Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. januar 2010

Dagsavisen skriver at Røkke er inne i varmen, hos regjeringen. Jeg synes det er for stor samrøre mellom oligarken Røkke, og staten

Det er helt klart for meg, at Røkke er en 'røver', som fusker seg fram.

Han betaler for et ulovlig båtsertifikat, istedet for å ta kjøretimer.

Bruker han samme midler i næringslivet også?

Har han tatt industri-Norge.

Og nå skal han shanghaie hele Norge?

Er det dette som foregår.

Er det derfor Stein Erik Hagen flytta til Larvik, for han ble jaget av Røkkes undergrunds-folk?

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gi oligarkene særbehandling.

Trond Giske skaper en illusjon om at Norge trenger Aker.

Det tror jeg ikke noe på.

Norge er så rikt, at Norge hadde klart seg fint uten Aker og Røkke.

Men staten lar 'jukseren' Røkke, komme i nærkontakt med norske myndigheter og den norske stats milliarder.

Og de lar jukseren Røkke, stjele våre skattepenger, på samme måte som han nok har gjort med Aker.

Han ville betale de andre aksjonærene en dårlig pris.

Folketrygdfondet, måtte ta opp kampen mot Røkke.

Røkke er som en bulldoser.

Hvorfor vil den norske regjeringen ha en bulldoser inne i varmen, som kommer til å grabbe til seg alt av norske skattepenger, ved hjelp av lureri?

Nei, dette er en skandale, mener jeg.

Den norske staten må behandle Røkke, på samme måte som de behandler andre forretningsmenn, med en viss distanse og ifølge klare regler, mener jeg, uten å forskjellsbehandle enkelte, som Røkke, fordi de er så rike og kjente og har så mange kontakter.

Dette er uverdig for Norge, mener jeg, å knele for fiskerkongen Røkke, på den måten der.

Dette lukter det litt av, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er link til artikkelen i Dagsavisen:

http://www.dagsavisen.no/meninger/article465795.ece?pageNum=1&status=showall#response

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter