Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. januar 2010

Vi kan se at familien Røed, de eide et hus i Holmsbu. Så da ble nok budeia og unge Madsen, sendt til Holmsbu fra Filtvedt, og Røed tok nok ansvar vel

støa

http://www.hurum.kommune.no/holmsbu.html

PS.

Men hvorfor det står Rødtangen, og ikke Røed Gård, i kirkeboka, for hu Gunild, det får jeg ikke til å passe men.

Han grandonkelen Idar, sa ihvertfall at hu var budeie ved Røed Gård.

Så det med Rødtangen, det får jeg ikke helt til å passe.

Men kanskje hu flytta til Rødtangen, etter at hu ble gravid?

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og man ser at det har vært mye kunstnere, i den delen av Holmsbu.

Og det mener jeg at jeg har sett og, at noen av de brødrene har drivi med kunstmaling.

Det er kanskje derfor, at han Idar Sandersen, som jeg ringte, han virka veldig flink til å prate, og var omgjengelig, og flink til å kle seg osv.

(Det husker jeg fra vi var i begravelsen til en av brødrene hans, i Holmsbu, rundt år 2001 vel).

Omtrent som om han bodde i Oslo kanskje.

Og det kan være fordi at han har hengt hos de kunstnerne, som har holdt til like ved da, mens han vokste opp osv., kanskje.

Hvem vet.

Mens broren Otto, het han vel.

Han var helt sånn taus og sa nesten ikke noe, og var helt forskjellig fra han Idar, vil jeg si.

Han Otto kalte seg også Bergstø da.

Mens farfaren min, flytta til Berger, på andre sida av fjorden, og kalte seg Olsen da.

Så her var det mye etternavn å holde styr på, skjønner man.

Så sånn var det.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter