Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. desember 2009

Mer om kommentarer på bloggen

Ja, nå tok jeg en pause her, fra bloggen.

Og å moderere kommentarer, det er litt kinkig, vil jeg si.

Det kan vi se på nettavisene i Norge, som går fra at alle kan skrive, til at folk må registrere seg.

Jeg har ikke vært så flink til å finne en klar linje å legge meg på, når det gjelder moderering.

Og det siste jeg fant på, at alle måtte ha en lesbar profil på Google, det er kanskje vanskelig å gjennomføre i prakis, på en klar måte.

For nye kommentører, de kan jo ikke vite om dette, for de får ikke da noe feilmelding.

Så da tenkte jeg nok litt for fort.

For jeg ble litt erget der, av noen personlige kommentarer, og mistet litt besinnelsen, dessverre.

For kommentarer, det skal jo ikke være om meg personlig.

Hvis jeg skriver om en klage til NITO, så vil jeg jo at kommentaren skal være om NITO, og ikke om meg personlig.

Og en kommentar, leste jeg definisjonen på, det skulle være noe som var en merknad eller tilleggsinformasjon.

Så jeg får heller bruke mer tid på selve modereringen, og hele tide ha i bakhode, at jeg må holde modereringen av kommentarer, på en klar linje.

Så jeg bruker nok ikke nok tid, på selve modereringen.

Så jeg må prøve å bli flinkere til det.

Så jeg tar det heller sånn nå, at _alle_ får skrive kommentarer.

(For det ble litt kronglete, når jeg tenkte meg om, det med lesbar Google-profil).

Så beklager rotet, med at jeg forrandrer kriteriene.

Men det er litt ergelig for meg, å bli erget og provosert, av noen erge-kopper, som jeg tenker på de som, som tydeligvis setter mye energi inn på å provosere og erte meg.

Men vi får se om jeg får det til bedre nå, hvis jeg har dette med modereringen mer i bakhue.

Vi får se.

Og God Jul til alle leserne igjen.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter