Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Thursday, 22 October 2009

Det kan virke som at det er FBI som tuller med meg, i Sunderland. Og sikkert ellers også, etter problemene på flyplassen i Detroit, i februar 2005. Hm

fbi sunderland 2

http://www.google.co.uk/search?hl=en&source=hp&q=FBI%20STUDENTRECORDS%20SUNDERLAND%20.AC.UK&btnG=Google%20Search&meta=&aq=f&oq=

PS.

Hvis noen fra Oslo, som har med det, leser det her, så ikke la amerikanerne få ny ambassade, ved militærleieren, på Huseby vel.

De kommer til å forfølge de vernepliktige der, på samme måte som de gjør med meg, som er i HV.

Så da kommer hele hæren til å bli kontrollert av amerikanerne, hvis det skjer, at de får ambassaden dit, vil jeg tippe.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dette kan også stemme med det, at da jeg, i mars, var det vel, ringte den amerikanske ambassaden i Oslo, for å spørre hva jeg skulle gjøre med det, at noen hadde hat-blogger mot meg, på amerikanske blogg-tjenester.

Og da sa hu dama på den amerikanske ambassaden i Oslo, at jeg burde ringe FBI.

(Enda det var IC3, som man skulle ringe, het de vel).

Så det var kanskje som en vits, at jeg burde ringe FBI, på den måten at det er de som tuller med meg.

Er det sånn det henger sammen.

Hvem vet, men det er vel ikke helt umulig, at det er sånn.

Vi får se.

Eller, det er kanskje mulig at hun på den amerikanske ambassaden i Oslo, ikke sa FBI, men sa politiet.

Det er mulig.

Det skal jeg ikke si helt sikkert.

Men men.

Her er uansett en link til en bloggpost, hvor jeg har skrevet mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/03/hvorfor-jeg-ikke-far-meg-jobb-in.html

Jeg sendte en klage til JET også, kom jeg på at nok sikkert var det lureste




Google Mail - Complaint










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Complaint











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Oct 22, 2009 at 9:21 PM




To:
Jet@liverpool.gov.uk






Hi,

I called on Tuesday, regarding a 'Basic Food Hygenie'-course, that Walton Jet put me on, after I was sent to Jet, from Working Links.

I found out, when I got your letter, that the course crashed with another appointment I have at 3 pm, on Monday.


So I called, and spoke with Lorraine.

She was going to get someone to call me back, since I wanted to be put on the next course.

Then she called me today, just to tell me that she took me off the list.


And then she hang up, without listening to what I was saying, that I wanted to be put on the next course.

So then I called Jet up, and spoke with Kate, who told me that Lorraine was on annual leave, and that I had to go to the Jet office, to re-sign on the next course.


But why did Lorraine call me, when she was on annual leave?

I've been having some problems with some communist-mob, or something, in Norway, is this something to do with this?


Thanks in advance for help in advance, regarding finding out what's been going on!

Yours sincerely,

Erik Ribsskog







Er det tilfeldig at Dagbladet roter med kommentar-kontoen min, akkurat når det kommer ut en ny Windows, og jeg har en sak mot Bertelsmann/Microsoft?




Google Mail - Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Krøll med Dagbladets kommentarsystem/Fwd: Utenlandsk mobil











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Oct 22, 2009 at 8:14 PM




To:
support@db.no






Hei,

nå får jeg opp en melding, hvor det står at jeg ikke er registrert hos Dagbladet.

Men det er ikke sant, for jeg har skrevet på Dagbladet.no, siden i sommer.

Er dere kjøpt og betalt av Microsoft, eller?


Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender med en skjermkopi av skjembildet jeg får opp


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/10/21
Subject: Re: Utenlandsk mobil
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>



Hei,

ok, det høres bra ut.

Jeg får ikke logget meg inn på profilen min der, på Dagbladet.no, siden jeg ikke har den SMS-koden, men da bare venter jeg litt, det er vel ikke det som haster mest i verden.


Jeg var litt redd for at jeg hadde fått munnkurv, fra Dagbladet, jeg nå, vet du, jeg og de andre som kommenterer fra utlandet. Men da bare venter jeg litt til jeg eventuelt hører mer fra dere.

Mvh.


Erik Ribsskog


2009/10/21 Dagbladet.no Support <support@db.no>



Hei Erik,


Det som er helt sikkert, er at registrerte medlemmer i utlandet ikke får munnkurv. Hvis vi ikke klarer å fakturerere femmeren, så antar jeg at det ikke koster noe. Jeg kan komme tilbake når jeg vet mer om hvordan dette er tenkt gjennomført.


Beste hilsener,
Magnus


--
Mvh

Dagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no



Den 20. oktober 2009 18.31 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:



Hei,


jeg har fått registrert meg, på Dagbladets kommentarsystem, i juni, var det kanskje.


Men nå, så har det kravet om fem kroner, i måneden, dukket opp.


Jeg aksepterte det, for jeg syntes ikke det var noen formue.


Men jeg får ikke noe SMS, til Storbritannia.


Hvordan har dere tenkt å gjøre dette, ovenfor folk som bor i utlandet, har vi fått munnkurv på Dagbladet.no?


Mvh.


Erik Ribsskog





2009/5/15 Dagbladet.no Support <support@db.no>


Hei Erik,





Takk for tilbakemelding.


Det er ikke meningen at det skal fungere sånn. Vi prøver å støtte de fleste utenlandske mobilnummer, men vi har dessverre fortsatt problemer med enkelte land (deriblant USA). Vi ønsker å finne en løsning for manuell verifisering. Det er ikke helt klart ennå, så foreløpig må jeg bare beklage og takke for tålmodigheten.


Beste hilsener,
Magnus Hoem Hagen

Dagbladet.no


Den 15. mai 2009 14:46 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:




Hei,


jeg ble bannet ifjor, (som jeg klagde på).


Jeg tenkte å prøver igjen, men det fungerte ikke å registrere seg med utenlandsk mobil.


Er dette meningen, at det skal fungere sånn?


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog




--
Mvh

Dagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no
















skjermbilde.JPG
120K








PS.

Her er det skjembildet jeg sendte med e-posten ovenfor, hvor man kan se mer om rotet med kontoen min:

skjermbilde

Jeg sendte en ny klage til QXL




Google Mail - Klage/Fwd: Re: Re:










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage/Fwd: Re: Re:











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Oct 22, 2009 at 7:20 PM




To:
per.terjesen@qxl.no






Hei,

jeg har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv., for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da jeg bodde i Oslo.

Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg opprettet QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.


Og hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).

Så jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.


Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og lage krøll da.

Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.

Hvordan kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i hytt og pine, virker det som.


Hadde det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?

De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en mafia, vil jeg tippe på.

Det her synes jeg var dårlig reklame for QXL.


Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.


Så jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta er virkelig irriterende.

Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv., som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er kjent av QXL.


Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde på sånn, mener jeg.

Dere behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin dårlig, mener jeg.


Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.

Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL, synes jeg.


Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres, og håpe at dere kan rydde opp i dette.

Jeg har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne 'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.


Mvh.

Erik Ribsskog


2009/10/22 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

Hei Erik Ribsskog

Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette til din engelske adresse/konto.


Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen
Anders



Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!

Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.




----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 22-10-2009 19:10:04
Subject: Re: Re:

Hei,


dere kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.

Min konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme, som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.


Nå må dere ta dere sammen!

Dette er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos dere.


Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/10/22 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

Hei Erik Ribsskog


Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten karakterer:




If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.

Account number 5010.05.79844 (50100579844)

IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC: DNBANOKKXXX


Your personal KID number is 59316745

Account holder;
QXL Auksjon Norge A/S
Akersgata 32
0180 Oslo

Bank name and adress;
DnB Nor Aker brygge
Stranden 21
0021 OSLO


Please let us know when the money has been transferred so we can send your activation code in the mail.

The money you deposit will be available to you for selling only untill you receive at least 15 positive ratings.

If there are serious complaints from your buyers this money will be "frozen" untill all issues are resolved.
After that we can transfer the money remaining to your bank account if you want.

Here is a link to Payex: http://payex.com/


I hope this is the info you need to get started.
Please do not hesitate to ask us if you have any questions.



Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen
Anders



Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!

Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.




----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 13-10-2009 20:02:16
Subject: Re:

Hei,


nå fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver om.

Er det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få egentlig?


Men takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne opp i?

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.


Her er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:








from
QXL.no <auksjon@qxl.no>
to
johncons <eribsskog@gmail.com>

date Tue, Oct 13, 2009 at 4:16 PM
subject
Your account on QXL.no has been blocked

mailed-by
qxl.no
Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.

hide details 4:16 PM (2 hours ago)



Ditt brukernavn: johncons
Ditt medlemsnummer: 5931674

Hi


Medlemmer innenfor Skandinavia;
Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt blokkert av kundesenteret.


Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge noe selv.
Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne blokkeringen umiddelbart.

Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.


2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

Hei

Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.

Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.

Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen
Tine



Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!

Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.



This ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com
[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]



This ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your answer gets to the right support person.
Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]



This ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-559B4D1311A3]








Jeg skrev en kommentar på Dagbladet-journalisten Melands blogg







OKTOBER 21, 2009...10:34 AM


Konsernet på seminar

Jump to Comments


Klækken – hele Norges møtested – serverer de pommes noisettes, kabaret, kaffe avec, de har pianobar og badedrakter til leie. Det finnes en del bevarte rom igjen med brun finér på veggene og rosa dekorasjoner. De har “spesiell skulpturpark”, badepaviljong, mulighetsrom og mellomledere. Dra hit du også om du har lyst til å feire det helt tidlige 1990-tallet!


Meland-bloggen kommer tilbake faste oppdateringer når den frie baren inndras.




1 kommentar



Filed under Uncategorized



Tag'er:



1 kommentar





  • Hva synes du om at Dagbladet hadde han slektningen din på hele forsida i dag da?


    Håper det er greit å spørre!

    Mvh.


    Erik Ribsskog










http://astridmeland.wordpress.com/2009/10/21/konsernet-pa-seminar/#comments

Det er en gjeng med ungdomsskoleelever som tuller med meg, hos QXL




Google Mail - Re: Re:










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: Re:











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Oct 22, 2009 at 6:09 PM




To:
"QXL.no Kundesenter" <auksjon@qxl.no>






Hei,

dere kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.

Min konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme, som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.


Nå må dere ta dere sammen!

Dette er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos dere.


Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/10/22 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

Hei Erik Ribsskog


Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten karakterer:




If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.

Account number 5010.05.79844 (50100579844)

IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC: DNBANOKKXXX


Your personal KID number is 59316745

Account holder;
QXL Auksjon Norge A/S
Akersgata 32
0180 Oslo

Bank name and adress;
DnB Nor Aker brygge
Stranden 21
0021 OSLO


Please let us know when the money has been transferred so we can send your activation code in the mail.

The money you deposit will be available to you for selling only untill you receive at least 15 positive ratings.

If there are serious complaints from your buyers this money will be "frozen" untill all issues are resolved.
After that we can transfer the money remaining to your bank account if you want.

Here is a link to Payex: http://payex.com/


I hope this is the info you need to get started.
Please do not hesitate to ask us if you have any questions.



Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen
Anders



Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!

Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.




----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;
CC:
Sent: 13-10-2009 20:02:16
Subject: Re:

Hei,


nå fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver om.

Er det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få egentlig?


Men takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne opp i?

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.


Her er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:








from

QXL.no <auksjon@qxl.no>

to

johncons <eribsskog@gmail.com>


date

Tue, Oct 13, 2009 at 4:16 PM

subject

Your account on QXL.no has been blocked

mailed-by

qxl.no
Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.


hide details 4:16 PM (2 hours ago)





Ditt brukernavn: johncons
Ditt medlemsnummer: 5931674

Hi



Medlemmer innenfor Skandinavia;
Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt blokkert av kundesenteret.

Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge noe selv.

Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne blokkeringen umiddelbart.
Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.

2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>

Hei

Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.

Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.

Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen
Tine



Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!

Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.




This ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]




This ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]








Jeg sendte en ny e-post til University of Sunderland




Google Mail - FW: Reminder/Fwd: [Fwd: To the Head-master: Lies from theLanguage-center?]










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




FW: Reminder/Fwd: [Fwd: To the Head-master: Lies from theLanguage-center?]











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Oct 22, 2009 at 5:28 PM




To:
Les Brown <l.brown@sunderland.ac.uk>






Hi,

thank you for your advice!

But that's not the same at all, as the test I had at Sunderland, since I got the best grade, then this is an achievement, since few students got the best grade, so this would look better on my CV.


I think you are pulling my leg a bit :)

But I guess it's boring only writing serious e-mails, so you sometimes want to have a bit of fun, at the Universtiy.

Good recovery!


Erik Ribsskog


On Thu, Oct 22, 2009 at 5:10 PM, Les Brown <l.brown@sunderland.ac.uk> wrote:




Dear Erik,



As you have not completed a University of Sunderland English language module I
would suggest that you use your Vitnemal High School Certificate English language
level.



Regards,



Les




Mr Leslie Brown


Head of International Business Development
& Operations


University of Sunderland



Tel:
+44 (0) 191 515 2283


Fax: +44 (0)
191 515 2147


Mobile: +44 (0) 7788 978 113








From:
Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 22 October 2009 16:41



To: Les Brown

Subject: Re: FW: Reminder/Fwd:
[Fwd: To the Head-master: LiesfromtheLanguage-center?]




Hi,






You say I haven't completed an assessment for a University English
language module.






But this is wrong, I completed the assessment, or initial test, and got the
best grade.






We didn't have language-test at Oslo University College,
and EF couldn't find my course-certificates, from when I was with them and STS
on summer-school, three summers in the UK, in the 80's.






I don't understand why you don't keep hold of test-results.






Imagine a job-interview, where one gets asked why one didn't have the
English-module.






And then you say, I got the best grade, so I didn't have to take the language
module.






And then the interviewer would say, have you got a file proving this?






And then one would sit there like an 'idiot' since the university don't keep
hold of test-results.






This seems to stupid to me, to be beliveable, so not to be inpolite, but are
you sure that you aren't lieing, at the university?







What was the name of the manager I spoke with, on study abroad again,
in 2004, do you remember that, by the way?







Best regards,






Erik Ribsskog






On Thu, Oct 22, 2009 at 4:32 PM, Les Brown <l.brown@sunderland.ac.uk> wrote:




Dear Erik,



Just to reassure you, the University does not have a policy of
withholding module results if students have a debt on their record. However as
previously mentioned in an email from my colleague David Donkin you have not
completed an assessment for a University English language module.



However as confirmation of your level of English language
proficiency for your CV I would suggest that you list details of the marks that
you were awarded for your English language studies in Norway prior to you coming to study in Sunderland.




Regards,



Les




Mr Leslie Brown


Head of International Business Development & Operations


University of Sunderland



Tel: +44 (0) 191 515 2283


Fax: +44 (0) 191 515 2147


Mobile: +44 (0) 7788 978 113









From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 22 October 2009 15:07

To: Les Brown

Subject: Re: FW: Reminder/Fwd: [Fwd:
To the Head-master: Lies fromtheLanguage-center?]






Hi,






ok it was a test
to determine if I needed to enrol on a language-modul.






And I got the best grade, on this English-test.






So I try to get hold of a file, that shows this, for my CV, since I had problems
with my Home University,
and the Study-loan bank in Norway,
'Lånekassa'.







And I spoke with
the study-abroad manager, I think she was, about this, in 2004, a woman in her
20's I think, with blond hair, (I don't remember the name), and then I was
allowed to call my home university, Oslo University College, from the Study
Abroad office, in Sunderland, (when it was at St. Peters campus).






That I thought was very fine, because then Frode Eika Sandnes, at Oslo
Univesity College, didn't dear to 'mess' with my module-aprovment any longer,
so then he came over to Sunderland, to speak with me, and another student,
named Brusk, from Syria and Norway and Oslo University College.







(Or else I don't
think I would have got my study-loan, at all).






But I didn't get my study-loan, before I had been in Sunderland,
for four months.







So the whole first
term, passed, and I didn't get the study-loan, before in January 2005.






And then we were also 'thrown out', from the appartment in the Forge, so then I
went to London, to find a job, since the problems with Lånekassa and Oslo
University College, unfortunatly had messed up my studies, in Sunderland, since
I had to focus on getting the founding from Norway, in stead of my studies,
since one have to have money for food, etc.







So I didn't get to
finish any modules, in Sunderland.






So I thought if I had a file, with the result of the language-test, which I got
the best grade on, then that would have been very fine.






Because, how are people expected to explain, that they didn't take a
language-module, even if they were on the Study Abroad-programme?







I think students
should be given a file, with the result of the initial language-test, to
document, why they didn't need to take the English-module.






Or is there anyway you could help me with this, by writing a statement, that I
had so good English-skills, so I didn't need to take the English-module, while
I studied in Sunderland, because I think that
would have been fine to have on my CV.







Is Peter White working
at the university any longer, by the way, because I also have some files, that
were arcived to do with my Final Year Project, 2004/05, that I thought it would
have been fine to have, since then I have some files to show at least, from my
studies in Sunderland.






I'm aware of that I owe the university money, for the rent from the Forge etc.,
but I have brought this up, with the right department, at the department, at
the University, I have applied for a payment-plan, etc., so I hope this is not
the reason, why I can't have these files, because Liz at the language-center,
mentioned this, when I asked for the file, that I owed the university money.






But I don't think the language-center deals with this, student fees, so I'm a
bit worried that Liz and others could have an agenda, that they don't like me
since I owe the university money.






And I don't think this is right, that people like Liz, should punish me, due to
this, since she has no right to judge me, and I deal with this problem, with
the right department at the university.






I hope you have the chance to find out about this!







Yours sincerely,






Erik Ribsskog









On Thu, Oct 22,
2009 at 2:36 PM, Les Brown <l.brown@sunderland.ac.uk> wrote:




Dear Erik,



Can you please clarify the details of the test which you sat?



If you were enrolled on a University module we would normally store
the results. If however you sat a diagnostic test to determine if you needed to
enrol on a language module then we would not store the results as this will
have been an informal diagnostic test which does not carry any University
credits.



Regards,



Les




Mr Leslie Brown


Head of International Business Development & Operations


University of Sunderland



Tel: +44 (0) 191 515 2283


Fax: +44 (0) 191 515 2147


Mobile: +44 (0) 7788 978 113








From: Kathryn Sayers [mailto:kathryn.sayers@sunderland.ac.uk]


Sent: 22 October 2009 14:17

To: l.brown@sunderland.ac.uk

Subject: FW: Reminder/Fwd: [Fwd:
To the Head-master: Lies from theLanguage-center?]





Kathryn Sayers


Study Abroad & Exchange Coordinator








From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 22 October 2009 14:08

To: study.abroad@sunderland.ac.uk

Subject: Reminder/Fwd: [Fwd: To
the Head-master: Lies from the Language-center?]




Hi,





I can't see that I've received and answer to this e-mail yet, so I'm sending a
reminder about this.






Hope this is alright!







Yours sincerely,






Erik Ribsskog









----------
Forwarded message ----------

From: Student Helpline <student.helpline@sunderland.ac.uk>

Date: Tue, Oct 13, 2009 at 11:51 AM

Subject: [Fwd: To the Head-master: Lies from the Language-center?]

To: Study Abroad <study.abroad@sunderland.ac.uk>

Cc: eribsskog@gmail.com





Hi,

Would you please help Erik?



Thanks

Mahshid





Hi,





Liz from the language-center tells me that the University has burned
test-results, for English-tests for Study Abroad-students, from 2004.






I think this sounds strange, and I think must be a lie.







Because I think
the Univesity keep test-results for statistical reasons, at least.






So I want you to please investigate this.







Yours sincerely,






Erik Ribsskog





























Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive