Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Wednesday, 18 November 2009

Folk som har sider på Facebook, kan noen ganger imitere Tommy og Tiger'n og lage nye regler, etterhvert som de holder på, som i såkalt 'Tommyball'





Cecilia Elisabeth Strøm


Cecilia Elisabeth Strøm I have read some more of your posts Ribsskog, stop putting links to your web page. No one calls michael what you did! if you post any more sensitive information you will be kicked from the group.



11. november kl. 18:49 · · · Rapporter



Erik Ribsskog

Erik Ribsskog

I'm only posting about my employment-case against Arvato.

This is a legit case, that I'm trying to whistelblow about.

I explain what this is, my side of the employment-case.


If there is something you don't want to be posted in the group, then I suggest you write it under 'Information', so that people are aware of this, in stead of making new rules later, like in 'Tommy og Tigern' in Norwegian, 'Calvin and Hobes' in English, og 'Sten og Stoffet', in case you are Danish and not from Norway.

for 13 minutter siden · Slett


Erik Ribsskog

Erik Ribsskog

Like some of the videoes and the posts, that I've posted, had been on this page, for around a year.

And then to delete it, that I think seems strange.

If you are to delete posts etc., then I think you should delete it at once, and not a year later.


It seems like maybe you got a phone-call from someone, and then decided to delete it.

But I understand it if eg. Arvato calls, then one don't want to be taken to court.

for ca. ett minutt siden · Slett




Cecilia Elisabeth Strøm


Cecilia Elisabeth Strøm

Erik Ribsskog.
I am the founder of this group, I founded it so that previous and present arvato employees could have a place to meet up on facebook. You are welcome to bitch as much as you like but....
Please do not post company-sensitive information! You could get me sued! I can see that you have posted a time-sheet in one of your videos, please remove that! Look through your videos, any sensitive information must be removed.


11. november kl. 18:43 · · · Rapporter










http://www.facebook.com/group.php?gid=2707605153&ref=ts

Jeg sendte en ny e-post til QXL




Google Mail - QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Nov 18, 2009 at 5:54 PM




To:
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>






Hei,

det var veldig bra!

Hvem sjefen din da, hvis jeg tørr spørre?

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>




Hei Erik!



Det er informert videre opp i systemet.



Mvh


Erlend




From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 18. november 2009 18:41



To: Erlend Vaering

Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:




Ja,






men du kan jo ikke behandle klager på deg selv.






Det blir som at geita passer på havresekken.






Du får sende det til sjefen din, hvem nå det er.






Nå blanda han Markedsdirektøren seg inn og.







Men det er kanskje han som er din overordnede, som du
rapporterer til?






Mvh.



Erik Ribsskog









2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>






Hei Erik !



Akkurat på dette punktet så er det jeg
som er siste instans. Vi har nå forklart hvordan du kan autorisere deg som
selger hos oss med utenlandsk adresse. Vi beklager at du ikke finner deg riktig
behandlet.







Vennlig hilsen


Erlend Væring


Manager of Costumer Service
and Security


Tlf. +4797050304


Skype : tony_soprano8662



Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!



qxl.no







From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 18. november 2009 18:31






To: Erlend Vaering

Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:








Hei,






det
holder ikke bare å beklage at dere ikke gjør som dere har sagt.



Dere må holde ord.







(Det
er vanlig i samfunnet. Jeg hadde skjønt det hvis det var sånn, at bare et visst
antall kunne selge på QXL, men det er jo ikke sånn. Så her det bare du som er
vrang).






Du får sende det til sjefen din da vet du, hvis du kan være så vennlig!







Mvh.






Erik Ribsskog






2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>






Hei Erik !



Vi beklager at du føler det slik.
Vi gjorde en feil i våre prosedyrer når din konto ble åpnet. Dette
beklager vi!







Vennlig hilsen


Erlend Væring


Manager of Costumer Service
and Security


Tlf. +4797050304


Skype : tony_soprano8662



Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!



qxl.no







From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 18. november 2009 18:22

To: Erlend Vaering

Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:






Hei,






ja
dette frustrerer meg, for dere har så dårlig kundeservice.






Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:







2009/10/12 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>




Hei



Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.



Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.



Vi ønsker deg en fin dag!





Med vennlig hilsen

Tine







Og da mener jeg, at hun har sagt det, på
vegne av QXL.






Så da kan ikke du forrandre det nå.






Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene
blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har
penger.







Så du later som om du ikke har lest
e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å kalle deg ting,
nesten.







Dessuten så synes jeg disse reglene dine
høres merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert år, det har ikke E-bay
f.eks.






Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?






Med hilsen






Erik Ribsskog








2009/11/18
Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>






Hei Erik !



Vi forstår at dette frustrer deg.


QXL ønsker at auksjonen skal være et
sikkert sted å gjøre en handel. Derfor er det gjort en del forebyggene
tiltak . Du registrerte deg i 2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år
siden. Alle våre medlemmer som har vært ikke aktive i løpet av et år må
igjennom en ny aktivering . Vi sender da ut en ny sikkerhetskopde selv om våre
bruker har vært igjennom den prosessen før. Grunnen er at i løpet av en hvis
tid så vil adressen og situasjon endre seg . Du begynner dermed med nye ark og
tegnestifter . Innen for Skandinavia så er det vanlige prosedyrer . Vi sender
ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer får sent det pr. brev .


Alle som ligger uten for scandinavia må
gå igjennom de prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09.
Da du har valgt og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under
denne kategorien. Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15
positive karakterer.



Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.






Vennlig hilsen


Erlend Væring


Manager of Costumer Service and Security


Tlf. +4797050304


Skype : tony_soprano8662



Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!



qxl.no






From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 18. november 2009 11:13

To: Erlend Vaering

Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:






Hei,






jeg
fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod, som jeg fant ut at jeg
ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på t-banen til jobben lengre,
etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi Bjørndal, og konsentrerte meg
litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.






Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på
studielånet litt.








sånn var det.






Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å
selge ting fra England, på QXL.







Men
når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke har lov å opprette en
konto fra utlandet.






Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.






Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke
mange tusen jeg kan sette som garanti.








jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos kundeservicen deres, at min
konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble opprettet i Oslo, i 2004.






Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til
England, mener jeg.






Er du ikke enig i dette?






Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra England
her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med det her
og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke skulle
gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).







Mvh.






Erik Ribsskog













----------
Forwarded message ----------

From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>

Date: 2009/11/18

Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>








Hei



Det er selvsagt lov å spørre om.


Det er Erlend Væring.


Du når han på erlend@qxl.no



Vibeke








Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 18. november 2009 10:48

Til: Vibeke Kittilsen

Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:










Hei,






ok,
det forstår jeg.






Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov
å spørre?







Mvh.






Erik Ribsskog










2009/11/18
Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>








Hei



Beklager, men dette er det vårt Kundesenter
som håndterer og jeg får derfor ikke gjort noe.


Ha en fin dag.



Vibeke








Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 17. november 2009 13:23

Til: Vibeke Kittilsen

Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:










Hei,






kan
du som er Community Manager se på det her?






Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på
QXL.







Nå,
så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i
utlandet.






Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg
har lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.






Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.






Mvh.






Erik Ribsskog










----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/6

Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

To: per.terjesen@qxl.no



Hei,







jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å
sende en påminnelse om dette.






Mvh.






Erik Ribsskog












----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/22

Subject: Klage/Fwd: Re: Re:

To: per.terjesen@qxl.no





Hei,






jeg
har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,
for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da
jeg bodde i Oslo.






Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg
opprettet QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.







Og
hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en
Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).








jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og
det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.






Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og
lage krøll da.






Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.







Hvordan
kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som
oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har
avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i
hytt og pine, virker det som.







Hadde
det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?



De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en
mafia, vil jeg tippe på.







Det
her synes jeg var dårlig reklame for QXL.






Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og
jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min
får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.








jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta
er virkelig irriterende.






Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,
som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er
kjent av QXL.






Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og
den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde
på sånn, mener jeg.







Dere
behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin
dårlig, mener jeg.






Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne
prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.






Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at
noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å
komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,
synes jeg.






Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,
og håpe at dere kan rydde opp i dette.







Jeg
har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det
samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk
mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er
slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne
'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og
omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail
til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.







Mvh.






Erik Ribsskog












2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>







Hei Erik Ribsskog



Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne
måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette
til din engelske adresse/konto.



Vi ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

Anders




Error! Filename not specified.










Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!



Viktig:
Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.







----- Original Message -----

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;

CC:

Sent: 22-10-2009 19:10:04

Subject: Re: Re:



Hei,










dere
kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da
snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.







Min
konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,
som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.






Nå må dere ta dere sammen!







Dette
er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne
måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos
dere.






Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?







Mvh.






Erik Ribsskog










2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>



Hei Erik Ribsskog



Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er
registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av
vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten
karakterer:





If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og
salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.



Account number 5010.05.79844 (50100579844)


IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC:
DNBANOKKXXX


Your personal KID number is 59316745



Account holder;

QXL Auksjon Norge A/S

Akersgata 32

0180 Oslo



Bank name and adress;

DnB Nor Aker brygge



Stranden 21




0021 OSLO



Please let us know when the money has been transferred so we can send your
activation code in the mail.



The money you deposit will be available to you for selling only untill you
receive at least 15 positive ratings.

If there are serious complaints from your buyers this money will be
"frozen" untill all issues are resolved.

After that we can transfer the money remaining to your bank account if you
want.



Here is a link to Payex: http://payex.com/



I hope this is the info you need to get started.

Please do not hesitate to ask us if you have any questions.












Vi ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

Anders




Error! Filename not specified.









Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!



Viktig:
Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.







----- Original Message -----

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;

CC:

Sent: 13-10-2009 20:02:16

Subject: Re:



Hei,









fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden
jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver
om.







Er
det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få
egentlig?







Men
takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne
opp i?







Mvh.






Erik Ribsskog







PS.







Her
er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:










































from



Error! Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.no>





to



Error! Filename not specified.johncons
<eribsskog@gmail.com>



date



Error! Filename not specified.Tue, Oct
13, 2009 at 4:16 PM



subject



Error! Filename not specified.Your account on QXL.no has been blocked



mailed-by



Error! Filename not specified.qxl.no




Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.






hide details 4:16
PM (2 hours ago)













Error! Filename not specified.



Ditt brukernavn: johncons

Ditt medlemsnummer: 5931674










Hi





Medlemmer innenfor Skandinavia;

Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt
blokkert av kundesenteret.



Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge
noe selv.

Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss
brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne
blokkeringen umiddelbart.

Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.









2009/10/12
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>





Hei



Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.

Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.



Vi ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

Tine



Error! Filename not specified.









Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!



Viktig:
Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.








This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]












This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]











This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-559B4D1311A3]
























































Jeg sendte en ny e-post til QXL




Google Mail - QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Nov 18, 2009 at 5:39 PM




To:
Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>






Jada,

jeg har drevet på det her siden i oktober, så det er ikke sånn dette er alt som opptar meg akkurat.

Det går nok greit.

Jeg sendte deg vel e-post i forrige måned, var det vel.


Jeg mener det at når QXL sier at det er greit at jeg skal få åpnet kontoen, så må dere gjøre det, og ikke forrandre det hele tida.

Men men.

Det er ihvertfall sånn jeg trodde at var vanlig i samfunnet.


Men jeg kan godt vente en stund til og se om det skjer noe, jeg har nok annet å drive med i mellomtida og.

Det var bare det, at jeg syntes det hørtes ut som en god forretningside, og selge isbre-mint og annet fra England, på QXL, for jeg har hørt at de har slutta å selge det i Norge.


Men jeg skjønner at det er 'red tape' ute å går, som det kalles i England, altså byråkrati.

Men da venter jeg noen uker til da, og ser om det skjer noe.

Det går nok greit :)


Mvh.

Erik Ribsskog


2009/11/18 Per Øivind Terjesen <per.terjesen@qxl.no>



Vi har 1,2 millioner medlemmer Erik – og vi hjelper deg gjerne,
men du får ha litt tolmodighet




Per Terjesen


Markedsdirektør QXL


Tel. +4790094081


E-post: per.terjesen@qxl.no







From: Erlend Vaering

Sent: 18. november 2009 18:27

To: Erik Ribsskog

Subject: RE: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:







Hei Erik !



Vi beklager at du føler det slik. Vi gjorde en feil i våre
prosedyrer når din konto ble åpnet. Dette beklager vi!






Vennlig hilsen


Erlend Væring


Manager of Costumer Service and Security


Tlf. +4797050304


Skype : tony_soprano8662



Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan også du tjene på!



qxl.no






From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 18. november 2009 18:22

To: Erlend Vaering

Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren
ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:




Hei,






ja dette frustrerer meg, for dere har så dårlig
kundeservice.






Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:







2009/10/12
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>




Hei



Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.



Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.



Vi ønsker deg en fin dag!





Med vennlig hilsen

Tine







Og da mener jeg,
at hun har sagt det, på vegne av QXL.






Så da kan ikke du forrandre det nå.






Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene
blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har
penger.







Så du later som
om du ikke har lest e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å
kalle deg ting, nesten.







Dessuten så
synes jeg disse reglene dine høres merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert
år, det har ikke E-bay f.eks.






Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?






Med hilsen






Erik Ribsskog








2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>






Hei Erik !



Vi forstår at dette frustrer deg.


QXL ønsker at auksjonen skal være et
sikkert sted å gjøre en handel. Derfor er det gjort en del forebyggene
tiltak . Du registrerte deg i 2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år
siden. Alle våre medlemmer som har vært ikke aktive i løpet av et år må
igjennom en ny aktivering . Vi sender da ut en ny sikkerhetskopde selv om våre
bruker har vært igjennom den prosessen før. Grunnen er at i løpet av en hvis
tid så vil adressen og situasjon endre seg . Du begynner dermed med nye ark og
tegnestifter . Innen for Skandinavia så er det vanlige prosedyrer . Vi sender
ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer får sent det pr. brev .


Alle som ligger uten for scandinavia må
gå igjennom de prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09.
Da du har valgt og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under denne
kategorien. Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15 positive
karakterer.



Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.






Vennlig hilsen


Erlend Væring


Manager of Costumer Service and Security


Tlf. +4797050304


Skype : tony_soprano8662



Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
også du tjene på!



qxl.no






From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 18. november 2009 11:13

To: Erlend Vaering

Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:






Hei,






jeg
fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod, som jeg fant ut at jeg
ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på t-banen til jobben lengre,
etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi Bjørndal, og konsentrerte meg
litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.






Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på
studielånet litt.








sånn var det.






Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å
selge ting fra England, på QXL.







Men
når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke har lov å opprette en
konto fra utlandet.






Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.






Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke
mange tusen jeg kan sette som garanti.








jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos kundeservicen deres, at min
konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble opprettet i Oslo, i 2004.






Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til
England, mener jeg.






Er du ikke enig i dette?






Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra
England her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med
det her og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke
skulle gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).







Mvh.






Erik Ribsskog













----------
Forwarded message ----------

From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>

Date: 2009/11/18

Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>








Hei



Det er selvsagt lov å spørre om.


Det er Erlend Væring.


Du når han på erlend@qxl.no



Vibeke








Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 18. november 2009 10:48

Til: Vibeke Kittilsen

Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:










Hei,






ok,
det forstår jeg.






Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov
å spørre?







Mvh.






Erik Ribsskog










2009/11/18
Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>








Hei



Beklager, men dette er det vårt
Kundesenter som håndterer og jeg får derfor ikke gjort noe.


Ha en fin dag.



Vibeke








Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 17. november 2009 13:23

Til: Vibeke Kittilsen

Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:










Hei,






kan
du som er Community Manager se på det her?






Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på
QXL.







Nå,
så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i
utlandet.






Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg
har lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.






Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.






Mvh.






Erik Ribsskog










----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/6

Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:

To: per.terjesen@qxl.no



Hei,







jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å
sende en påminnelse om dette.






Mvh.






Erik Ribsskog












----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/22

Subject: Klage/Fwd: Re: Re:

To: per.terjesen@qxl.no





Hei,






jeg
har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,
for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da
jeg bodde i Oslo.






Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg opprettet
QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.







Og
hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en
Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).








jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og
det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.






Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og
lage krøll da.






Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.







Hvordan
kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som
oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har
avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i
hytt og pine, virker det som.







Hadde
det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?



De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en
mafia, vil jeg tippe på.







Det
her synes jeg var dårlig reklame for QXL.






Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og
jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min
får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.








jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta
er virkelig irriterende.






Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,
som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er
kjent av QXL.






Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og
den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde
på sånn, mener jeg.







Dere
behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin
dårlig, mener jeg.






Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne
prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.






Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at
noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å
komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,
synes jeg.






Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,
og håpe at dere kan rydde opp i dette.







Jeg
har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det
samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk
mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er
slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne
'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og
omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail
til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.







Mvh.






Erik Ribsskog












2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>







Hei Erik Ribsskog



Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne
måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette
til din engelske adresse/konto.



Vi ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

Anders




Error! Filename
not specified.










Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!



Viktig:
Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.







----- Original Message -----

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;

CC:

Sent: 22-10-2009 19:10:04

Subject: Re: Re:



Hei,










dere
kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da
snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.







Min
konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,
som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.






Nå må dere ta dere sammen!







Dette
er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne
måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos
dere.






Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?







Mvh.






Erik Ribsskog










2009/10/22
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>



Hei Erik Ribsskog



Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er
registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av
vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten
karakterer:





If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og
salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.



Account number 5010.05.79844 (50100579844)


IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC:
DNBANOKKXXX


Your personal KID number is 59316745



Account holder;

QXL Auksjon Norge A/S

Akersgata 32

0180 Oslo



Bank name and adress;

DnB Nor Aker brygge



Stranden 21




0021 OSLO



Please let us know when the money has been transferred so we can send your
activation code in the mail.



The money you deposit will be available to you for selling only untill you
receive at least 15 positive ratings.

If there are serious complaints from your buyers this money will be
"frozen" untill all issues are resolved.

After that we can transfer the money remaining to your bank account if you
want.



Here is a link to Payex: http://payex.com/



I hope this is the info you need to get started.

Please do not hesitate to ask us if you have any questions.












Vi ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

Anders




Error! Filename
not specified.









Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!



Viktig:
Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.







----- Original Message -----

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;

CC:

Sent: 13-10-2009 20:02:16

Subject: Re:



Hei,









fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden
jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver
om.







Er
det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få
egentlig?







Men
takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne
opp i?







Mvh.






Erik Ribsskog







PS.







Her
er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:










































from



Error! Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.no>





to



Error! Filename not specified.johncons
<eribsskog@gmail.com>



date



Error! Filename not specified.Tue, Oct
13, 2009 at 4:16 PM



subject



Error! Filename not specified.Your account on QXL.no has been blocked



mailed-by



Error! Filename not specified.qxl.no




Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.






hide details 4:16
PM (2 hours ago)













Error! Filename not specified.



Ditt brukernavn: johncons

Ditt medlemsnummer: 5931674










Hi





Medlemmer innenfor Skandinavia;

Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt
blokkert av kundesenteret.



Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge
noe selv.

Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss
brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne
blokkeringen umiddelbart.

Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.









2009/10/12
QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>





Hei



Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.

Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.



Vi ønsker deg en fin dag!



Med vennlig hilsen

Tine



Error! Filename
not specified.









Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!

Les mer om promoteringspakker her!



Viktig:
Vi
vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.








This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]












This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]











This
ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
answer gets to the right support person.

Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com

[Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-559B4D1311A3]










































Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive