Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. november 2009

Nå har jeg skrevet mye stygt om Svelvik. Men det var faktisk Lalla Carlsen, fra Svelvik, som først fremførte den sangen her, fant jeg ut nå



PS.

Det er kanskje litt tvilsomt av meg, å ha med Svelvik-sanger på bloggen, siden jeg er fra Berger.

Men jeg var faktisk på klassefest i Svelvik, i 2. klasse på videregående.

(Enda vi gikk på skole i Sande.

Noen Sande-jenter, (Kristin Sola & Co.), turte ikke å dra dit.

Det var et annet sted enn samfunnshuset, men ikke langt unna vel.

Så sånn var det).

Jeg dansa med noen Svelvik-jenter der, husker jeg.

(Line Nilsen og venninna, som begge gikk i klassen min.

Hva het hu da.

Hm.

Eller det var kanskje bare venninna jeg dansa med, det var mulig.

Med noen rare sko fra faren mins 70-talls garderobe, tror jeg.

Brune og svart-mønstrede sko.

Men men).

Også har jeg også festa en del i Svelvik på 16. mai.

Jeg vet ikke hvorfor de feirer så mye i Svelvik på 16. mai.

Hvordan skal man tolke det?

Det er ihvertfall den største festdagen i året, i Svelvik, det er 16. mai, av en eller annen grunn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det som skjedde på den festen, det var at en Svelvik-kar, med svart skinnslips, tror jeg det var.

Ganske kraftig, mener jeg å huske.

Han brøyt seg inn på festen.

Dem klarte ikke å stoppe han, eller turte ikke.

Så fikk jeg høre det.

Og det var en handel og kontor-klasse, så det var ikke så mange tøffe gutter der.

Men jeg var fra Berger, så jeg hadde nok fått hjelp av noen Berger-folk, tror jeg, hvis jeg hadde fått en Svelvik-kar etter meg.

Odd Einar og dem, dem kødda mye med meg, men en gang så hjalp Odd Einar meg faktisk, når en kar fra Sande, eller noe, kødda med meg, i Svelvik.

Så jeg gikk bort til han med skinnslipset og sa bare 'har du skinnslips', eller noe, til han som brøyt seg inn.

Jeg hadde kanskje drikki litt.

Han svarte ikke.

Men jeg tror han roa seg litt, ihvertfall.

Jeg kan ikke huske at noe skjedde ihvertfall.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Det er mye rart man har i hue gitt, det er helt sikkert.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter