Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. januar 2010

Jeg sendte en påminnelse til Utenriksdepartementet




Google Mail - Påminnelse/Fwd: Til UD, angående baron (Adeler)-tittel










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Til UD, angående baron (Adeler)-tittel











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 11, 2010 at 5:09 PM




To:
s-kons@mfa.no






Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/12/29
Subject: Re: Til UD, angående baron (Adeler)-tittel

To: Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet <s-kons@mfa.no>


Hei,

ja, men hvorfor godkjente dere denne grevetittelen til han Paus da, på 1910-tallet, han som var i Maltserordenen?


Når dere kaller en sånn malteserfalk for greve, så kan dere vel kalle meg for baron.


Det er forskjellsbehandling mener jeg.

Dessuten har jeg malteserordenene/johanitterordenen i slekta, og de stjal faren min, (Haldis Humlen stjal faren min), og lot meg bo alene fra jeg var ni år, og hvis jeg fikk besøk av damer på min alder, så kom hennes datter Christell Humblen, og jagde de ut av min fars gamle leilighet, hvor jeg bodde alene.


For de ville nok ikke at baron Adeler-slekten skulle fortsette lengre enn med meg.

Så defor denne jagingen av damer, fra Christell.

For de vil være den som har den siste høyadelige i Norge, og de regner seg som det, siden dere i UD kalte han Paus for greve, på fransk.


Så da er det vel bare rett og rimelig at dere kaller meg for baron.

Dette er ikke noe opprettelse av adelstittel, dette er en gammel norsk familie, etter Cort Adeler, som var adelig, før 1821, og som bodde i Norge, som grever eller noe da.


I Grenlandsområdet.

Så flyttet de til Danmark.

Og den loven du nevner av 1821, den gjelder for adel bosatt i Norge.

Og den gjelder ikke for baron Adeler-tittelen, for de bodde da i Danmark.


Samtidig er dette ikke en ny tittel, den er fra da Adeler-slekten bodde på Grenland, før Norge ble gitt til Sverige, på begynnelsen av 1800-tallet.

Den er altså fra da Norge og Danmark var et rike.


Så her kan man ikke bruke hverken loven av 1814 eller 1821, så jeg er faktisk baron, dette har jeg sjekket med Norsk Slektshistorisk Forening, at disse lovene er sånn.

Så nå får UD slutte å forskjellsbehandle Malteserorden-folk, framfor vanlige nordmenn, og UD får slutte å si at det er bedre å være greve fra paven, enn baron fra Dansk-norske konger.


Dere er for sydlanske i Utenrikstjenesten, vil jeg si.

Med baron Adeler-hilsen

Erik Ribsskog


2009/12/29 Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet <s-kons@mfa.no>






Hei,



på Wikipedia kan du også finne ut at Adelsloven av 1821 opphevet
adelens offisielle posisjon, samt at grunnloven av 1814 forbyr opprettelse av
adelstitler.




Vennlig hilsen


Bernt Størsrud


Rådgiver


Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet


s-kons@mfa.no


----------------------------------------------------------------


UTENRIKSDEPARTEMENTET








From: Myhre Inger Karin On Behalf Of Post
UD

Sent: Tuesday, December 29, 2009 9:50 AM

To: Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet

Subject: FW: Til UD, angående baron (Adeler)-tittel








From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: Tuesday, December 29, 2009 7:20 AM

To: Post UD

Subject: Til UD, angående baron (Adeler)-tittel




Hei,





jeg ser på Wikipedia, at UD visstnok har annerkjent en Christopher de Paus, som
greve, på 1910-tallet vel:











Kan dere i UD også godkjenne meg som baron da?






Min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, arvet nemlig den siste baron Adeler,
i Danmark, siden han var gift med hennes tante, i 1979, var det vel.






Og de pengene gikk i helhet til min mor, Karen Ribsskog, og ble satt inn i min
mors hus i Larvik, i Jegersborggate vel.






Og jeg er min mors eldste barn.






Jeg skal se om jeg får sendt med siden fra min mormors testamente.






Og jeg håper at dere ikke forskjellsbehandler, men at jeg også får lov å bli
annerkjent som baron, i deres svar til meg, siden dere har annerkjent pavens
greve, var han vel, Christopgher de Paus, for ca. hundre år siden.






Mvh.



Erik Ribsskog, baron Adeler





















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter