Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 4. januar 2010

Jeg sendte en ny e-post til Kunnskapsdepartementet




Google Mail - Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 4, 2010 at 2:09 PM




To:
Johansson Toril <Toril.Johansson@kd.dep.no>






Hei,

jeg har allerede rettet henvendelser om disse sakene direkte til virksomhetene.

Grunnen til at jeg sender det til dere er at disse virksomhetene ikke svarer på mine henvendelser.


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/1/4 Johansson Toril <Toril.Johansson@kd.dep.no>



Hei



Jeg viser til
de svar departementet har gitt tidligere i saken. Vi anbefaler at du retter
dine henvendelser direkte til de virksomheter som du mener har behandlet din
sak feil.



Hilsen Toril
Johansson




Toril Johansson


Ekspedisjonssjef


Universitets- og høyskoleavdelingen


Kunnskapsdepartementet


toj@kd.dep.no








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 4. januar 2010 10:32

Til: Johansson Toril

Emne: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd:
Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling




Hei,






jeg ringte Kunnskapsdepartementet på 22249090, og fikk
oppgitt at det nok var du, som ekspedisjonssjef, som var overordnede for Lars
Vassbotn.







Problemet er at jeg har sendt mange e-poster, om problemer
hos HiO (IU), NHI/NITH, Lånekassa, ANSA og Gjerdes VGS/Buskerud Fylkeskommune
mm., og jeg har opplevd problemer med at disse stikker kjepper i hjulene for
meg, for å si det sånn, så man nesten tror det er noe organisert mafia, som
holder på.







Så sender jeg dette videre oppover til deg, siden Vassbotn
ikke svarer på noen av henvendelse mine, og jeg har sendt e-poster til han
Vassbotn i mange måneder allerede, uten å få svar, som sagt.







Så jeg håper at dere ser alvorlig på denne
mafia-virksomheten fra spesielt HiO IU og Lånekassa, som har ødelagt
utdannelsen, karriæren og økonomien min.






Så jeg synes ikke det er for lite å si, at disse problemene må sies å ha
ødelagt livet mitt.







Så jeg håper dere kan rydde opp i de her mafia-reira dere
finansierer, som Lånekassa og HiO IU, og at dere kan undersøke hva som har
foregått.






Mvh.






Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/27

Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS:
Vedrørende klage på saksbehandling

To: lars.vasbotten@kd.dep.no





Hei,






jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne og andre
e-poster, som jeg har sendt deg, så jeg sender en påminnelse om dette.







Mvh.






Erik Ribsskog






---------- Forwarded message
----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/6

Subject: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på
saksbehandling

To: lars.vasbotten@kd.dep.no





Hei,







jeg oppfattet hun Monja Marie Evdahl som litt uhøflig, og
fikk en liten 'utblåsing' dessverre, så jeg ringte sentralbordet til
departementet deres idag, som satt meg over til riktig forværelse, og da fikk
jeg vite at det var du som var riktig overordnede.







De sa at du var sykmeldt i to uker, men det er vel ikke så
hast, det er vel vanlig at sånne saker som dette tar noen uker uansett.







Jeg sender også en annen e-post, som også havnet i deres
departement, angående en klage på noen høyskoler, så den e-posten skal jeg
sende nå med en gang, så kan dere jo se, at det er mye som har foregått, og jeg
har også en klage på HiO, som blir behandlet av direktøren der, og den kan jeg
også sende dere.






Håper det er i orden, og jeg håper at jeg ikke ble for irritert, på hun
kollegaen deres, det var ikke meningen, jeg hadde kanskje en dårlig dag, så jeg
beklager dette!







Mvh.






Erik Ribsskog










---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/26

Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på
saksbehandling

To: Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>





Hei,






når du ikke skriver 'med vennlig hilsen', så stoler jeg ikke
på hva du skriver, din uhøflige hurpe!







Med hilsen







Erik Ribsskog






2009/10/26 Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>








Hei



Vi tolket
ikke din e-post av 9. oktober 2009 dit hend at den inneholdt noen direkte
spørsmål til Kunnskapsdepartementet. Imidlertid leste vi det slik at du følte
deg urettmessig behandlet av flere institusjoner og organisasjoner. Vi viser
til vårt tidligere svar i saken i brev av 28. september 2009, og anbefaler at
du eventuelt retter en skriftlig klage med saksopplysninger til de
institusjoner og organisasjoner som du mener har behandlet saken din feil.




Med hilsen


Monja Marie Evdahl


Seniorrådgiver


Seksjon for eierskap og styring


Universitet og
høyskoleavdelingen


Kunnskapsdepartementet


Tlf: +47 22 24 77 55 - Faks:
+47 22 24 27 33


E-post: mme@kd.dep.no
- Internett: www.regjeringen.no








Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 22. oktober 2009 15:18

Til: Evdahl Monja Marie

Emne: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på
saksbehandling






Hei,






jeg
kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.







Håper
dette er i orden!







Mvh.






Erik Ribsskog






----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/9

Subject: Oppdatering/Fwd: VS: Vedrørende klage på saksbehandling

To: Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no





Hei,






jeg
har altså sendt det skriftlig til ANSA, og ønsker å klage på disse.







De
får jo støtte av staten, så at de ikke vil hjelpe meg med Lånekassa, fordi jeg
ikke har hørt om ANSA før og ikke er medlem da.







En
annen ting, er at jeg synes at ANSA og Lånekassa, er litt for nærme.






ANSA er direkte sponset av Lånekassa, og burde da kanskje skifte navn til
Lånekassas avdeling for råd til utenlandsstudenter, sånn at folk er klar over
at det 'egentlig' er Lånekassa de snakker med, når de snakker med ANSA?







Lånekassa
tulla jo også med meg, som jeg har forklart, og vil ikke gi meg studielån, for
studier i England, enda de har fått brev fra sosionom(!) til og med, angående
hvorfor jeg måtte avbryte studier i England, i 2005.






Så de vet at jeg har hatt noen ekstraordinære problemer de siste årene, men de
ødelegger for meg likevel.







De
agerer som noen paragrafryttere, og ødelegger.



De sier ikke navnet sitt, når man ringer, og bare legger på. (Leder for utenlandsstudier
hos Lånekassa, en kar i 40-50 åra vel).







Jeg
har også sendt en klage på NITH nå, på at de tuller med vitnemålet mitt og at
de nok stjal et kryssordprogram, som jeg lagde der, i 1992, før jeg dro i
militæret.







Og
det dukker antagelig opp en klage på HiO, hvis ikke høgskoledirektøren der får
ryddet opp, det ligger på hans bord nå, og der har det vært alvorlige
problemer, med at de har 'mistet' søknaden min til University of Sunderland, de
forrandre grunn for avslag på Erasmus-stipend to ganger, leder for
utenlandsstudier, Eika Sandnes, sa at jeg ikke kunne få jobb i Sunderland,
kategorisk, og hadde med en kamerat fra England, i ens ærend, å fraråde meg fra
å dra for å studere i England, må det ha vært.






Og HiO leverte heller ikke lånesøknad for meg, til Lånekassa, som de sa at de
ville gjøre, (internasjonalt kontor på Bislett, våren 2004).






Så her er det organisert tull, fra flere institusjoner, HiO, NITH/NHI og
Lånekassa, er det væreste, men det har også vært litt tull fra ANSA.






Så her er det tydelig at det er noe frimureri/Malteserorden, som jeg har i
familien fra min stesøster Christell Humblens familie, og min danske mormor
Ingeborg Ribsskog, som døde tidligere iår, sin familie.








dette kan forekomme i Norge, at folk, (som meg), blir tullet med i studier,
jobb og militæret og alt mulig, så her har dere sjangsen til å rydde opp innen
deres felt.






Mvh.



Erik Ribsskog









----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/1

Subject: Re: VS: Vedrørende klage på saksbehandling

To: Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>





Hei,






jeg
ringte nå, og fikk en talebeskjed, som sa at linje 47755 ikke var tilgjengelig
nå, og ikke kunne ta imot meldinger.






Mvh.






Erik Ribsskog






2009/10/1
Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>








Hei



Hvis du ønsker det kan du ringe
meg på 22 24 77 55.



Mvh


Monja M Evdahl




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 30. september 2009 13:52

Til: Evdahl Monja Marie

Emne: Re: VS: Vedrørende klage på saksbehandling






Hei,






jeg har jo sendt det skriftelig til ANSA, men de svarer ikke.







Hvorfor ber dere meg om å sende ting skriftelig til ANSA, når jeg har gjort
det?







Jeg forstår det at dere vil at jeg skal sende det skriftlig til Lånekassa,
men til ANSA da, når jeg alt har sendt det skriftlig.







Kan du være grei å forklare mer spesifisert, hva jeg skal gjøre med ANSA
klagen?







Med hilsen






Erik Ribsskog









2009/9/30 Evdahl Monja Marie <Monja-Marie.Evdahl@kd.dep.no>




Hei



Vi viser til e-posten under. Jf. vårt
svarbrev på tidligere henvendelse i saken ber vi om at eventuelle klager sendes
skriftlig til ANSA og Lånekassa.



Med hilsen



Monja Marie Evdahl


Seniorrådgiver


Seksjon for eierskap og styring


Universitet og høyskoleavdelingen


Kunnskapsdepartementet


Tlf: +47 22 24 77 55 - Faks: +47 22 24 27 33


E-post: mme@kd.dep.no -
Internett: www.regjeringen.no









Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 29. september 2009 22:37

Til: KD-ForvUH

Emne: Re: Vedrørende klage på saksbehandling




Hei,






takk for brev!






Det står i e-brevet, at jeg bør klage direkte til de organisasjonene det
gjelder.






Men, ANSAs generalsekretær, svarer ikke på mine e-poster.







Og, når jeg har kontaktet Lånekassa, på telefon, og pratet med leder for
utenlandsstudier, så sa ikke han navnet sitt, og han bare la på.






Så jeg må nesten si at jeg har prøvd å ta dette opp, på en ordentlig måte, med
både ANSA og Lånekassa.







Mener dere fortsatt at jeg bør sende skriftlige klager på dette til ANSA og
Lånekassa, eller skal jeg sende det til dere?






Mvh.






Erik Ribsskog









2009/9/29 KD-ForvUH <forvUH@kd.dep.no>























































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter