sunderland, med brev fra sosionom.

Så jeg har egentlig fortsatt rett til studielån.

Men Lånekassa kødder maks med meg.


Og jeg har ringt de, og sendt faks, som de ba om, og vel også brev.

Og jeg har forklart at jeg er arbeidsledig i England, og at jeg har kontaktet Larvik kommune, og gjeldsrådgiver der.


Og Lånekassa svarer på mine henvendelser og brevet fra sosionom, i 2005, med å nekte meg videre studielån, (på tross av brev fra sosionom), og å overføre lånet mitt til Statens innkrevingssentral.


Her er det så mye tull i Lånekassa, (som hos NHI/NITH, ANSA, og HiO), så dette må være noe kommunist-mafia, eller illumianti, eller lignenden, sånn som jeg ser det.

Jeg sender med kopi av brevet fra Lånekassa.


Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/6
Subject: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling
To: lars.vasbotten@kd.dep.no


Hei,


jeg oppfattet hun Monja Marie Evdahl som litt uhøflig, og fikk en liten 'utblåsing' dessverre, så jeg ringte sentralbordet til departementet deres idag, som satt meg over til riktig forværelse, og da fikk jeg vite at det var du som var riktig overordnede.


De sa at du var sykmeldt i to uker, men det er vel ikke så hast, det er vel vanlig at sånne saker som dette tar noen uker uansett.

Jeg sender også en annen e-post, som også havnet i deres departement, angående en klage på noen høyskoler, så den e-posten skal jeg sende nå med en gang, så kan dere jo se, at det er mye som har foregått, og jeg har også en klage på HiO, som blir behandlet av direktøren der, og den kan jeg også sende dere.


Håper det er i orden, og jeg håper at jeg ikke ble for irritert, på hun kollegaen deres, det var ikke meningen, jeg hadde kanskje en dårlig dag, så jeg beklager dette!

Mvh.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/26
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling
To: Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>



Hei,

når du ikke skriver 'med vennlig hilsen', så stoler jeg ikke på hva du skriver, din uhøflige hurpe!

Med hilsen

Erik Ribsskog





2009/10/26 Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>




Hei


 


Vi tolket ikke din e-post av
9. oktober 2009 dit hend at den inneholdt noen direkte spørsmål til
Kunnskapsdepartementet. Imidlertid leste vi det slik at du følte deg
urettmessig behandlet av flere institusjoner og organisasjoner. Vi viser til vårt
tidligere svar i saken i brev av 28. september 2009, og anbefaler at du
eventuelt retter en skriftlig klage med saksopplysninger til de institusjoner
og organisasjoner som du mener har behandlet saken din feil. 


 


Med hilsen


Monja Marie Evdahl


Seniorrådgiver


Seksjon for eierskap og styring


Universitet og høyskoleavdelingen


Kunnskapsdepartementet


Tlf: +47 22 24 77 55 - Faks: +47 22 24 27 33


E-post: mme@kd.dep.no
- Internett: www.regjeringen.no


 


 


 


 



Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. oktober 2009 15:18

Til: Evdahl Monja Marie

Emne: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på
saksbehandling



 


Hei,



 




jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så
jeg sender en påminnelse om dette.




 




Håper dette er i orden!




 




Mvh.






Erik Ribsskog




 



---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/9

Subject: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling

To: Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no





Hei,



 




jeg har altså sendt det skriftlig til ANSA, og ønsker å
klage på disse.




 




De får jo støtte av staten, så at de ikke vil hjelpe meg med
Lånekassa, fordi jeg ikke har hørt om ANSA før og ikke er medlem da.




 




En annen ting, er at jeg synes at ANSA og Lånekassa, er litt
for nærme.






ANSA er direkte sponset av Lånekassa, og burde da kanskje skifte navn til
Lånekassas avdeling for råd til utenlandsstudenter, sånn at folk er klar over
at det 'egentlig' er Lånekassa de snakker med, når de snakker med ANSA?




 




Lånekassa tulla jo også med meg, som jeg har forklart, og
vil ikke gi meg studielån, for studier i England, enda de har fått brev fra
sosionom(!) til og med, angående hvorfor jeg måtte avbryte studier i England, i
2005.






Så de vet at jeg har hatt noen ekstraordinære problemer de siste årene, men de
ødelegger for meg likevel.




 




De agerer som noen paragrafryttere, og ødelegger.



De sier ikke navnet sitt, når man ringer, og bare legger på. (Leder for
utenlandsstudier hos Lånekassa, en kar i 40-50 åra vel).




 




Jeg har også sendt en klage på NITH nå, på at de tuller med
vitnemålet mitt og at de nok stjal et kryssordprogram, som jeg lagde der, i
1992, før jeg dro i militæret.




 




Og det dukker antagelig opp en klage på HiO, hvis ikke
høgskoledirektøren der får ryddet opp, det ligger på hans bord nå, og der har
 det vært alvorlige problemer, med at de har 'mistet' søknaden min til
University of Sunderland, de forrandre grunn for avslag på Erasmus-stipend to
ganger, leder for utenlandsstudier, Eika Sandnes, sa at jeg ikke kunne få jobb
i Sunderland, kategorisk, og hadde med en kamerat fra England, i ens ærend, å
fraråde meg fra å dra for å studere i England, må det ha vært.






Og HiO leverte heller ikke lånesøknad for meg, til Lånekassa, som de sa at de
ville gjøre, (internasjonalt kontor på Bislett, våren 2004).






Så her er det organisert tull, fra flere institusjoner, HiO, NITH/NHI og
Lånekassa, er det væreste, men det har også vært litt tull fra ANSA.






Så her er det tydelig at det er noe frimureri/Malteserorden, som jeg har i familien
fra min stesøster Christell Humblens familie, og min danske mormor Ingeborg
Ribsskog, som døde tidligere iår, sin familie.




 




Så dette kan forekomme i Norge, at folk, (som meg), blir
tullet med i studier, jobb og militæret og alt mulig, så her har dere sjangsen
til å rydde opp innen deres felt.






Mvh.



Erik Ribsskog




 




 



---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/1

Subject: Re: VS: Vedrørende klage på saksbehandling

To: Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>





Hei,



 




jeg ringte nå, og fikk en talebeskjed, som sa at linje 47755
ikke var tilgjengelig nå, og ikke kunne ta imot meldinger.






Mvh.






Erik Ribsskog




 



2009/10/1 Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>





 




Hei


 


Hvis du ønsker det kan du ringe
meg på 22 24 77 55.


 


Mvh


Monja M Evdahl


 



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 30. september 2009 13:52

Til: Evdahl Monja Marie

Emne: Re: VS: Vedrørende klage på saksbehandling





 


Hei,



 




jeg har jo sendt det skriftelig til ANSA, men de svarer ikke.




 




Hvorfor ber dere meg om å sende ting skriftelig til ANSA, når jeg har gjort
det?




 




Jeg forstår det at dere vil at jeg skal sende det skriftlig til Lånekassa,
men til ANSA da, når jeg alt har sendt det skriftlig.




 




Kan du være grei å forklare mer spesifisert, hva jeg skal gjøre med ANSA
klagen?




 




Med hilsen






Erik Ribsskog




 




 



2009/9/30 Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>




Hei


 


Vi viser til e-posten under. Jf. vårt
svarbrev på tidligere henvendelse i saken ber vi om at eventuelle klager sendes
skriftlig til ANSA og Lånekassa.


 


Med hilsen


 


Monja Marie Evdahl


Seniorrådgiver


Seksjon for eierskap og styring


Universitet og høyskoleavdelingen


Kunnskapsdepartementet


Tlf: +47 22 24 77 55 - Faks: +47 22 24 27 33


E-post: mme@kd.dep.no -
Internett: www.regjeringen.no


 


 


 


 


 


 



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 29. september 2009 22:37

Til: KD-ForvUH

Emne: Re: Vedrørende klage på saksbehandling



 


Hei,



 




takk for brev!






Det står i e-brevet, at jeg bør klage direkte til de organisasjonene det
gjelder.






Men, ANSAs generalsekretær, svarer ikke på mine e-poster.




 




Og, når jeg har kontaktet Lånekassa, på telefon, og pratet med leder for
utenlandsstudier, så sa ikke han navnet sitt, og han bare la på.






Så jeg må nesten si at jeg har prøvd å ta dette opp, på en ordentlig måte, med
både ANSA og Lånekassa.




 




Mener dere fortsatt at jeg bør sende skriftlige klager på dette til ANSA og
Lånekassa, eller skal jeg sende det til dere?






Mvh.






Erik Ribsskog




 




 



2009/9/29 KD-ForvUH <forvUH@kd.dep.no>








 






 











 




 




 















img114.jpg
1838K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter