Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 5. desember 2009

Jeg sendte en ny e-post til Finn Kalvik




Google Mail - Tull fra Ralph McTell










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Tull fra Ralph McTell











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Dec 5, 2009 at 11:45 AM




To:
Finn Kalvik <fkalvik@gmail.com>






Hei Finn Kalvik,

kult å få svar fra kjendiser osv., på bloggen! :)

Jeg tror han tulla med deg, for han skrev at du så ut som en bokser.

Og det var nok ordspill fordi du 'rappa' den 'the boxer' sangen, fra Paul Simon, at de engelsk-menna/amerikanerne ble litt 'hårsåre'.


Men men.

Også sa han at du vant den norske finalen, med 'aldri i livet' på en 'quirky' måte.

Han sa vel egentlig at du ble bedt av den norske grand prix-komiteen, om å fremføre det norske bidraget i Dublin.


Mens du jo skrev det bidraget selv, og vant den norske finalen på vanlig måte.

Men han sa at du ikke kom til Dublin på en vanlig måte, så det syntes jeg hørtes rart ut, for det stod på Wikipedia, at du vant på vanlig måte.


Dessuten synes jeg at den videoen, som man fikk se, på Eurovision, før du fremførte 'Aldri i Livet', i Dublin, fikk dere til å se litt dumme ut.

Dere falt jo ned fra en brygge eller noe, og det så ut som om dere var imponert av vann-stråler og vinka litt overdrevet og sånn.


Så den videoen tror jeg ikke gjorde dere så mye nytte, altså den introduksjonsvideoen.

Men men.

Og du hadde også tallet '13' på genseren din så jeg.

Kanskje det skulle ha stått '12' eller '7'?


Men men.

Jeg har en musikkblogg, så det var skikkelig artig å få svar.

Du skreiv at du traff McTell, i England vel, i 1970.

Men du traff ikke mora mi, 'by any chance', som au-pair i England, året før?


Bare lurte.

Jeg holder til i Liverpool forresten, ikke London.

Men samme det.

Jeg syntes i hvertfall at det var rart at en så bra låt som 'Aldri i livet' skulle komme på sisteplass, og få null poeng.


Det er jo en bra tekst synes jeg.

Kjenner du forresten 'Dagga', Dag Anders Rougseth, som var vokalist i Hamar-bandet Autopulver, eller Morgan Lunde som er vokalist i 'Svidd Grevling'?


Bare lurte.

Det var skikkelig kult å få svar ihvertfall, lykke til videre!, og jeg skjønner det hvis du ikke har tid til å svare!

Mvh.

Erik Ribsskog



2009/12/5 Finn Kalvik <fkalvik@gmail.com>


Hei Erik, takk for innspillet og mailen din. Nå er det så mange i bransjen min, både i innland og utland som har lest intervjuet med Ralph McTell og det er ytterst få som synes Ralph er - stygg - mot meg. Nå har jeg lest det flere ganger og det er egentlig ganske fint intervju, hvor Ralph forteller om hvor vanskelig det er å oversette en låt fra norsk til engelsk. Det som du synes er - mobbing - er egentlig bare litt sakastisk musiker-humor. Jeg har kjent Ralph siden 1970

så der er jeg 100 % sikker. Takk skal du ha og God London Jul.

Hilsen

Finn kalvik



Den 10. november 2009 11.53 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:



Hei,

jeg har funnet ut at en som heter Ralph McTell driver og skriver 'dritt' om deg på nettet, hvis du ikke visste det:




Bare tenkte jeg skulle si fra, siden jeg vet at det er kjedelig med 'falske' venner.

Jeg er en nordmann som bor i England, så jeg leser engelsk nesten like lett som norsk nå.


Du traff ikke tilfeldigvis en norsk dame som het Karen, som var au-pair, da du var i England, og hørte på visesang osv., på slutten av 60-tallet, som jeg har lest om på Ralph McTell-websiden mm?

Bare lurte.


Mvh.

Erik Ribsskog













PS.

Her er Finn Kalvik, med 'Bokseren':



PS 2.

Her er en link til det intervjuet, med Ralph McTell, som jeg diskuterte om med Finn Kalvik, i e-posten over, og hvor jeg da mener at han Ralph McTell prater litt 'dritt' om Finn Kalvik, i det her intervjuet da, (men men):

http://www.ralph-mctell.co.uk/finnkalvik.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter