Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. januar 2010

Er det Tønsberg som tuller, tenker jeg nå

Vi vet jo at det året jeg var 16, og gikk i første klasse på videregående, i Sande.

Da var det to veldig sossete gutter, fra Tønsberg, som hadde forvillet seg opp til oss i Sande.

Enda vi har sett det, som jeg har skrevet om på bloggen, at Sande og Svelvik hører til Drammen og Oslo-regionen.

Så to Tønsberg-karer i Sande, det var nesten som å se to fisker på landjorda.

Eller hva man skal kalle det.

Hva gjorde to Tønsberg-karer i Sande?

Gudene vet.

De hadde kanskje dårlige karakterer, sånn at de ikke kom inn i Tønsberg, men kun i Sande.

Disse kara het Steinar Nielsen og et eller annet med Eier, tror jeg.

Jeg husker at Steinar Nielsen, var så betatt av en Sande-frøken, ved navn Rose Marie Baltersen.

Og da jeg chattet på irc, mens jeg bodde i Oslo, på slutten av 90-tallet vel, eller det var kanskje tidligere, (og på en annen måte), så fikk jeg vite at hun hadde flytta til hvor.

Jo, til nettopp Tønsberg.

Jeg husker at Steinar Nielsen kalte henne for 'berta'.

Så sånn var det.

Men men.

Hun Rose Marie var venninne av Mette Holtet, fra Sande, husker jeg, arbeiderparti-sympatisør, husker jeg, for det var vel kjent.

Men men.

Jeg gikk ikke særlig godt overens med de her Tønsberg-folka, for de var veltrente sossegutter.

Mens jeg var en gutt, som ennå ikke var kommet i puberteten, (for det var ikke før jeg var 17 år), og som led av omsorgssvikt, siden faren min flyttet fra meg, da jeg var ni år.

Og jeg hadde også blitt veldig mye mobbet, i 9. klasse, som var året før.

Så det var nesten traumatiserende, må jeg si.

Så jeg var ikke helt meg selv, etter det.

Så kan de ha sagt til politiet i Tønsberg, at jeg var en dumming(?)

(Folk er jo ofte dømmende og enkle, og skal putte folk i boks.

Så kanskje jeg havna i 'dumming'-boksen?)

Selv om jeg nok fikk best karakterer i klassen, likevel, selv om jeg sleit med mye problemer, så fikk jeg tre 6-ere, og resten 4-ere, husker jeg.

Kan det være sånn det henger sammen at jeg ikke får rettighetene mine fra politiet i Tønsberg?

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Pål Eier, het vel han kameraten til Steinar Nielsen, fra Tønsberg.

Han var Cecilie Hyde så betatt av, husker jeg.

Cecilie Hyde, (venninna til søstra mi), hu gikk helse og sosial, eller noe.

Så da vi hadde vinter-tentamen, i første klasse, på Sande videregående.

Må det vel ha vært.

(Eller om det var sommer-tentamen, eventuelt).

Så satt vi annenhver rekke, med Cecilie Hyde og dem da.

(For at det ikke skulle bli så lett for oss å jukse).

Og da sa hu Cecilie Hyde det, husker jeg, til han Pål Eier, at 'du er faktisk ganske søt du, hvis det ikke hadde vært for [et eller annet]'.

Så det finnes en link mellom Cecilie Hyde, og de Tønsberg-gutta, i klassen min, (i skoleåret 1986/87).

Uten at jeg vet om det ble noe mer ut av det, mellom dem.

Men det er vel det første jeg husker av hu Cecilie Hyde, den seinere venninna til søstra mi.

At hu var sånn støyete, under tentamen da.

Og det var også han ene Tønsberg-gutten da, husker jeg.

Mange ville vel ha kalt Steinar Nielsen og Pål Eier, for klyser, ville jeg vel kanskje gjette på.

Men uansett ikke Cecilie Hyde, hun kalte han Pål Eier for 'søt'.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 2.

Jeg var jo liksom klassens 'skøyer' det året.

Jeg tok opp hva han dårlige mattelæreren sa, på walkman.

Og den kassetten ble spilt, av tror jeg.

For det var så kaos i timene hans.

Men noen jenter i klassen, lånte kassetten av meg, og spilte til noen foreldre, eller noe.

Og han læreren fikk sparken, enda han hadde hatt rektor Stiges støtte.

Så rektor Stige måtte snu, etter å ha erklært at det var oss elevene som var problemet, i en time han fulgte.

Og jeg fikk nedsatt orden, etter å ha tatt opp kaoset på kassett.

Og etter å ha blitt sendt på gangen.

Og etter å ha spilt av kassetten, utafor klasserommet, med walkman-høytalere, med forsterker.

Og etter å ha blitt sendt til rektor, noen dager senere, for mattelæreren hadde rapportert meg da.

Og etter å ha tatt med cola, i møtet med rektor.

Det likte ikke rektor.

Så jeg fikk en udugelig mattelærer sparket, som hadde null kontroll, på klassen, og løp etter Gro Marit rundt i klasserommet, osv.

Men jeg fikk nedsatt orden da.

Rektor Stige snudde når det gjaldt mattelæreren, for han fikk foreldrene på seg.

Men de tok ikke opp min nedsatte ordenskarakter, så den ble stående.

Og jeg orka ikke prate mer med han gubben der, han var så forstokka, eller hva det heter, husker jeg.

Og jeg hadde jo blitt så mye mobba i 9. klasse, for det så mange tøffer Berger-gutter i klassen min da.

Så å gå på handel og kontor, med masse pene damer, det var jo som natt og dag i forhold.

Så da var vel nesten jeg den tøffeste, tror jeg, det første året på handel og kontor.

Jeg måtte nesten være litt sånn tøff, syntes jeg, for jeg var jo den eneste gutten fra Berger, i klassen.

Så jeg måtte tulle litt, siden det var så mange Svelvik-jenter i klassen, osv.

Så jeg pleide å sette regnskaps-lærerinnas kateter, sånn at det stod ytterst, oppå et sånt platå.

Så det pleide å dette ned midt i timen, og alle syntes vel det var artig, untatt Linda Moen, husker jeg, fra Berger.

Og jeg var jo ennå ikke kommet i puberteten omtrent, så første klasse videregående, det var liksom det året jeg oppførte meg mest barnslig på skolen, vil jeg si.

Jeg tulla vel litt i 2. klasse og.

Men da var det så mange modne jenter i klassen, så da prøvde jeg vel å oppføre meg mer voksent.

Og kutta ut sånne 'practical jokes'.

Men jeg diskuterte en del med lærerne da, og sa morsomheter og sånn, i timene.

Det husker jeg at jeg var fæl til.

Så jeg var nok som en skøyer nesten, de to åra på Sande Videregående.

Så da syntes jeg det var artig, jeg da, at Cecilie Hyde og Pål Eier, prata høyt, under tentamen.

Så jeg fulgte med, og la merke til hva de sa, og sånn.

Og det kan kanskje hu Cecilie Hyde ha lagt merke til.

For jeg husker at hu spurte meg, en gang, da hu var venninne med søstra mi.

Skoleåret 1988/89.

Da bodde de hos meg, ihvertfall søstra mi.

Og da sa Cecilie Hyde, at søstra mi hadde tatt med masse venner, til leiligheten til faren min, (hvor faren min ikke bodde, men jeg og søstra mi og Cecilie Hyde bodde).

Så hvorfor hadde ikke jeg tatt med mine venner, lurte hun.

(Men jeg var ikke helt sikker på hun Cecilie Hyde, så jeg inviterte ikke kamerater dit, når hu var der.

F.eks. så inviterte jeg ikke Nina Monsen fra Oslo, selv om jeg var på kino med henne, i Oslo, like før Cecilie og søstra mi, flytta inn hos meg.

Så sånn var det).

Men kan det ha vært sånn, at Cecilie Hyde, trodde at Pål Eier, var kameraten min.

Også ble hu venninne med søstra mi, for å komme inn på meg, for så trudde hu at hu skulle komme innpå han 'søte' Pål Eier, fra Tønsberg, (men Cecilie trodde kanskje han var fra f.eks. Sande?)

For Cecilie lurte på hu Astrid, i klassen min, på Gjerdes VGS.

Så om hu Cecilie var sånn illuminist, eller noe, som fikk kontroll på folk som Eva Olsen, for et illuminati-nettverk, f.eks?

Hvem vet.

Vi får se.

Det er vel lov å lure ihvertfall, får man håpe på.

Vi får se.

PS 3.

Det kan jo være tilfeldig.

Men alle de her var blonde.

(Eva Olsen, Astrid fra Nardo?, Pål Eier, osv).

Og typen til Eva Olsen, (som visstnok jobba i Se og Hør), var mørkhåra.

Og Cecilie Hyde, var mørkhåra.

Men jeg husker at Cecilie Hyde, (som vel gikk tre videregående linjer, første klasse, etter hverandre).

Jeg husker godt at hu satt og bladde gjennom russekorta mine, og lurte på hu Astrid fra Nardo da.

Om hu var 'pen'.

Jeg sa vel ja.

Og da skulle Cecilie være med meg, på russekro, i Hokksund.

Men da ble hu skuffa, husker jeg, da vi kom tilbake.

For da hadde visst ikke hu Astrid vært pen da, som jeg hadde sagt da, klagde hu.

Så jeg skjønte meg ikke helt på hu her Cecilie.

Men jeg hadde det litt i bakhue, at jeg måtte være forsiktig da.

Samtidig, så var hu jo venninna til søstra mi.

Og jeg lurte jo på hva søstra mi egentlig dreiv med.

For hu hadde så 'horete' og støyete venninner, må jeg si.

Så jeg var litt bekymret for at søstra mi hadde havnet ute på skråplanet, som 16-17 åring.

Så jeg prøvde å følge med litt ekstra på henne da.

(Etter at jeg leste noen rare lapper, tilfeldigvis, som hu hadde på rommet sitt, osv).

Så derfor hang jeg mye sammen med søstra mi og Cecilie.

For jeg lurte på hvorfor søstra mi bare hang sammen med venninner med dårlig rykte.

Jeg var litt nysgjerrig på hva som foregikk da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter