Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. januar 2010

Det ble litt kjedelig med bare kylling og kjøttdeig, som søndagsmiddager. Det her er svinemørbrad, tror jeg



PS.

Jeg lagde en pose risblanding, fra Tesco, også.

Men oppvaskmaskinen var ganske treig, så jeg spiste risen først.

Den sweet chilli-sausen, koster like mye ca. for en kjempe-flaske, som en liten flaske.

Det er bortimot en liter, (eller 7.3 desiliter da), og det kosta bare 12-13 kroner, for den flaska, på Tesco, såvidt jeg husker.

Så det var kjempebillig.

Det går såvidt til den sausen til sånn svinekjøtt, men den er enda bedre til kylling.

Så neste gang skal jeg lage den samme retten med kylling, og da skal jeg se om jeg klarer å ikke spise opp risen først også.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og hvor mye det koster for de tre svinemørbrad-bitene, som hver er på ca. 100 gram?

15 kroner.

Eller £3.33 for seks skiver. (For det var tre for £10, og jeg kjøpte også to pakker kyllingfilet, som også var tre for £10).

Så det blir £1.67 da, for tre skiver.

Så det blir ca. 15 kroner, vil jeg si.

Og en Big Mac koster ca. 20 kroner her.

Så billigere enn en Big Mac ihvertfall.

Med ris og saus, så blir det vel ca. samme prisen som en Big Mac.

Men jeg er ikke helt mett, merker jeg.

Så chips tror jeg hadde passa bra til den her retten.

Masse chips.

Og ketchup kanskje.

Hvis ikke så kan man nok bruke den sweet chilli-sausen til chips også.

Men, steikeovnen min virker ikke, så hvis jeg skal kjøpe chips, så må jeg kjøpe sånne for microbølgeovn.

Og de er veldig dyre.

Men jeg får se, kanskje jeg finner noen som ikke er så dyre.

Vi får se.

PS 2.

I Norge, så pleide jeg noen ganger å lage svinekoteletter, som er nesten det samme.

Men ikke nakkekoteletter, for de syntes jeg det var så mange trevler i, eller hva det heter.

Og da pleide jeg å spise dem, med potetsalat.

Og tomater vel.

Men, i England, så har dem ikke så store pakker potetsalat, sånn som er ganske vanlige i Norge.

Så det blir jeg kanskje ikke mett av her.

Vi får se.

Dem har sånne bokser med hermetiske nypoteter, til 2-3 kroner her.

Det hadde nok funka.

Å bare varme opp en sånn boks med poteter.

Til 2-3 kroner.

Så hadde det nok blitt godt.

Også noen tomater kanskje, i båter.

Det hørtes litt bedre ut vel.

Det er så lenge siden jeg lagde sånne svinekoteletter osv., fra da jeg bodde i Rimi-leilighetene på St. Hanshaugen.

Så jeg må liksom huske hvordan jeg lagde det igjen.

Men jeg skal nok få opp timingen, sånn at jeg ikke bare spiser koteletter, for seg.

Vi får se.

PS 3.

Broren min, og søstra mi, var en gang på besøk hos meg, på St. Hanshaugen.

Og da skulle broren min lage middag for oss, siden han gikk på kokkeskole, var det vel.

Så hadde jeg kjøpt sånn jasmin-ris, som Rimi solgte.

Også hadde jeg noen svinekoteletter i kjøleskapet.

Men broren min klarte ikke få den risen ordentlig.

Så den ble bare klebrig, eller smørjete, eller klinete, eller hva man skal kalle det.

For den risen, var billig, og god, vil jeg si, men den måtte lages litt anderledes, enn 'vanlig' ris da.

Så broren min dreit seg ut, må man vel si.

Men da hadde jeg en pakke potetsalat i kjøleskapet og.

Så da spiste vi de svinekotelettene, som broren min lagde, med potetsalat da.

Jeg og søstra mi og broren min.

En søndag, var det vel kanskje, som både søstra mi og broren min var på besøk samtidig, av en eller annen grunn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 4.

Det at broren min, som er kokk, ikke klarte å lage den risen hos meg ordentlig.

Det kan også være fordi, at de Rimi-leilighetene, er så små.

Og kjøkkenkroken, som var sånn integrert, kjøleskap, vask og kokeplater, i ett.

De var det ikke lett å lage ordentlig middag på.

For det var bare to, ganske små, kokeplater.

Så hvis man skulle steike, så kunne man nesten ikke koke også.

For de to kokeplatene, stod veldig nærme hverandre, så da, så ville det nok blitt kronglete, eller nesten umulig, å bruke to plater samtidig.

Så derfor var det jeg lagde sånne retter, som bare brukte en kokeplate.

For det var et lite kjøkken, og dårlige kokemuligheter da.

De kokeplatene som fulgte med, var så små, at de var mest til å koke kaffe på, og kanskje varme suppe, og sånn.

Så sånn var det.

Og kjøleskapet, som var integrert, ble ødelagt.

Så jeg kjøpte nytt kjøleskap, på Elkjøp.

Og jeg kjøpte oppvaskmaskin, på Lefdal eller noe sånt, i Sandvika.

Og jeg kjøpte en hybelkonfyr, som jeg satt oppå oppvaskmaskinen.

Og da hadde jeg ikke plass til noe mer av kjøkkenmaskiner.

Men, jeg kjøpte ofte burger eller kebab.

Så jeg behøvde ikke å steike så mye biff, og sånn.

Men jeg mener å huske det, at jeg lagde kyllingfilet mye, i hybelkonfyren.

Det mener jeg at jeg spiste mye av.

Pluss at det gikk en del pizza da.

Så jeg led ingen nød akkurat, på St. Hanshaugen.

Jeg var fast kunde, i et par år vel, på Ila kebab, eller hva det heter.

I krysset Uelandsgate/Waldemar Thranes gate.

Og det var jo en Maliks like ved.

Men jeg kjørte gjerne innom sentrum, på veien hjem, og i en periode, så kjøpte jeg mye burgere, på McDonalds og spesielt Burger King, nederst i Karl Johan.

For da parkerte jeg i den enveiskjørte sidegata til Karl Johan, mens jeg kjøpte burger.

Der møtte jeg Warming, fra troppen i militæret, et par ganger, husker jeg.

Som jobba på Oslo havn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 5.

Kanskje broren min og søstra mi var i noe muslimsk mafia, eller noe, og hadde fått rapporter om at jeg kjøpte rar ris på Rimi?

Og mafia-folk, tror at folk som kjøper spesielle matvarer, er perverse.

Men, man blir jo lei av å bare spise det samme hele tida.

Og til og med bestemor Ågot lagde jo ris, i form av risgrøt, f.eks. til meg.

Så å spise ris i Norge, er vel ikke så rart.

Og vi Rimi-folka, vi ble jo lært opp til det, at Rimis egne merkevarer, de var av minst like bra kvalitet, og billigere, enn de andre varene.

Så jeg skulle vel være lojal Rimi-medarbeider da, og kjøpte egne merkervarer ris.

Som også var en drøy pose, på 1.5 kg vel, og som kanskje kosta 13-14 kroner.

Og som solgte ganske bra, på Rimi.

Men, så har sikkert mine søsken fått pervo-mat rapport om meg, fra noe 'mafian'-nettverk.

Jeg lurer på om det var sånn, ihvertfall.

Her kan man se, at det er ikke perverst, eller uvanlig, (for mafiafolk, så går nok det ut som det samme, at de analyserer alt du gjør, og sier at du er et svin, eller pervers ut i fra hva du spiser osv.), å spise jasmin-ris, i Norge:

Populære rissorter i Norge er jasminris fra Thailand og basmatiris fra India og Pakistan.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ris

Så broren og søstra mi er noen 'f*slef*tter', vil jeg si.

De skulle vært gjelda, hvis de har gjort sånne ting som jeg tror de har.

Jeg vil ihvertfall ikke ha noe mer med de spion-mafia-søskenene der å gjøre.

De kan bare gå å henge seg.

Så sånn er det.

Vi får se hva som skjer.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter