Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. januar 2010

Jeg sendte en påminnelse til Tingretten i Drammen




Google Mail - Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 11, 2010 at 4:43 PM




To:
Mariann.Luhr@domstol.no






Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/12/15
Subject: Svar på brev fra 15.12
To: Mariann.Luhr@domstol.no



Hei,

jeg viser til Deres e-brev, som jeg mottok i dag.

Du skriver at min farmor Ågot Mogan Olsen og min farfar, Øivind Olsen, ikke hadde noe særlige verdier igjen i boet, da min farmor døde.


Men, Ågot og Øivind hadde jo et snekkerverksted, Strømm Trevare, som lå på Sand, før Jensen Møbler og Sandbu Tepper flytta dit.

Og de hadde også et hus, på den tomta, som tilhørte Lersbryggen.


(Men som de fikk bo på).

Og jeg disponerte to skuffer, i det huset til Ågot og Øivind.

Men det huset ble gitt deres yngste sønn, Runar, i gave, sånn som jeg skjønner det, for å slippe å betale arveavgift.


Og verkstedet ble gitt til min far, som var eldste sønn, og den mellomste broren Håkon/Haakon.

Men de gikk konkurs, så de enten solgte, eller leier ut.

Men jeg hadde jo noen ting i to skuffer i det huset til Ågot.


Blant annet biografien til en grandonkel av mormora mi, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

De skuffene hadde jeg i det huset, fra 1979 til ut på 90-tallet, til farmora mi plutselig flytta til sykehjemmet i Svelvik, mens jeg bodde i Oslo.


Men har ikke jeg noe slags hevd på det huset egentlig da, mener jeg.

For det har aldri vært sånn, at den avtalen opphørte, at jeg kunne ha tinga mine der, i de skuffene da.


Så da mener jeg, at jeg har bruksrett på det huset.

Så det vil jeg gjerne vite fra dere hvordan jeg går fram for å hevde.

Og jeg lurer også på hvor de viktige papirene, (og andre ting som var mine der, en safe bl.a.), ble av.


For jeg er ikke på talefot med slekta, (de har kutta meg ut, alle tre brødrene, og min far lot meg vokse opp alene, fra jeg var ni år, og driver nå med telefonterror).

Så jeg må ta dette gjennom Tingretten, eller hva nå den riktige instansen kan være.


Mvh.

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter