Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. januar 2010

Tullekopp?

Nå skjønner jeg det.

Jeg blir tullet med, fordi Maren Gjedde, var min tipptippoldemor.

For Oldeburgerne tuller med Gjedde, for Gjedde er egentlig en minst like fin familie som Oldenburg da.

Eller noe sånt.

Siden Gjedde har vært i Norden lengre.

Og er uradel.

Så sånn er det.

Så han L.C. Nyholm, han var kompis med danskekongen.

(Siden han fikk den koppen).

Og han gifta seg med Maren Gjedde, og Gjedde mista etterhvert Højriis Slott.

(Uten at jeg vet nøyaktig hvordan det hang sammen).

Så fikk kanskje Gjedde kontrollen igjen, etter sønnene deres, Anders Gjedde Nyholm kanskje, m.fl.

Noe sånt.

Så har de tulla med den danskekonge-koppen da.

Og gravert inn navnet sitt og initialene sine da, de eierne som har eid 'tullekoppen' før meg.

Så at jeg brakk av en bit av krona, på den koppen, (da jeg prøvde å rette den taggen opp), det var bare at jeg fulgte tradisjonene, i vår familie.

Mormora mi, hu var ikke så snill mot den koppen, hu heller, men stappa den, nesten med makt, oppi bagen min, i 2004, husker jeg.

Så det må være en kopp som den dummeste får, tror jeg.

For egentlig skulle Martin få den.

Men så fikk jeg ødelagt trynet, i 2003, så da syntes de kanskje at jeg var dummest?

Så fikk jeg den 'tullekoppen' da.

Siden danskekongen og Gjedde ikke går så bra sammen.

Det vet jeg fra før og.

For da jeg fikk papirene etter han dommeren Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, på 80-tallet, av bestemor Ingeborg, (som var oldebarn av Maren Gjedde).

Da viste hun meg et år eller to før, at danskekongen ikke ville komme i bursdagen til en Gjedde.

Eller Gjedde Nyholm.

Og det kortet fulgte med, da jeg fikk alle papirene etter Anders Gjedde Nyholm og Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, av bestemor Ingeborg, på 80-tallet.

Og da la jeg det kortet, (fra danskekongen), i frimerkealbumet mitt, for førstedagsbrev.

For det kortet passa så fint i det albumet, og da ble det beskytta da.

Så var det noen som fjerna alle de bildene og memoarene, fra disse to Gjedde Nyholm-brødrene.

(Kanskje bestemor Ingeborg fikk de tilbake, jeg vet ikke).

Men, da jeg så at de var borte, så tok jeg med frimerkene mine inn til Oslo, fra huset til farmora mi, på Sand.

Og jeg hadde dårlig råd, etter militæret, da søstra mi flytta inn hos meg, osv.

Men jeg solgte ikke det 'artigste' albumet, hvor jeg hadde det kortet fra danskekongen.

Det ligger hos City Self Storage enda.

Og da stod det at danskekongen ikke ville komme i bursdagen til Anders Gjedde Nyholm, må det vel antagelig ha vært.

Så foholdet mellom danskekongen og Gjedde-familien var nok ikke bra.

Så den koppen, den er nok ment å tulles med den, fra Gjeddene, siden den er fra danskekongen.

Derfor var det nok, at min mormor, ikke var så forsiktig med den koppen, da hu la den oppi bagen min, men bare pressa koppen, (som lå halvveis, dvs. dårlig, embalert i en skoeske), oppi bagen min.

Så blir jeg straffet for dette nå da, antagelig, av noen myndigheter, i Norge.

Og sikkert av tyskerne, siden Oldenburg-familien, er fra Tyskland.

Og, man ser jo det, i tyske ukeblader, at den norske kongefamilien er så populær.

Og det er nok fordi at de er fra Oldenburg-slekten, dvs. en opprinnelig tysk slekt da.

Så Tyskland liker nok ikke de gamle, nordiske uradel-slekter, som Gjedde er en av de siste av, tror jeg.

Så derfor blir nok jeg tullet med, av myndigheter og det som er.

På tyske Bertelsmann og av tyske Lufthansa, for eksempel.

Og bestemor Ingeborg, ble visst også tullet med, da hun var på besøk i Berlin, og satt i rullestol vel, og flyet hennes ble avlyst, leste jeg på min kusine i Berlin, Rahel, sin blogg, vel.

Så sånn er det.

Så her er det noe mørkhåret mafian, tror jeg.

Jeg vet ikke hva ellers jeg skal kalle de.

Illuminati kanskje?

Som tuller med nordiske uradel-slekter.

Så sånn er nok det.

Så Norden blir systematisk angrepet, i hemmelighet, sånn som jeg ser det.

Så sånn er nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter