Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 14. januar 2010

Jeg sendte en sånn Ribsskog-Adeler e-post til Rigsarkivet i Danmark




Google Mail - Adelsbrev/Fwd: barontitel










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Adelsbrev/Fwd: barontitel











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jan 14, 2010 at 10:37 PM




To:
ngb@ra.sa.dk






Hei,

mange takk for brev og kopi av to baron Adeler-adelsbrev, som jeg fikk i posten, i går!

Det var veldig fint.

Det jeg lurte på var, hvorfor fikk jeg også det baron Adeler-adelsbrev som gjelder for slekten Zypthen-Adeler, hvis jeg har forstått det riktig.


Altså, jeg er jo etter han Johannes Emil Adeler.

Altså, Holger baron Adeler var min mormors onkel, (eller fille-onkel da), siden baronesse Magna Adeler født Nyholm, var min mormors tante.


Og baron-paret døde barnløse, og Holger baron Adeler, var enebarn.

Derfor arvet min mormor disse, siden hun var deres niese.

Og de hadde også to nevøer i Danmark, Anker og Louis, og min mormor da, som på den tiden, (i 1979), bodde i Nevlunghavn, i Norge.


Og pengene ble satt inn i et hus, for moren min, Karen Ribsskog, i Larvik.

Og jeg er min mors eldste barn, så da mener jeg, at da blir nok jeg baron Adeler, ja.

Da må vi bli Ribsskog-Adeler, mener jeg.


For det var også med en søster-datter, av baronessen/contessen, når det gjaldt Zythpen-Adeler.

Så da mener jeg at når en niese kan arve en Wilhelm Conrad Adeler og bli Zytphen-Adeler, da kan også en annen niese arve Emil Johannes adeler, og blir Ribsskog-Adeler.


Så mye tror jeg at jeg forstod av logikk, da jeg leste litt til forberedende ved UIO.

Men men.

Og vår familie var visst også i den gamle danske uradel-familie Gjedde ja, som du skrev i brevet ditt, det sa min mormor på telefon for et drøyt år siden.


Og Gjedde var visst 'mye finere enn de tyske Løvenskiold osv., som kom nordover mye senere'.

Så Gjedde må også ha kommet nordover da.

Men spørsmålet er når.


Men det forklarte ikke min mormor, og hun døde i sommer, så det var litt dumt.

Så Ribsskog er nok minst like fint som Zytphen.

Siden Ribsskog også er nordisk Gjedde uradel.


Så da må vi få lov å være Ribsskog-Adeler, mener jeg.

Ellers så blir det urettferdig ovenfor Ribsskog iforhold til Zytphen.

Så da håper jeg at dere kan ordne opp i dette!


Mvh.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/1/7
Subject: Re: Adelsbrev/Fwd: barontitel
To: "Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>


Hei,

det var veldig bra!


Bare du ikke gjør noe tull med de adelsbrevene, dvs. forfalsker de, eller noe, først så :)

Bare tuller!

Adressen skal være:


Erik Ribsskog
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia

Og husk ikke noe forfalskning nå!

Bare fleiper :)


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/1/7 Nils G. Bartholdy <ngb@ra.sa.dk>




Fotokopier af teksten i to adelsbreve vedrørende baron
Adeler vil kunne sendes til Dem, hvis De oplyser Rigsarkivet om Deres
postadresse.


Med venlig hilsen


Nils G. Bartholdy






Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 3. januar 2010 06:27
Til: Nils G.
Bartholdy
Emne: Adelsbrev/Fwd: barontitel


Hei,


jeg lurte på om det var mulig å få kikke på eventuelle adelsbrev, for
Gjedde-familien, og eventuelle baron adelsbrev, for Adeler-familien, siden jeg
har disse to familiene i slekta, og lurer på om jeg er baron Adeler, osv.



(For det er vel ingen som tuller med sånne brev?).


På forhånd takk isåfall, og beklager hvis det blir mye
korrespondanse!



Mvh.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2009/11/26
Subject: Re: barontitel
To: "Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>


Hei,


takk for svar!



Jeg leste dette på Wikipedia, (om baroniet Rosendal):



Selv om slottet og godset var for små for et baroni
fikk Rosenkrantz sitt tittel i 1678 med en betingelse: bare sønner skulle arve
tittelen


http://no.wikipedia.org/wiki/Baroniet_Rosendal


det er tydelig, at det ikke alltid er sånn, som du sier, at bare sønner arver
barontittelen.



Så jeg
stoler ikke helt på deg, når dette gjelder dette med baron Adeler-tittelen og
Gjedde-familien dessverre, jeg stoler nok mer på Wikipedia da, for å si det
sånn.


Mvh.


Erik
Ribsskog






2009/11/26 Nils G. Bartholdy <ngb@ra.sa.dk>














Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter