Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 13. januar 2010

Det her er tvillingbroren til faren til bestefar Johannes. Han ligner litt på bestefar Johannes, han var også sånn at han gikk pent kledd osv.

tvillingbror faren til johannes

http://www.steinkjerleksikonet.no/index.php?bilde=481

PS.

Begge tvillingbrødrene var lærere hele livet, såvidt jeg har forstått.

Han her i Steinkjer og faren til Johannes, i Skedsmo, (litt bortgjemt kanskje vel), på Asak skole der.

Og han lengta visst tilbake til Trøndelag igjen, hele livet.

Men kanskje slekta ikke ville ha to brødre som så like ut der oppe?

Hva vet jeg.

Noe var det nok ihvertfall.

Så sånn var nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg lurer litt på om det her kan være noe taoisme-opplegg.

At noen har funnet ut at han her Adolf er den gode tvillingen.

Og at faren til Johannes, Johan, er den dårlige tvillingen.

Og at man derfor må tulle maks med slekta til Johannes, i århundrene etterpå.

Dette kan jeg klare å forestille meg at Dørumsgaard-slekta kan være med på.

Siden det var ganske tydelig for meg, at han Arne Dørumsgaard, komponisten, var en sånn jing og jang-kar, eller taoist-kar da.

Så sånn er nok det.

Så det er veldig mye rart.

Det er helt sikkert.

Dette tar nok kaka.

Det vil jeg nok si.

Så sånn er nok det.

PS 3.

Han her var altså tvillingbroren til oldefaren min.

Og han her var faktisk blant annet ordfører i Steinkjer, kan det se ut som.

Her er mer om dette:

Ribsskog, Adolf

Læreren som var et livslangt yrkesliv ved Steinkjer skole.

Lærer, skolestyrer, ordfører. Født 30. mai 1875 i Flatanger. Død 19. november 1945, i Steinkjer.

Utdanning
Ribsskog tok lærerprøven ved Elverum lærerskole i 1899.

Yrker
Etter noen måneders praksis i Fosnes og ved Moss folkeskole ble han i 1900 tilsatt som lære ved Steinkjer folkeskole der han arbeidet resten av sitt liv. I 1921 ble han skolens styrer.

Ordfører
Var ordfører i Steinkjer i perioden 1928 til 1930.


http://www.steinkjerleksikonet.no/index.php?artikkel=629

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter