Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. januar 2010

Jeg sendte en e-post til rektor ved Asak skole, hvor mine oldeforeldre var lærere




Google Mail - VS: Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




VS: Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jan 15, 2010 at 3:14 PM




To:
Helge Gundersen <HelgeG@skedsmo.kommune.no>






Hei,

det var veldig bra!

Jeg sender med en kopi av slektstreet mitt, (et foreløbig et, ihvertfall), som jeg lagde idag.

Så går det ann å se det, at både Johan Ribsskog, og Helga Dørumsgaard, var mine oldeforeldre.


Jeg leste på nettet, at en som het Dagny Ribsskog Holmsen, hadde jobbet på skolen deres.

Vet du om det var en datter av Johan og Helga Ribsskog?

De står nevnt i skoleboka ja.


Jeg bor i England, og kjenner ikke så mye til skolebøker, men hvis jeg kontakter Lillestrøm bibliotek, så kanskje de har de bøkene der?

Mange takk for hjelp ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/1/15 Helge Gundersen <HelgeG@skedsmo.kommune.no>







Fra: Helge Gundersen

Sendt: 15. januar 2010 11:55

Til: 'eribsskog@gmail.con'

Emne: SV: Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog





Hei.


Jeg er rektor ved Asak skole, jeg har videresendt dette til
Kjell Asak. Han har været inspektør ved Asak skole og er oppdatert på
lokalhistorien.


I skoleboka er personene du nevner omtalt.


Mvh. Helge Gundersen.





Fra: Velforeningen
[mailto:finn@leirsund.net]

Sendt: 15. januar 2010 10:55

Til: Helge Gundersen

Emne: VS: Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog





Er
dette noe du kan videresende eller svare på Helge ????



Finn
Eirik







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 14. januar 2010 19:39

Til: finn@leirsund.net

Emne: Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog


Hei,






jeg prøver å finne ut mer om mine
oldeforeldre Helga


Dørumsgaard og Johan Ribsskog, som var lærer
på Asak skole.







Jeg
er barnebarn av Johannes Ribsskog, som døde i Spania,



80-tallet.




Han
var min morfar, og min mormor, Ingeborg Ribsskog,


(som
var fra Danmark, og bl.a. arvet Holger baron Adeler, så det er mulig jeg er


baron,
fant jeg ut).







Min
mormor, hun sa at hun Helga Dørumsgaard, hadde


skrevet
et dikt, om han oldefaren min, Johan Ribsskog, som var fra Flatanger, og


de
hadde møttes på lærerhøgskolen.




Jeg
overhørte i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt


av
noe 'mafian', så jeg prøver å finne ut om dette kan ha noe med familien min å


gjøre,
eller noe.








jeg prøver å finne ut mer om de her oldeforeldrene


mine
da.




Spesielt
det diktet, som mormora mi viste


meg.




Hu
sa også at mye av det som han broren, Asbjørn


Dørumsgard
ga ut, det var skrevet av hu Helga da.







Men
jeg veit liksom ikke helt hvor jeg skal begynne å


leite
hen, for famillien min i Larvik, de er det ikke noe hjelp å få fra, for de


vil
ikke engang sende meg tingene mine, hit til England, hvor jeg bor, og arv


etter
min mormor som døde i sommer, det får jeg heller ikke.





jeg tenkte jeg kunne sende en e-post om dette, til


Leirsund
Vel, for ettersom jeg forstår, så var disse lærere på Asak skole, hele


livet
nesten? Beklager hvis jeg tar feil, og det var sånn at de bare jobbet der


en
stund.




Men
jeg fant om dette i kirkeboka til Skedsmo, så jeg vet


at
de har bodd i Leirsund en stund ihvertfall.





på forhånd takk for hjelp


ihvertfall!







Mvh.




Erik
Ribsskog






e-posten er kontrollert for virus med sikkerhet fra Comendo!








familie tre.JPG
95K








PS.

Her er vedlegget:

familie tre

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter