Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 4. januar 2010

Jeg sendte en sånn 'Ribsskog-advarsel' e-post til Rune Gerhardsen, siden hans foreldre kjente en Ribsskog, som de pratet pent om




Google Mail - Johannes Ribsskog tok imot penger under bordet/Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og 'mafian' i Oslo/Fwd: Problems back in 1983










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Johannes Ribsskog tok imot penger under bordet/Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og 'mafian' i Oslo/Fwd: Problems back in 1983











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jan 4, 2010 at 3:48 AM




To:
Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no






Hei,

nå var jo faren din kjent som 'landsfaderen', osv.

Og du skrev at dine foreldre kjente en Ribsskog, som spesielt din mor pratet pent om, var det vel.

Men, nå har jeg nettopp funnet ut det, at min morfar, Johannes Ribsskog, han tok imot 50.000, av en kjøpssum på 250.000, under bordet, for salget av et hus i Larvik, Jegersborggate 16, i 1982, var det vel, sa de som bor der nå.


Så jeg vil advare litt for å tro at alle som heter Ribsskog, er fine, det virker som at morfaren min ikke var så fin.

Og min mormor, Ingeborg Ribsskog, hun pleid å gitt fine gaver, for så å ta de tilbake igjen.


Så de er kanskje litt som den Karoli-familien, som kjøper biler og betaler med smykker osv.

Så bare en advarings her, for at det kan ha vært noe Ribsskog-tull, dessverre, (som jeg også heter, jeg vet det).


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/5
Subject: Fwd: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og 'mafian' i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
To: Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no



Hei Rune Gerhardsen,

sorry at jeg skriver så mange e-poster!

Men du vet kanskje hvem jeg er såvidt, hvis du har handla på Rimi Nylænde, på Lamberseter, hvor jeg var butikksjef fra 1998 til år 2000, og også jobba som assistent, før det.


For faren din er så jo kjent, så det er kjent at dere er fra Lambertseter :)

Men men.

Jeg har funnet ut, at min morfar Johannes Ribsskog, ble tulla med, av NRK, i 1946 allerede, antagelig av noe 'mafian' da, som jeg har overhørt, at tuller med meg, i Oslo, i 2003.


Dette er antagelig noe Gladio, eller Stay Behind, som ble bygget opp av Jens Chr. Hauge, har jeg hørt, etter krigen.

Du kjente sikkert han Jens Chr. Hauge, for nå må jeg bo i England, og kan ikke bo i Norge, for jeg blir tulla med av de samme folka som tulla med morfaren min.


Men jeg vet ikke hvorfor de tulla med morfaren min, men kan det ha vært noe med han Bernhof Ribsskog da, som dine foreldre kjente?

For han var jo en sentral person som bygde opp skolen etter krigen.


Faren din bygde jo opp landet, så hjalp han Bernhof Ribsskog, med å bygge opp skolen da.

Det var sikkert derfor de gikk bra sammen.

Men den delen av Ribsskog-familien, som jeg kommer fra, den gikk dårlig sammen med Bernhof Ribsskog-familien.


Men jeg vet ikke hvorfor.

Men det er tydelig at det var et eller annet, som fikk min morfar forfulgt, av en slags Stay Behind/mafia, som lederene i AP, nok kontrollerte.



Faren min sa at min morfar var kommunist, men han var i Arbeiderpartiet, og var med som aktor i landsvik-prosessene, etter krigen, og var med i debattprogram om idrett, i 1946, 'Idretten som samfunnsfaktor i dag'.


Så han morfaren min, han tror jeg dreiv mest å gikk på langrenn og sånn.

Jeg har hørt at han gikk på ski, fra Rælingen, og til universtietet i Oslo, for å gå på jus-forelesninger.


Så jeg tror personlig at morfaren min var en god nordmann, men at han kan ha havnet i klørne på noe nettverk kanskje, for jeg og søstra mi fikk et gammelt russisk fotoapparat hver, som vi lo av da, for faren min var nesten som en amerikaner, på begynnelsen av 80-tallet.


Så det er helt sikkert at noe har foregått, jeg mistenker at faren min er i den her 'mafian', for jeg måtte bo alene, fra jeg var ni år, da jeg flytta fra mora mi til faren min.

Og siden jeg flytta til faren min, som ni-åring, så ble jeg jo aldri så bra kjent, med morfaren min.


Jeg traff han bare en eller to ganger, etter dette, og da var vi ikke helt på bølgelengde, og han døde noen få år etter dette, i Spania, hvor han og mormoren min, bodde om vinterne, så jeg har ikke fått sett graven hans engang.


Så sånn var det.

Så at jeg som er en helt vanlig kar, som er i Heimevernet, (jeg ble håndplukket dit, da mob-hæren ble redusert, i 1996, etter å ha tjenestegjort i infanteriet, i Geværkompaniet på Terningmoen, dvs. Oppland Regiment, som har vært i strid med både svensker og tyskere opp gjennom historien, de var vel med å beskytte regjeringen osv., når de dro til England, under 2. verdenskrig, jeg husker ikke om faren din var en av de som dro fra landet sammen med kongen, i april 1940, men da var ihvertfall disse i Oppland Regiment i strid, vi hadde til og med en sånn birkebeinder-soldat, som skuldermerke).


Og jeg har også jobbet som butikksjef, på Rimi Nylænde, på Lambertseter, på Rimi Kalbakken og Rimi Langhus.

Jeg har vært på møter i unge høyre, da jeg flytta til Oslo, men jeg ville ikke bli noen sånn politiker-broiler, så jeg var bare på et eller to av de, men jeg har jo masse Arbeiderparti-folk i familien, blant annet morfaren min, farfaren min, Øivind Olsen, og en fra Trøndelag, som var på stortinget, og som var ordfører i Trondheim, og en annen i familien var ordfører i Stavanger vel, de to siste vet jeg ikke om gikk bra med vår del av familien men.


Men men.

Jeg har vært aktiv i idrett, og spilt på fire bedriftsfotballag, i Oslo og Akershus, på 90-tallet, pluss i Vestfold, under oppveksten, på Berger IL, og jeg har også spilt en kamp, (for tredjelaget, var det vel men), for Fram, i Larvik, (hvor mora mi bodde), da jeg var åtte år, var det vel.


Og jeg har vært aktiv på debattforum og quiz-kanaler på internett, og jeg har studert på Norges Høyskole for Informasjonteknologi, HiO ingeniørutdanningen og University of Sunderland, og har en Høyskolekandidatgrad i Informasjonsteknologi, fra HiO, så lang, jeg venter litt på en grad fra NHI/NITH og.


Og jeg var alltid en av de beste i klassen, på skolen, og fikk komme inn på den beste handelskolen i Drammen, Gjerdes Videregående, enda jeg bodde på Berger, nord i nabofylket Vestfold, som bare hadde ti plasser i Buskerud, på den tida.


Så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal bli forfulgt av noe 'mafian', pga. noe med morfaren min, som jeg ikke vet noe om.

Vet du noe om dette, det sies at Jens Chr. Hauge bygget opp denne 'mafian'.


Kan du forstå det, at nordmenn skal bli forfulgt av noe 'mafian' i sitt eget hjemland, uten å ha noe rettigheter, slik at man må rømme til England?

På forhånd takk for svar, og beklager hvis det blir mye e-poster.


Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/3/13
Subject: Re: Til Rune Gerhardsen om Johannes Ribsskog og 'mafian' i Oslo/Fwd: Problems back in 1983
To: Rune Gerhardsen <Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no>



Hei Rune Gerhardsen,



mange takk for svar!



Jeg skjønner at man ikke bør sende e-poster til kjente politikere i

hytt og pine.



Jeg bare kom på noe mer her.



Nå er jeg i utlandet da, for tida, (jeg ble litt jaget fra Norge), så

da har jeg det her med kjente politikere og sånn litt på avstand.



Men men.



Men jeg tenkte på, kan den Ribsskog, som dine foreldre kjente, ha vært

Bernhof Ribsskog?



Det var visst en, ifølge min mormor, Ingeborg Ribsskog, som min morfar

eller min morfars gren ikke gikk så bra overens med, hvis jeg forstod

det riktig.



Kan han Bernhof Ribsskog, (hvis det var han), ha vært så inne i

varmen, i Arbeiderpartiet og Gerhardsen-familien og eventuelt

Stoltenberg-familien, at han kan ha påvirket noe til å skje 'bak

teppe', med noe eventuelt 'mafian', e.l., mot min morfar Johannes

Ribsskog, tror du?



Fordi, han amerikanske private etterforskeren, Nick Ewans, som

kontaktet meg på e-post, (uten at jeg vet hvordan han fant e-post

adressen min), han sier at min morfar søkte sysselmann-stillingen på

Svalbard, og da ble ikke engang søknaden hans vurdert av myndighetene.



Jeg skjønner at du ikke kjenner til dette i detalj, men var det

Bernhof Ribsskog, som foreldrene dine pratet om, tror du?



Sorry hvis dette ble for personlig, jeg skjønner at det ikke er så

artig alltid å være sønn av en så kjent politiker som Einar

Gerhardsen, så beklager at jeg skriver e-poster hele tiden!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





On Fri, Mar 13, 2009 at 12:50 PM, Rune Gerhardsen

<Rune.Gerhardsen@oslobystyre.no> wrote:

> Hei.

> Det er svært mye du tar opp i denne mailen, og det er ikke så mye av dette jeg kan forholde meg til. Jeg huskrer imidlertid godt at mor og far, (særlig mor) rett som det var snakket om en "Ribsskog", jeg husker ikke noe fornavn. Det var imidlertid bare hyggelige og posistive ting de sa, så det er aldeles ikke riktig at verken far eller mor har sagt noe negativt om den Ribsskog de hadde kontakt med.

>

> God helg og gode hilsener Rune G

>

>











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter