Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 29. desember 2009

Jeg etterlyste han mulige faren til Axel, på Origo-sida 'Larvik i nær fortid', siden jeg driver mye med slektsforskning og sånn. Vi får se






Etterlyser kar i Josefinegate, født i 1962 ca., mulig far til halvbror Axel Thomassen






Jeg og mora mi, Karen Ribsskog, og søstra mi, Pia Ribsskog, vi bodde i Jegersborggate 16, fra 17. mai 1978, (av alle datoer, dem var i noe dansk Johanitterorden, tror jeg. Noe sånt).


Stefaren vår, Arne Thormod Thomassen, bodde der også innmellom, når han ikke jobba med hyttebygging i Rauland, eller bodde på Ølvøya i Oslo, og jobba der.


Men mora vår, hu var i perioder aleine med meg og søstra mi, som var fra Berger i Vestfold, hvor faren vår bodde.


Og mora vår lot faren vår, Arne Mogan Olsen, sove over ei natt, husker jeg, mens Arne Thomassen jobba i Rauland eller Oslo da.


Så hu var utro mot Thomassen, selv om dem ikke var gift da, men vel gikk for å være samboere.


De traff hverandre på Hansemann, vinteren 1973/74, da vi bodde i et hus i Vestmarka, og mora vår nettopp hadde flytta fra faren vår, på Bergeråsen da.


Mora vår hadde en barnevakt, i 1978 eller 1979, som jeg husker som å være 16 år da.


Han hadde vel lys lugg, tror jeg, og var kraftig for alderen vel, tror jeg.


En jovial og blid kar, husker jeg han som.


Jeg tror han bodde ved kryss 1 der i Josefinegata.


Og at han hang på en litt luguber biljardhall/pub, eller noe, med enarma banditter mm., i Prinsegata, sånn som jeg husker det, like ved kryss 2, eller deromkring.


(Dette er jo noen år sida).


Og Frelsesarmeen, mener jeg å huske lå ved kryss 3 ca.


Men jeg så på noen nyheter etter at jeg flytta fra Larvik, at det hadde brent, så jeg vet ikke om de flytta.


Vi bodde i et hvitt hus, i Jegersborggate 16, rett over kryss 3 der.


Jeg husker at mora mi sendte meg for å hente han ‘pjokken’ eller ungdommen, på den her litt lugubre puben/spillehallen, seint på kvelden, sånn at innehaveren av stedet reagerte.


Og han pjokken fortalte vel meg, at politiet kunne slå til, hvis unger var ute så sent.


Men mora mi sendte meg med bud da.


Så sånn var det.


Og kameratene hans lo litt, når de hørte at jeg var der, med bud fra mora mi.


Så jeg tror at noe har foregått, mellom han og mora mi, som han har fortalt litt til kamerata da.


Fordi de lo og tulla litt med han ungdommen da, når de skjønte at det var bud fra mora mi.


Så her har nok mora mi hatt en afære med han unge gutten.


(Hu var gal etter unge gutter, jeg husker hu hadde afærer med to unge gutter når vi bodde på Halsen, som så litt lignende ut av han fra Josefinegata, i tenårene og med lys lugg vel).


Men jeg tror mora mi kan ha vært i noe Johanitterorden, eventuelt, for hu planla med bestyrerinna på barnehagen min, på Halsen, i 1977, noe greier, husker jeg, de fikk meg til å ta av underbuksa, av ei jente med mørkt hår, som da var 16 år, husker jeg, og fortalte at hu ikke hadde underbukse selv.



Men den historia får jeg ta en seinere gang.


Men vet noen hvem han filuren som nok er 46 eller 47 år nå, i Josefinegata kan ha vært.


For jeg lurer på om han er den egentlige faren til halvbroren min Axel Nicolay Thomassen.


For jeg driver med slektsforskning og sånn.


Og jeg ble jo sendt til faren min, året etter, i 1979, så det kan ha vært for at mora mi var redd for at jeg skulle finne ut sammenhengen, rundt faren til Axel, tenker jeg nå.


Hm.


Men på forhånd takk for eventuelle tips om hvem han filuren kan ha vært, for her er det skikkelig mysterium, det er helt sikkert!


Mvh.


Erik Ribsskog




Vist 6 ganger. Følges av 1 person.









for en time siden





Kommentarer



Du kan redigere eller slette kommentaren din i en halvtime til.



Exclamation_desat_24




Jeg lurer også på om han faren til han filuren kan ha vært politi.


For mora mi begynte å gå på rare besøk til politiet i Larvik, som holdt til på hjørnet av Prinsegata og gata som gikk fra Jegersborggate ved butikken til fru Landhjem.


For jeg har blitt tulla med av politiet i Norge.


Kan det ha vært noe ‘politi-mafia’ eller noe, som har hjulpet mora mi med å tulle?


Hvem vet.


Vi får se.


Mvh.


Erik Ribsskog










http://larvikinaerfortid.origo.no/-/bulletin/show/523160_etterlyser-kar-i-josefinegate-foedt-i-1962-ca-mulig-far-t

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter