Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 23. november 2009

Jeg sendte en sånn 'baron-epost' til Rigsarkivet i Danmark




Google Mail - Gjedde










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Gjedde











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Nov 23, 2009 at 1:13 PM




To:
"Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>






Hei,

nå fant jeg ut det, at min mormor Ingeborg Ribsskog, arvet Baron Holger Adeler, fra Adeler-slekten, som døde ut med Holger Adeler, i Danmark, i 1979, siden han var gift med min mormors tante, tror jeg det må ha vært, Magna Nyholm, som sikkert var datter av general Anders Gjedde Nyholm, (chef for generalkommandoen, i Danmark, i mellomkrigstiden).


Min mor, var Ingeborg Ribsskogs eldste datter, og fikk den arven fra Holger Adeler, som ble satt i et hus, i Larvik, som min mors forskudd på arv.

Jeg er min mor, Karen Ribsskog, som døde i 1999, sitt eldste barn.


Kan jeg kalle meg baron da, synes du?

Jeg sender med kopi av min mormors testamente.

Mvh.

Erik 'Baron' Ribsskog



2009/9/17 Nils G. Bartholdy <ngb@ra.sa.dk>



Den adelige slægt Gjedde er uddød.



Nils G.
Bartholdy








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. september 2009 18:01

Til: Nils
G. Bartholdy

Emne: Re: Gjedde




Hei,






mange takk for svar!






Betyr dette at den adelige Gjedde-slekten etter Ove Gjedde osv., er utdødd da,
for jeg har måttet rømme til England, forstår du, for jeg har noe som virker å
være Malteserorden, (i familien til min stemor Haldis Humblen, mor til
Christell Humblen som har norsk far og Viggo og Jan Snoghøj, som har dansk
far), og også kanskje den tyske orden, gjennom min mormor Ingeborg Ribsskog,
som døde nettopp og min søster Pia Charlotte (etter Charlotte von Geideren?)
Ribsskog, mistenker jeg litt.






For i den Gjedde-slekten fra Måns, på Skjælland, så har de en Charlotte von
Geideren som skal være av Kurlands adel, og det er visst det samme, så og si,
som den Tyske Orden, siden de styrte Kurland, som er i dagens Latvia og Litauen
vel.







Så på forhånd takk hvis du kan bekrefte at denne adelige danske
adelsslekt Gjedde er utdødd, og igjen mange takk for brevet fra Rigsarkivet!






Mvh.







Erik Ribsskog






2009/9/16 Nils G. Bartholdy
<ngb@ra.sa.dk>





<<fesdPacket.xml>>














img139 paint.JPG
681K








PS.

Her er vedlegget, (en side fra min mormor, Ingeborg Ribsskog, sitt testamente):

img139 paint

PS 2.

Her er mer om Magna og Holger Adeler, som min mor, Karen Ribsskog, fikk hele min mormors arv etter, som forskudd på arv. Magna Adeler, var vel da min mors grandtante, vil jeg tippe på:

adeler

http://www.roskildehistorie.dk/stamtavler/adel/Adeler/Adeler.htm

PS 3.

Her er mer om Adeler-familien, fra det Store Norske Leksikon:

døde ut i danmark

http://www.snl.no/Adeler

PS 4.

Man kan se, i PS-et overfor, at Adeler-slekten, fortsatt lever i Argentina.

Var det derfor, at min kusine, Rahel Savoldelli, (datter til min tante Ellen), dro til Buenos Aires, og fant seg en ektemann der, for noen få år siden.?

For å tulle med Adeler-slekten i Argentina, slik som muligens tante Ellen, tuller med arvingene av Adeler-slekten, (dvs. Ribsskog-familien, som jeg er i), her i Norge?

Ettersom at man i adelsvåpenet, til Adeler-familen, har en naken, mørkhåret dame(?)

Noe som blir for mye, for Savoldelli-familien, fra Sveits og vel Italia, som tanta mi er i, siden hun giftet seg med Reto Savoldelli, fra Sveits, på slutten av 60-tallet, eller begynnelsen av 70-tallet vel, og fortsatt bruker hans etternavn, og står oppført med det, hos myndighetene, (så jeg fra brevet fra Larvik Tingrett, angående boet etter min bestemor Ingeborg, som døde i sommer).

Så stakkars Adeler-familien i Argentina, mistenker jeg.

Så kanskje noen i Norge, burde kontakte de, og advare de mot Ellen og Rahel Savoldelli & Co?

Og Ellens ny samboer som het noe tysk noe på B.

Beichmann vel.

Diderik Beichmann.

Eller han ble kalt Diderik, av Rahel (Savoldelli), husker jeg.

Men han haddet et annet fornavn og.

Jeg får sjekke det opp.

Vi får se om jeg klarer å finne det.

Vi får se.

PS 5.

Johan Diderik Beichmann, het han nye mannen til tante Ellen, fant jeg igjen nå.

Og de har slått seg ned sammen, i Staverrn, for et par et eller to år siden, var det vel.

Mer kan man se det, i denne linken, fra Telefonkatalogen på nettet:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/11/dette-er-den-nye-mannen-til-tante-ellen.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter