Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. januar 2010

En gang var jeg nesten som en Tønsberg-kar

tønsberg

PS.

Det siste året jeg bodde på Bergeråsen, så jobba jeg jo og gikk på skole, i Drammen, (skoleåret 1988/89).

Og da var søstra mi sammen med en fra Åssida vel, i Drammen.

(En som het noe med Per, eller noe, tror jeg).

Så søstra mi var nesten like mye i Drammen som meg, enda hu gikk på skole i Sande.

Og da, så hendte det at jeg var med søstra mi og festa med den gjengen hu kjente i Drammen.

For jeg lurte på hvordan folk det her var.

(Og de vennene til Pia, skulle absolutt ha meg med å bade, i innebadet i Drammen, på Bragernes der og, en gang, av eller annen merkelig grunn).

En gang, så tok dem tannpasta under nesa mi, da jeg hadde sovna på en fest.

Det var typen til søstra mi og noen kamerater av han da.

(Og søstra mi var også der).

Og da var det også en kar der, som het Kenneth Ek vel, som hjalp meg til leiligheten til Jan Snoghøj, på Gulskogen.

Jeg satt på med moped, mens søstra mi gikk.

(Jeg var helt lost, av alkohol og tannpasta under nesa).

Så lå vi alle tre, i en dobbeltseng hos Jan Snoghøj, i Rødgata i Drammen, med klærna på da.

Og Kenneth Ek lå i midten, tror jeg.

Men men.

Nei, søstra mi var det nok, antagelig, som lå i midten.

Noe sånt.

Jeg dansa også med søstra til Kenneth Ek, på en fest dem hadde, bare for moro skyld.

Mens jeg hadde støvla sånn halvveis på, for jeg skulle vel enten gå eller så hadde jeg nettopp kommet.

(Faren min kjørte meg dit, tror jeg, etter jobb på CC Storkjøp en lørdag vel.

Og søstra mi hadde vel invitert meg.

Det var jo det året jeg var russ, så jeg gikk på alle fester som jeg var invitert på, omtrent.

Det var jo litt merkelig for meg, og feste sammen med søstra mi, og typen hennes fra Drammen, så det var sikkert derfor at jeg prøvde å sjekke opp noen jenter og, men det var vel ikke så mange på den festen.

Også hadde lillesøstra til Kenneth Ek, også fest samtidig, tror jeg, i første etasje, og de slapp meg vel inn da.

Så det var sånn det endte med, at jeg dansa med henne.

Men det var bare for tull da, jeg dansa mens jeg subba rundt i noen vinterstøvler osv., så det var jo bare for tull da.

Men jeg måtte vel si takk for at dem slapp meg inn, eller noe.

Men jeg skjønner det hvis folk syntes at det var litt rart, at jeg dansa med lillesøstra til Kenneth Ek, men det var bare for tull.

Det var vel sikkert fordi jeg syntes det var litt rart, å være på fest, med søstra mi og typen hennes, og ikke ha dame selv der.

Det var sikkert derfor jeg begynte å oppføre meg sånn.

Jeg skjønner ikke hvorfor de folka ville ha meg med å feste med dem uansett.

Det må ha vært bare for å tulle med meg.

Så sånn var nok det).

Noe sånt.

Men hu hadde visst tatt selvmord på 90-tallet, hu lillesøstra til Kenneth Ek, husker jeg at søstra mi sa en gang.

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, Kenneth Ek og dem flytta til Tønsberg, sa vel Cecilie Hyde, siden faren hadde fått jobb som sjef for sentralsykehuset i Vestfold.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Mora mi bodde jo på Nøtterøy.

Og da jeg gikk det første året på NHI, i Oslo.

Så var jeg jo på Geilo i jula, med faren min og Haldis og dem.

Men NHI begynte ikke før rundt 10. eller 15. januar vel.

Så jeg dro og besøkte mora mi, på Nøtterøy.

Og da var det litt kjedelig hos mora mi, så da pleide jeg å dra inn til Tønsberg sentrum, noen ganger, med bussen da.

Og da møtte jeg faktisk han Kenneth Ek der, en eller to ganger.

Så da ble jeg med han og vennene hans, på noen sånne ungdoms-cafeer, eller noe, i Tønsberg sentrum da.

Men jeg skulle liksom være kul Oslo-kar jeg da, så jeg prøvde å være litt overlegen.

Men det var noen hyggelige jenter og sånn der, husker jeg, som han kjente.

Og som lurte på hvor NHI lå.

Og hvor Kjelsås var osv.

Men, jeg likte meg ikke så mye hos mora mi.

Og jeg hadde vel møtt ei dame, på Radio 1 Club, i Oslo, på nyttårsaften, like før.

Så jeg var ikke så på sjekkern i Tønsberg akkurat.

Og jeg gikk med en sånn litt døv boblejakke og bukse osv., for jeg prøvde ikke akkurat å imponere mora mi, og bruke de kuleste klærna mine.

Så sånn var det.

Så jeg dro ikke til Tønsberg for å late som at jeg var kul, egentlig.

Jeg tror jeg kjøpte noe greier på Vinmonopolet, for noen folk i Tønsberg, siden jeg var 19, og Kenneth Ek var kanskje ikke fylt 18 enda, det er mulig.

(Eller om det var sånn, at jeg ikke gadd å kjøpe det, likevel.

Jeg husker ikke helt).

Men jeg ble mye mobba av de som gikk i klassen min, og var seint i puberteten, så det er mulig at jeg kjente nok mer folk som var 1-2 år yngre, enn som var på min egen alder, gjennom søstra mi og Christell osv.

Det bare ble sånn, av en eller annen grunn.

For Christell og Pia, de mobba meg ikke, på samme måte som de i klassen osv.

Kanskje fordi at Christell og Pia kjente meg bedre, enn mange av folka i klassen.

Og Christell og Pia skjønte vel bedre grunnen, til at jeg ikke hadde så kule klær og sånn, under oppveksten, siden jeg bodde aleine, og ikke hadde noen mor eller storesøster, som hjalp meg med sånne ting da.

Så sånn var det.

Noe sånt.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så her har vi faktisk et 'mysteriums'.

Hvordan ble søstra mi, som da bodde på Bergeråsen, og gikk på skole i Sande.

(Bergeråsen ligger 3-4 mil unna Drammen, og Sande ligger vel drøye to mil unna Drammen).

Hvordan ble søstra mi sammen med en kar fra Åssida, i Drammen, som til og med er på den sida, av Drammen, som er lengst fra Berger.

For Berger ligger på samme sida, som Strømsø.

Mens Åssida ligger på Bragernes-sida.

Som riktignok er på samme sida, som Stenseth Terrasse, der søstra mi bodde, da hu var sånn 9-10 år vel.

Noe sånt.

Så enten så var det, at søstra mi ble sammen med han fra Åssida, det var enten noe som hang igjen fra Stenseth Terrasse, kanskje.

(Men søstra mi hadde jo bodd to steder i Larvik, i mellomtida, pluss på Berger da, etter at hu bodde på Stenseth Terrasse).

Ellers så var det noe greier gjennom Cecilie Hyde, (ei venninne av søstra mi, fra Svelvik), som kjente masse folk i Drammen.

Men Cecilie Hyde kjente vel mest friker.

Og han gutten som Pia var sammen med, han var mye mer soss enn frik, vil jeg si.

Han gikk med O'Neil-klær tror jeg.

Sånne sossete merkeklær da.

Og hadde litt utstående ører, mener jeg å huske.

Og var på søstra mi sin alder da.

Og med i en gjeng, eller noe, vil jeg si.

Dette var visst søstra mi sin første kjæreste, tror jeg.

(Selv om sex-dagboka, som jeg fant på rommet til søstra mi, da jeg tok en razzia der, (av gammel vane, så pleide jeg å raide huset til Haldis, når dem ikke var hjemme, siden jeg var irritert, siden jeg måtte bo alene).

Den tyda på at søstra mi var sammen med en i Svelvik, som hu hadde 'hoppe av i svingen'-sex med.

Men hu hadde også en lapp, som Christell hadde skrevet, hvor hun spurte om de skulle røyke, drikke og knulle gutter, på språkreise til Bournemouth, sommeren 1988.

Så det er mulig at den sexdagboka, som søstra mi hadde, på rommet sitt, sommeren eller høsten 1988.

Det er mulig at det kanskje var f.eks. Gry Stenberg sin sex-dagbok.

Og at søstra mi tok vare på hemmelige lapper og sex-dagbøker, fra venninnene sine, for å bruke til utpressing, som om hu var noe 'mafian'?

Det er mulig.

At den gjengen som søstra mi kjente, og hadde en kjæreste i, fra Åssida, at de var noe 'mafian', og at søstra mi også var medlem der?

Det er mulig.

Så er spørsmålet om søstra mi ble kjent med den her gjengen gjennom Cecilie Hyde, eller om hun ble kjent med de, siden hu bodde på Stenseth Terrasse, ved Krokstadelva vel, på begynnelsen av 80-tallet.

Hvem vet.

Dette er ihvertfall som et slags mysterium, mener jeg.

Så det kan man lure på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter