Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 3. desember 2009

Jeg sendte en ny e-post til Tingretten i Larvik




Google Mail - Tingrettens ansvar/Fwd: Til Lise Olberg










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Tingrettens ansvar/Fwd: Til Lise Olberg











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Dec 3, 2009 at 4:23 AM




To:
LiseA.Olberg@domstol.no






Hei,

har ikke Tingretten et ansvar her forresten?

Det er jo tydelig at dere har gitt ansvar for å fordele arven, til noen som ikke makter oppgaven.

Min tante Ellen er jo sveitsisk statsborger, (såvidt meg bekjent), og har bodd i Sveits de siste 30-40 årene, mens min onkel Martin går jo på trygd, og har hatt psykiske problemer, etter flere MC-ulykker, blant annet en hvor kameraten bak på sykkelen døde, ved kafeen på Berger, helt nord i Vestfold, for de kjørte ut et juv, visstnok.


Har ikke retten et ansvar å sjekke rullebladet til de gir arven til da?

Jeg var jo hos min tante Ellen Savoldelli, i Sveits, på sommerferie, i 1987, da jeg var 17 år gammel, og hun skrøyt av at hun tok noen fuglefrø-poser, og fant en spesiell type frø, som hun sorterte ut, så ble det en slags mild marijuana, når man dyrket det.


Og dette skrøyt hun av, at hun sendte i posten til Danmark.

Mens hun også under 'hippie-tida', var veldig hippie, sånn at morfaren min, (Ingeborgs ektemann Johannes), måtte dra inn til Oslo, (hvor Ellen gikk på forsøksgym), for å lete etter henne, hele tida, visstnok, ifølge farfaren min Øivind Olsen, fra Berger, på 80-tallet.


Og Martin husker jeg fra da jeg jobba på gården Løvås der i Kveld, at han hadde kompiser som røyka marijuana, og han er nesten som en sånn 1%-kar, en sånn MC-klubb kar nesten, selv om han ikke er medlem i noen klubb.


Han lurte meg til å dra til psykolog og sosionom, (for jeg var litt stressa på den tida, for jeg hadde hørt jeg var forfulgt av noe 'mafian'), og de var da horer, (antagelig fordi de var blonde), både psykolog Gjetrang fra Lågendalen og hu sosionom-dama fra Sandefjord.


Har ikke tingretten et ansvar å sjekke at de som får utdelt arven har god vandel og rent rulleblad, lurer jeg.

For her tror jeg dere må ha gjort en glipp, for å si det mildt.


Dere må da vel uansett være ansvarlige, det er vel deres ansvar, til syvende og sist, at jeg får arven min, vil jeg si.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/12/2
Subject: Re: Til Lise Olberg
To: "Olberg, Lise A" <LiseA.Olberg@domstol.no>



Hei,

takk for bra svar!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.

Jeg er arbeidsledig i England, og jeg har hverken 30.000 eller 1.700, eller advokat.



Og jeg har ikke hørt noe fra slekta mi, som har sittet på boet i flere måneder allerede.

Er det noe jeg kan gjøre i denne situasjonen hvis jeg ikke har penger, og ikke er på talefot med slektningene mine?


Du sier at jeg måtte eventuelt ha begjært offentlig skifte, før boet ble overlatt til min tante og onkel.

Men da er vel dette med de 30.000 bare hypotetisk uansett da?

Har jeg forstått det riktig da?


Mvh.

Erik Ribsskog


2009/12/2 Olberg, Lise A <LiseA.Olberg@domstol.no>





Hei,


Svar
på dine spørsmål:


1. Den
som begjærer offentlig skifte må betale forskudd som sikkerhet for
skifteomkostningene. Hvis det er midler i boet blir dette beløpet tilbakebetalt
ved avslutning av bobehandlingen. Boet er overtatt til privat skifte og
tingretten har ikke tilgang til boets midler.


2. Det
vises til skiftelovens § 82, 2. ledd
, jfr. § 81. Etter 60 dager kan
skifteattest utstedes til den (de) som har skrevet under på skjemaet "Erklæring
om privat skifte av dødsbo" og derved påtatt seg ansvaret for avdødes
forpliktelser. At du står øverst på arvelista er fordi jeg har registrert
deg først.


3. og 4. Martin Ribsskog og Ellen Savoldelli
har påtatt seg ansvaret for boet og er da ansvarlige for boets midler, det vil
si alt Ingeborg Ribsskog etterlater seg.


5. Ja,
når de har overtatt boet til privat skifte, er de ansvarlige for at de
øvrige arvingene får sin del av arven dersom det er midler igjen til fordeling
etter at all gjeld og alle utgifter forbundet med bobehandlingen er
dekket.


Du kan
for eksempel kontakte en advokat eller en annen person til å bistå deg med
saken siden du ikke har kontakt med de øvrige arvingene. Eller du kan begjære
offentlig skifte av boet, men må da betale forskudd på kr. 30.000,-.


En
annen mulighet er at du i forbindelse med begjæring om offentlig skifte ber om
at det holdes et forberedende møte. Da må du betale et forskudd på kr. 1.720,-
før møtet. Arvingene blir så innkalt til møte og det vil der bli avgjort om det
skal åpnes offentlig skifte. Før offentlig skifte åpnes må det stilles sikkerhet
for skifteomkostningene (resterende kr. 28.280,-). (Skifteloven §
86).


6. Du
måtte ha begjært offentlig skifte før boet ble overtatt til privat skifte.
Tingretten hadde ikke kjennskap til at du ikke er på talefot med Ellen
Savoldelli og Martin Ribsskog. Det ville forøvrig ikke hatt noen betydning så
lenge de har påtatt seg ansvaret.


Mvh

Lise
Olberg



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Skåret, Rachel På vegne
av
Larvik tingrett (postmottak)
Sendt: 2. desember 2009
08:05
Til: Olberg, Lise A
Emne: VS: Til Lise
Olberg



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 1. desember 2009
16:37
Til: Larvik tingrett (postmottak)
Kopi: Peter
Schjølberg
Emne: Til Lise Olberg

Hei,


jeg fikk deres brev i dag, om at jeg må betale 30.000 i forskudd for et
offentlig skifte av min mormors dødsbo.



Jeg har noen spørsmål til dere iforbindelse med deres brev.


1. Burde ikke disse 30.000 tas fra selve boet?



2. Hvordan kom dere fram til at Martin Ribsskog og Ellen
Savoldelli skulle ha ansvaret for boet, jeg står jo øverst på arvelista.



3. Hvor befinner tingene til Ingeborg Ribsskog seg?



4. Hvordan kan dere vite at ingen allerede har forsynt seg fra
boet?



5. Dere sier at Martin Ribsskog og Ellen Savoldelli er ansvarlige
for at jeg får min del av arven.


Jeg har ikke hørt fra Martin Ribsskog og Ellen Savoldelli, enda de
har hatt dette ansvaret i flere måneder.



Hvordan er saksgangen her, når disse ikke tar ansvaret sitt på alvor,
(Ellen Savoldelli har min e-post adresse og telefonnummer, men har ikke
kontaktet meg).



6. Hvordan kunne dere gi boet til Ellen Savoldelli og Martin
Ribsskog, når jeg ikke er på talefot med disse?



(Jeg sender kopi av denne e-posten til en som jobber for Arvehjelpen.no,
som rådet meg til å kontakte dere, i tilfelle han kan gi noen fler råd).


Mvh.


Erik Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter