Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 26. januar 2010

Onkelen min og familien hans fra Son, var ofte på besøk hos Ågot. En gang lærte fetteren min Ove meg, å skrive noe sånn her. Da lurte folka i klassen

grafitti 2

PS.

Spesielt Ronald Lund, i klassen, var det som lurte da, når jeg tok med det grafitti-greiene, som Ove hadde lært meg, (fra Son), på Svelvik Ungdomsskole.

Det var vel i 7. eller 8. klasse vel.

(altså i 1983 eller 84, eller noe da).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker at Ove og jeg, vi var i Drammen, på den tida, eller litt seinere.

Og da skulle Ove gå rundt og se etter grafitti, i hele Drammen, husker jeg.

Bare noe jeg kom på.

Og vi var i Sverige, i en ferie, jeg og Ove og faren til Ove, og faren min.

Og da kjøpte vi spraybokser.

Også fikk vi lov å spraye ned et hus, i Son, av faren til Ove.

Men syntes ikke det var noe lett å spraye med sprayboks.

Så det ble helt jævlig.

Jeg spraya vel bare noe hakekors, eller noe, bare på faenskap.

Jeg husker ikke.

Noe sånt.

Men jeg var ikke nazist altså, jeg var bare sånn 13-14, eller noe, og det var bare på kødd.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Det der med grafittien, det var Ove sin greie det.

Men jeg var nedslått fra å ha bodd aleine, siden jeg var ni år.

Så derfor hang jeg meg på det, for jeg var så lei av å være aleine, så jeg var liksom litt sånn 'needy', ovenfor sosial kontakt.

For jeg ble mye mobba på skolen og.

Så derfor klengte jeg meg en del, til han fetteren min Ove da, når han var på besøk, og til søstra mi og stesøstra mi Christell, også på den her tida.

For jeg var litt for ung til å bo aleine, da jeg var sånn 9-10 år.

Så jeg led litt under det da.

Det tæra på selvtilliten min da, for å si det sånn, å bli forlatt, for å bo alene, da jeg var så ung.

Uten at noen forklarte meg hvorfor faren min flytta fra meg, og søstra mi også heller ville bo nede hos Haldis.

Så sånn var det.

Men fetteren min, var jo et par år yngre enn meg.

Så derfor ville jeg gjerne være flinkest og tøffest da.

Så derfor var det vel jeg tagga noen stygge greier i det fraflytta huset i Son, som han onkelen min, Runar Mogan Olsen, sa at vi fikk tagge i, sånn som jeg husker det.

For jeg mener det var sånn, at jeg og Ove, ble egga opp, av Runar, til å tegne mye dritt i det huset.

Så derfor var det jeg gikk berserk der, for jeg ble liksom litt sånn egga til å gå berserk, av Runar og Ove da, sånn som jeg husker det.

Så derfor tegna jeg så mye stygge tagger, i det huset.

Og jeg hadde også mye innestengt aggresjon, på den tida, husker jeg.

Fra å bli mobba, av folka i klassen, og fra å bli forskjellsbehandla, av faren min, og Haldis, i forhold til Christell, for eksempel.

Så jeg gjorde sånne ting, som å tagge ned det huset i Son, stjæle i butikker i Larvik og Drammen og Oslo, (pluss mat fra garasjen til Haldis, når jeg selv gikk tom for mat, i Leirfaret), og å skyte fugler, (og et par ekorn), med luftgevær.

Men en gang, da jeg var sånn 17 år vel, så ble farmora mi så lei seg vel.

Fra da jeg hadde skutt tre fugler, på hyttefeltet, Krok, het det vel.

Det som var like ved der farmora mi bodde.

Og de fugla ble skutt på samme stedet, så de lå i en haug.

Så det så kanskje litt makabert ut.

Og da skjønte jeg at farmora mi, hadde fått greie på det, at noen hadde skutt tre fugler, og lagt dem i en haug.

Og at farmora mi skjønte det, at det var meg.

Så da, så tenkte jeg at det var på tide å bli litt voksen.

Så etter det, så slutta jeg med sånt da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Så vi får se hva som skjer.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter