Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. januar 2010

Han var visst uekte-født, han tippoldefaren min, Ole Sandersen, i 1837. Mora var visst fra Eggedal, og bodde på Rødtangen, ytterst på Hurumlandet

uekte

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=full&info=ingen&hode=nei&show=120&uid=234735&js=j

PS.

Jeg leste om Eggedal, på Wikipedia, og det var visst en bygd, som maleren Kittelsen 'oppdaget'.

Og det kan stemme med det som faren min sa, på telefonen ifjor, at i det huset som jeg og søstra mi arva ca. 1/9 hver av, på Bergstø, i Holmsbu, på Hurumlandet, så er det mange malerier av Kittelsen.

Så han kommer ikke bare med røverhistorier ihvertfall, faren min.

Selv om det nok er noe rart som foregår.

Men men.

Vi får se hva som skjer.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

Kunst og kultur i Eggedal [rediger]

Kunstnerene Christian Skredsvig og Theodor Kittelsen "fant" denne bygda og bosatte seg her for over 100 år siden. Begge disse kunstnerhjemmene er åpne for besøk i sommerhalvåret. Eggedal Mølle, en gammel nyrestaurert bydemølle, kan du se i drift lørdager og søndager om sommeren.


http://no.wikipedia.org/wiki/Eggedal

PS 3.

Noe som er rart her, er at farfaren min, og brødrene hans, valgte forskjellige etternavn.

Noen het Bergstø.

Farfaren min het Olsen.

Og han siste broren til farfaren min, han mener jeg heter Idar Sandersen.

Så sånn er det, hvis jeg husker riktig.

Så sånn er nok det.

Så det er mye rart.

Men men.

PS 4.

Klokkeren uti Hurum der, har også skrivi bok.

Jeg klarer ikke å tyde hva han skriver heller, når det gjelder navnet til faren til han tippoldefaren min.

Men mora het visst Gunild Olsdatter i Rødtangen fra Eggedal, vil jeg si.

Her er mer om dette:

Gunild Olsdatter

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=gigant&info=ingen&hode=nei&show=143&uid=236404&js=j

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter