Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. desember 2009

Fler bilder fra Liverpool



PS.

Det er ikke bare bare å bytte noe på Tesco, men jeg skal prøve igjen i morgen, eller noe.

Vi får se.

PS 2.

Det er greit å variere litt og ikke bare spise karbonadedeig.

Idag så lagde jeg kyllingbryst i sweet and sour-saus.

Det er digg.

Og man slipper å gulpe opp små sånne gjennomsiktige fettbiter, som liksom er lurt inn i karbonadedeigen, etter at man er ferdig å spise, noe som jeg synes er ganske irriterende.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg kan ta med hvordan jeg lager sånn kyllingbryst i sweet and sour-saus.

Man tar varmen på fullt, for steikepanne.

Tar litt olje i panna.

Jeg pleier å ta noen dråper vann, i panna, og når de har fordampet, så er panna varm nok.

Så legger man to kyllingfileter, oppi panna.

Og da lager jeg det, omtrent som kjøttdeig.

(Og da må man være litt sterk i armen, muligens).

Og da bare deler jeg opp kyllingfiletene, etterhvert i mindre og mindre biter.

Og da sjekker jeg samtidig, at kyllingen _ikke_ skal være rosa inni.

Man må dele opp bitene helt til alle bitene er små, og ingen biter er rosa inni.

Bitene må bli så små, at de ikke _kan_ være rosa inni.

Hvis det er mulig å skjønne noe av det.

(For det kan være salmonella, i sånn kylling, så den må steikes ordentlig).

Man kan ta steikespaden og klemme oppå kyllingbitene.

Og da, hvis man ikke hører mye fresing, så er de gjennomstekte, (mener jeg ihvertfall å ha skjønt).

Så heller man oppi sweet and sour-saus.

Og blander den med kylling, og lar den putre i 5-6 minutter, eller noe.

Sånn at du koker bort det meste av væsken, i sausen.

For det skal ikke være som suppe, når det er ferdig, det skal være ganske fast da, i konsistensen.

Som lapskaus, eller noe.

Noe sånt.

Men det er mulig at det finnes bedre ting å bruke, for å dele opp kyllingen med, enn en stekespade.

For det er litt slitsomt.

Jeg skal se på Tesco, om de har noen andre plast steke-greier, som man kan bruke.

For de selger sånn ting billig der, hvis jeg husker riktig.

Vi får se om jeg klarer å finne noe.

God var den maten her, i hvertfall, må jeg si.

Så kylling tror jeg at jeg skal begynne spise mer av nå.

Dvs. kyllingfilet, på bekostning av den litt mer 'skumle' karbonadedeigen.

For kyllingfilet, da ser man hva man spiser.

Men karbonadedeigen, den vet vel bare slakterfirmaet, stort sett, hva som er i.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter