Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. januar 2010

Jeg sendte en e-post til 'Rollag to Rollag'




Google Mail - Great-grandmother Bergit Tovsdotter Mogan










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Great-grandmother Bergit Tovsdotter Mogan











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 18, 2010 at 10:50 PM




To:
rollagtorollag@sbcglobal.net






Hi,

I was wondering if you have any information, about my great-grandmother Bergit, (or Birgit), Tovsdotter Mogan, who went to the USA, as a foster-child, her uncle, Gullek Gulleksson Toeiet (Gulleksrud), and his wife, Åse Levorsdotter.


They went to America, around 1885, from Rollag, in Norway, probably to Rollag, Minnesota, I'd say.

I went to the USA myself, in 2005, after I'd overheard that I was followed, by the 'mafian', (I don't really know who they are. I was a shop-manager in Oslo).


Then I went to Detroit, in 2005, but was sent right back to Europe, without doing anything wrong.

So maybe my family are in this 'mafian' and told the USA immigrant-police lies, when they called my family in Norway?


I try to dig up things about my family, and has found out that my great-grandmother, on my fathers side, was brought up in the USA, before returning to Norway, something my family in Norway has never told me.


So it's like they've tried to cover up stuff for me.

I think they probably are like the criminals in the movie 'Fargo'.

Where there many criminals among the Norwegians moving to Rollag, Minnesota?


My great-grandmothers parents where her mother Jøran Gulleksdotter Gulleksrud, and her husband, Tov Pedersen Toeiet (Mogan).

'Toeiet' means two-own, that is, owns to places.


So it could be that it means that they own both in the USA and in Norway.

Gulleksrud is a placename, in Rollag, Norway, I think it must be.

And Gulleksdotter, means 'daughter of Gullek'.


So she had the same father, as the foster-father, who was her brother, Gullek Gulleksson (Toeiet) Gulleksrud.

Gullek is a name, that's not that common, in Norway, I think.


'Gull' in Norwegian, means 'gold'.

I hope you have the chance to answer me about this!

Thanks in advance for any help!

How do I order the Rollag to Rollag-book?


If you don't know this, then I maybe I should read about this in your book.

But thanks in advance if you know anything about this!

Yours sincerely,

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter