Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. januar 2010

Jeg sendte en 'akevitt-epost' til Folkeregisteret




Google Mail - Surr med akevitt hos Folkeregisteret/Fwd: VS: Utvandring og adresse historikk










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Surr med akevitt hos Folkeregisteret/Fwd: VS: Utvandring og adresse historikk











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jan 28, 2010 at 11:17 AM




To:
ingunn.boydler-andersen@skatteetaten.no






Hei,

jeg vet at min far og stefar, har registrert feil adresse på meg, hos Folkeregisteret.

Men jeg har ikke klart å få gjennomslag for det, å retter opp dette.

Så nå ringte jeg skatteetaten, og fikk beskjed om at det var du som var sjefen til Håkon Weierholt.


Så derfor sender jeg dette til deg, jeg tror han hadde nok tatt seg en Aalborg akevitt, eller to, på jobben, for han surra litt på julaften, tror jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: "Weierholt, Håkon Unger" <hakon.weierholt@skatteetaten.no>

Date: 2009/12/24
Subject: VS: Utvandring og adresse historikk
To: eribsskog@gmail.com





Vi viser til din henvendelse til
skattekontoret om å endre din adressehistorikk.



De adressene som fremkommer i din
adressehistorikk er registrert på grunnlag av meldinger fra deg eller fra dine
verger.


Slik registrering er enkeltvedtak etter
forvaltningsloven, og kunne vært påklaget av deg eller verge innen tre uker
etter registrering. I den grad du var ukjent med en registrering er det seneste
tidspunkt for å sende inn klage ett år etter vedtaksdatoen. Fristen for å
påklage registreringene er således ute for mange år siden.



Skattekontoret kan av eget tiltak endre
vedtak, dersom det er klart at de er fattet på uriktig grunnlag. Den oversikten
du har gitt på de forskjellige registreringene er i denne sammenheng helt
utilstrekkelig for å foreta endringer nå.



For øvrig er det slik at folkeregisterets
sentrale funksjon er å være et register til bruk for myndighetene og
privatpersoner nå. Dette for å vite hvem som bor i landet, og hvor de bor, slik
at de som har bruk for det for å ivareta sine lovlige rettigheter og plikter,
kan finne frem til den personen de har grunn til å finne.



I din siste henvendelse diskuterer du om
det er riktig å kalle deg utvandret, da du selv oppfatter deg som flyktning.
Til det vil jeg bemerke at ”flyktning” ikke er et
folkeregisterrettslig begrep. Dersom kriteriene for å registrere deg som
utvandret er oppfylt, skal du registreres som utvandret, uaktet din motivasjon
for å holde deg ute av landet. At du ikke nøyaktig vet hvor lenge du vil bli i utlandet,
er ikke noen unnskyldning for ikke å melde utvandring. Dersom det er riktig at
du nå har oppholdt deg i ute i flere år, kan du opplyse det på meldingen, eller
i et vedlegg.



Håper dette virker oppklarende.



Jeg ønsker deg en riktig god jul, og et
godt nytt år!




Med hilsen


Håkon Unger Weierholt

Underdirektør, folkeregistergruppen i Arendal


Skatt sør

Fastsetting

Besøksadresse: Friergangen 4, 4836 Arendal

Postadresse: Postboks 2412, 3104 Tønsberg


Telefon: 37 07 96 38 / 915 68 391

Telefax: 33 74 12 00

Sentralbord: 800 80 000









Fra: Thorsen, Anita

Sendt: 24. desember 2009 09:51

Til: Weierholt, Håkon Unger

Emne: VS: Utvandring og adresse
historikk







Mvh


Anita Thorsen


Førstekonsulent
Skatt sør









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. desember 2009 09:44

Til: Thorsen, Anita

Emne: Re: Utvandring og adresse
historikk




Hei,






du skriver at jeg er pliktig til å melde fra, hvis jeg skal være i
utlandet i mer enn seks måneder.






Men, jeg kunne jo ikke vite i 2005 at jeg kom til å være i utlanet i mer enn
seks måneder.






For jeg er en flyktning, som er i utlandet, til jeg får rettighetene mine fra
norsk politi.







Og på skjemaene deres, så står det at man må skrive hvor lenge man skal
være i utlandet, og det vet jeg jo ikke, av samme grunn som nevnt ovenfor.






Du kaller det 'utvandring', men jeg er altså flyktning.






Jeg tror ikke de begrepene betyr det samme, du kan jo ringe norsklæreren din å
høre eventuelt, hvis du ikke tror meg, eller eventuelt sende det til din sjef,
for å få et ekstra syn på saken, det hadde kanskje vært en god ide.






Mvh.






Erik Ribsskog




PS.







Vi har et ordtak i Norge, som heter at rett skal være rett, så jeg
synes det er relevant å rydde opp i Folkeregister-skjema kaoset.






Så du får sende det her til sjefen din, synes jeg.



















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter