Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 7. januar 2010

Mine besteforeldre var nok ikke helt normale

Nå sitter jeg og tenker på mine besteforeldre, fra da jeg vokste opp i Norge.

Og ingen var nok helt normale.

Vi får se på en av gangen.


Bestemor Ingeborg:

Hun flytta jo til Norge fra Danmark, for å gifte seg, like etter krigen.

Fra slottsball i København, til enkle kår, som frue til en ung politi-jurist, i Nittedal osv.

Hadde familien hennes gjort noe galt i Danmark under krigen tro, som gjorde at hun måtte flytte.

Hvem vet.

Hun og bestefar Johannes tok imot penger under bordet, (50.000), ved salget av Jegersborggate 16, i Larvik, for 200.000, (250.000), i 1982.


Bestefar Johannes:

Faren hans ønsket hele tiden å dra tilbake til Trøndelag, fra Skedsmo, som var hjemstedet til kona hans.

Var det ikke litt rart, at de slo seg ned på fruens hjemsted?

Det var visst mye indremisjon i denne slekten.

Bestefar Johannes tok imot 50.000 under bordet, ved salget av Jegersborggate 16, i Larvik, for 200.000, (250.000), i 1982.


Bestemor Ågot:

Hun var datter av 'Nils i Dalen', fra Numedal, som ikke engang hadde på seg skjorte, på familiebildet.

Hm.

Hun flytta til Berger, og var tjenestepike på gården til familien Jebsen, under krigen, blant annet.

Hadde visst stjålet en flaske juledram fra fabrikkeier Jebsen, som fabrikkeier Jebsen hadde bestilt i hennes navn.

Sa da bestefar Øivind døde, at han ikke var noe snill mot henne.

Likte kanskje bare unge, uskyldige menn, siden faren hennes var litt ustelt osv?

Noe av slekta skal visst ha vært fra Finnskogen, mener jeg å huske at faren min har sagt, på 70 eller 80-tallet.


Øivind Olsen:

Farfaren min, han satt nesten bare hjemme og løste kryssord.

Han hadde ikke lappen og bil, og ville såvidt være med faren min en gang, og se på trevarer, da var han misfornøyd, og ville ikke ha karamell, som jeg kjøpte, for jeg var også med og så på trevarer da, mellom Holmestrand og Tønsberg, antagelig Hoff, eller noe sånt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter