Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. februar 2010

Jeg sendte en e-post til NITO




Google Mail - Problemer med NITO-kortet/Fwd: (SaksId:120229) Klage på DNB/Fwd: Klage NITO-kortet, referanse 305/SNT










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med NITO-kortet/Fwd: (SaksId:120229) Klage på DNB/Fwd: Klage NITO-kortet, referanse 305/SNT











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Feb 8, 2010 at 2:57 PM




To:
erik.prytz@nito.no






Hei,

jeg sender dette til deg jeg, siden Bortne ikke svarer.

Er det riktig at NITO-folk ikke skal få NITO-kortet da?

Burde ikke dette være solidarisk?

Hva er poenget med å nekte NITO-folk dette, sier det ikke seg selv at NITO-folk har en god utdannelse og gode fremtidsutsikter, og at det ikke burde være noen god grunn til å nekte et NITO-medlem et NITO-kort?


Dette er trakassering fra DNB og NITO mot meg, vil jeg si.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/12/17
Subject: Re: (SaksId:120229) Klage på DNB/Fwd: Klage NITO-kortet, referanse 305/SNT

To: Gro Beate Bortne <gro.beate.bortne@nito.no>


Hei,

ok, kanskje dere kan gi meg hjelp med noen av de problemene jeg tar opp med Lånekassa og HiO osv. da?


Dere burde kanskje skrive det i medlemsmagasinet deres da, at det ikke er sikkert at man får kortet.


Jeg synes dette er idiotisk, for som NITO-medlem, så sier det jo seg selv, at man har en god utdannelse.

Og da at man ikke skal få lån, selv om man har en god utdannelse!?!


Det virker som at det ikke er noe futt i NITO, synes jeg, og at dere kryper litt for DNB, kan du sende dette til din sjef eller, for å få et synspunkt til?

For jeg skjønner ikke at det skal være sånn at dere lar medlemmene deres bli tulla med av DNB.


Mvh.

Erik Ribsskog


2009/12/17 Gro Beate Bortne <gro.beate.bortne@nito.no>





Hei


Jeg viser til din henvendelse.


NITO-kortet er et tilbud til NITO-medlemmer, men siden
kortet også gir mulighet for kreditt må det vektlegges
vanlig kedittvurdering.

Jeg beklager at vi dessverre ikke kan gå inn å overprøve
bankens vurdering av hvem de gir kreditt til, siden det er de som står for
risikoen.



Med vennlig hilsen
Gro Beate
Bortne

Rådgiver/markedskoordinator


Tlf. direkte 22 05 35 90 I Mobil
918 85 593 I Servicesenter 22 05 35 00

E-post
gro.beate.bortne@nito.no I Nettside www.nito.no


NITO - Norges Ingeniør- og Teknologorganisasjon

Lakkegata 3, Postboks 9100 Grønland, 0133 Oslo


Dersom denne e-posten er feilsendt deg, så ber vi om at du varsler
avsender og deretter sletter den.

Vær oppmerksom på at
bruk av e-post har mange svakheter som gjør at fortrolige opplysninger kan
komme på avveie. Send derfor ikke sensitive eller fortrolige opplysninger på
e-post.





Fra: eribsskog@gmail.com
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 16. desember 2009
14:45
Til: Gro Beate Bortne
Emne: (SaksId:120229) Klage på
DNB/Fwd: Klage NITO-kortet, referanse 305/SNT


2009-12-16 14:39:14: "Erik Ribsskog"

Hei,


jeg vil gjerne klage på de som har NITO-kortet, dvs. DNB.


Jeg synes det er dårlig, at jeg som forholdsvis nytt NITO-medlem, ikke
får lov av DNB å ha NITO-kortet.


Hva er poenget med å ha NITO-kortet da, hvis de ikke vil gi det til
NITO-folk?



Jeg vet at jeg har hatt problemer med noen lån, da jeg var student ved
University of Sunderland, i 2004/05.


Men grunnen til at jeg mista kontrollen på lånene mine i Norge, var at
Statens Lånekasse og HiO IU, tulla med meg, sånn at studielånet mitt ble fire
måneder forsinket.


Jeg fikk studielånet mitt i januar 2005, istedet for i september 2004,
(enda HiO internasjonalt kontor, sa at de gjerne ville søke for meg, våren 2004,
og Lånekassa drøyde også dette, vil jeg si, når jeg fikk sendt søknad selv, men
hovedskylden har vel HiO da, internasjonalt kontor, en dame på Bislett som ofte
var i Latin-Amerika, uten at jeg husker nøyaktig hva hun het. Og Lånekassa har
også skyld, for de brukte lang tid på å behandle søknaden, enda jeg forklarte at
det hadde vært en feil fra HiO IU. Og Frode Eika Sandnes, ved HiO IU, leder for
utenlandsstudie-avdelingen, dvs. Erasmus-stipend osv., drøyet med å godkjenne
fagene mine i Sunderland, siden jeg dro via Kilroy Education, siden HiO IU hadde
rotet bort søknaden min til Sunderland, pluss at de tullet med Erasmus-stipend
søknadene mine. Med helt tåpelige begrunnelser for avslag. Dette er nå hos
direktøren for HiO og hos Kunnskapsdepartementet).



Så jeg mistet kontroll på regningene mine, siden jeg trodde først at jeg
skulle studielånet i oktober, så i november og så i desember.


Så det ble veldig slitsomt og ringte og love at de skulle få pengene om
en måned, hele tida, så til slutt så var det så flaut, så jeg slutta å ringe,
for jeg ringte også fra min norske mobil, for vi hadde bare telefon på gangen,
der jeg bodde i en delt studieleilighet, (for University of Sunderland, de nekta
å la meg leie en egen leilighet).



Pluss at bachelor-studiet mitt gikk rett vest, grunnet mye krøll med
Lånekassa og HiO og regninger, som tok tid å prøve å ordne.


Pluss at søstra mi absolutt skulle komme på besøk med venninna si Siv,
og deres unger, i drøye to uker, i juleferien 2004, og ungene skulle hele tida
bruke PC-en min, så jeg fikk ikke jobba på Final Year Project-oppgaven
min.


Men nå så prøver jeg å få livet mitt på rett kjøl.


Jeg har masse verdifulle ting, i en lagerbod i Oslo.


Men jeg får ikke henta disse tinga, for jeg har ikke noen penger, her
jeg bor arbeidsledig i England.

Jeg har også overhørt i Oslo, i 2003 og
2004, at jeg er forfulgt av noe de kaller for 'mafian', og jeg får ingen hjelp
av norsk politi og myndigheter, til å finne ut hva dette betyr, enda jeg er i
Heimevernet og også i NITO nå da.



Så situasjonen min er helt håpløs, og det blir ikke bedre av det, at DNB
ikke vil gi meg NITO-kortet, enda jeg er NITO-medlem.


Så jeg ville gjerne sende en klage på dette.



Mvh.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Cresco Kundeservice <info@cresco.no>

Date:
2009/12/16
Subject: Re: Klage NITO-kortet, referanse 305/SNT
To: eribsskog@gmail.com



Vi takker for
din henvendelse



Vi
opprettholder avslaget på din søknad om NITO-kortet og kan dessverre ikke legge
dine nye opplysninger til grunn ved en eventuell ny vurdering.

Med
vennlig hilsen
Kundeservice






Fra Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]


Sendt 15. desember 2009 15:22




Emne Klage NITO-kortet, referanse
305/SNT





Hei,


jeg søkte om NITO-kortet, siden jeg har blitt medlem i NITO.



Men jeg fikk ikke kortet, enda jeg oppga medlemsnummeret mitt i
NITO..



Jeg lurte på hva dette kom av.


Jeg vet jeg hadde problem med Lånekassa, da jeg studerte i Sunderland,
i 2004, og studielånet mitt var fire måneder forsinket.


Da mistet jeg kontroll på lån hos dere, i Norge, og studier.


Men nå har jeg fått meg en Høgskolekandidatgrad, ihvertfall.



(Siden jeg egentlig hadde dette, fra studier hos HiO og NHI, fra før jeg
dro til Sunderland, jeg måtte bare få godkjent noen fag fra NHI, (fra
begynnelsen av 90-tallet), hos HiO).



Så trenger jeg litt penger for å rydde opp i livet mitt.


Jeg har en del ting i Oslo, som jeg tenkte jeg skulle henta til
England, og noen HV-ting, som jeg skulle gitt til Heimevernet.



Så jeg synes ikke det er riktig at dere skal tulle med meg nå, fordi jeg
ble tullet med av Lånekassa og HiO, i 2004.


Jeg synes dere burde gi folk en sjangs til å få livet sitt tilbake på
rett kjøl.


Nå har jeg en grad i data, og jeg har mange års ledererfaring, som
butikksjef i Rimi.


Så jeg kunne nok ha fått minst en halv million i årslønn, når jeg får
orden på ting.


Så at jeg har rundt i 100.000 i gjeld til dere, det er ikke liv og død
om å gjøre da, når jeg har en så god utdannelse samt erfaring fra ledelse og
organisasjon fra en stor bedrift som Hakon-gruppen/ICA.


Så det her vil jeg gjerne klage på, for det syntes jeg var dårlig
kundebehandling.



Jeg ble tulla med av flere enn Lånekassa, så onkelen min i Larvik, han ble
urolig, så jeg gikk med å gå til lege og psykolog osv., i 2005, og da fikk de en
sosionom til å sende dere brev om gjelden min, (noe søstra mi egentlig skulle ha
gjort, men ikke gjorde), siden jeg jobba med skogsarbeid på Løvås gård, hvor
onkelen min bodde, men de plasserte meg til å bo i et sånt dårlig isolert skjul,
så det var ikke så egna for kontorarbeid, og søstra mi ville så gjerne hjelpe
meg med det, så jeg sa det var greit, for jeg hadde at jeg var forfulgt av noe
'mafian', derfor tenkte jeg mest på å komme meg til utlandet igjen.


Til Canada eller Australia, f.eks., jeg var egentlig bare hjemme i
Norge, i 2005, for å si fra til familien min, om hva som foregikk, sånn at de
skulle vite om det, for sikkerhets skyld.



Men jeg ble forsøkt drept, på 35 årsdagen min, 25. juli 2005, på Løvås
gård.


Og da hadde jeg bare restene av studielånet fra Sunderland.


Så da kom jeg meg bare til England igjen.

Denne gangen til
Liverpool, hvor jeg er enda, og ikke til Sunderland.


Det var fordi jeg havna på et fly til Liverpool fra Amsterdam, for jeg
flykta med buss til Kristiansand, og tok ferja til Hirtshals, og leide en bil
der, (som dere kanskje så på min kontoutskrift), og havna tilslutt på Schipol
flyplass, hvor jeg fant et fly til Liverpool, med EasyJet vel, i slutten av juli
2005.


Og her er jeg enda.


Men alle tingene mine ligger i Norge, i en lagerbod i Oslo, og i en
koffert, på Løvås gård, i Larvik.


Og hvis jeg hadde hatt alle de tinga, så hadde jeg sikkert fått
kontroll.


Men jeg må ha noen penger for å hente de tinga, for å leie en leiebil
og kjøre og hente de tinga, og gi Heimevernet sine ting.


Så derfor ble jeg litt skuffa, når jeg så avslaget deres.


For jeg hadde regna med at jeg skulle få NITO-kort, siden jeg nettopp
har blitt medlem i NITO.



Jeg tok det nesten som en selvfølge.


Så nå ble jeg litt skuffa her, siden jeg ikke får tingene mine, (blant
annet viktige papirer, og ting fra 1700-tallet, som jeg har arvet, gaver fra
danskekongen osv.), som jeg hadde nesten sett på som sikkert nå.


Med hilsen


Erik Ribsskog

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

This email with attachments is solely for the use of the individual or
entity to whom it is addressed. Please also be aware that the DnB NOR Group
cannot accept any payment orders or other legally binding correspondence with
customers as a part of an email.
This email message has been virus checked by the anti virus programs used
in the DnB NOR Group.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *














Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter