Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 19. februar 2010

Jeg sendte en ny e-post til Forsvaret




Google Mail - Logo










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Logo











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Feb 19, 2010 at 4:05 PM




To:
kim gulbrandsen <kimgulbrandsen@live.no>






Hei,

det synes jeg var en dum symbolbruk.

Jeg vet at infanterikaserna i Fredrikstad er bygget etter det numeriske system.

Med 365 vinduer, 12 dører, osv., av en Gjedde-general, altså etter antall dager i året osv.


Så jeg synes det virker som at det norske forsvaret er styrt av noen New Age-krefter.

'Sølepytt', det høres så dumt ut.

Det tror jeg må være den dummeste forklaringen jeg noen gang har hørt.


Ærlig talt!

'Sølepytt'?

Hva slags logo er det?

Nei, dette er jing og jang uansett hvor mye tull du skriver.

Det står dårlig til med forsvaret for tiden, synes jeg, jeg har løpt i stridsløype selv, som infanterist, og vi måtte hoppe i søla.


Og jeg husker veldig godt at vi ikke hadde noen PC-er med oss da.

For da hadde jeg mista en datajobb, uten noen grunn, dagen før.

Og da skreik sersjant Dybvik at dette, (stridsløypa), var mye bedre enn data, (eller om han sa EDB).


Så her tror jeg dere farer med røverhistorier dessverre.

Fortsatt godt nytt tigerens år!

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/2/19 kim gulbrandsen <kimgulbrandsen@live.no>


Hei



Når det gjelder vårt symbolbruk I forhold til utdanning i forsvaret……så er det tilfeldig at dette ligner det du beskriver. Historien bak denne ”kladden” er at det var en sølesprut etter en som løpte i en sølepytt. Søla traff skjermen og formet seg noe mer som en dråpe som omringet ordene utdanning i forsvaret. Med andre ord ligger det ikke noe symbolsk baktanke/verdi i kladden



Lykke til videre m bloggen



Bare ta kontakt m meg hvis det er noe mer du trenger å vite i denne sammenhengen



Mvh



Kim Gulbrandsen


Markedsfører


Kaptein


Forsvarets mediesenter



Tlf: 23093442


Mob: 95741531


Fax: 23093466


E-post: kigulbrandsen@fms.mil.no



Besøksadresse:


Akershus festning - Bygn 3 - Oslo



Postadresse:


Forsvarets mediesenter - Bygn 3, Oslo mil/Akershus 0015 Oslo






Fra: Claus Andreas Østby [mailto:caostby@fms.mil.no]

Sendt: 18. februar 2010 12:17
Til: Kim A Gulbrandsen; Michael Bruteig
Emne: Fwd: Logo



Kan du/dere se på denne og gi et svar?

Andreas

-------- Opprinnelig melding --------
















Emne:


Logo


Dato:


Wed, 17 Feb 2010 08:41:21 +0100


Fra:


Forsvarets Responssenter <rekruttering@fms.mil.no>



Til:


caostby@fms.mil.no




Hei,

vi fikk denne mailen nå for litt siden.










Subject:


Bruk av jing og jang-symbol i logoen til Forsvarets lederutdanning


From:


"Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>



Date:


Tue, 16 Feb 2010 16:15:16 +0100







To:


<rekruttering@fms.mil.no>



Hei,



mitt navn er Erik Ribsskog, jeg driver en ganske populært blogg, johncons-blogg, med nettadresse http://johncons-mirror.blogspot.com/



Bloggen er ganske populær, og har ca. 400-500 lesere hver dag.



(Jeg synes at norske aviser er dårlige til å ta opp aktuelle tema, og det viser vel også nedgangen til aviser som VG og Dagbladet osv.)



Men men.



Men jeg har skrevet en del om taoisme og New Age, på bloggen.



Og jeg lurte på hvorfor det norske Forsvaret, (som burde være godt forankret i den vestlige verden), bruker et jing og jang-aktig symbol, i sin logo for sin lederutdanning, (som jeg la merke til, siden dere reklamerer på Dagbladet.no).



Jeg håper dere har muligheten til å svare på dette, for det virker som at slike tema er populære, siden det er mange engasjerte folk som leser bloggen, og som tar del i avstemninger om aktuelle tema på bloggen osv.



På forhånd takk for eventuelt svar!



Mvh.

Erik Ribsskog



--
Forsvarets responssenter ønsker en rask tilbakemelding på hvordan du har oppfattet håndteringen av din henvendelse. Skulle du ha to minutter ekstra, vil vi sette pris på om tar deg tid til dette. Gå innpå linken under:

<
https://mhfrm.mil.no/mhcwa/DefaultAn.aspx?Instance=5405580759055D09&LoginType=0C&QuestionnaireID=0B5C0658&LayoutID=085C055A&BroadcastID=&CheckSum=085E0658

Vennlig hilsen oss på Forsvarets responssenter Internett: www.forsvaret.no Telefon : 03003 (innvalg 2) Ved svar, vennligst behold historikken. Ønsker du å bestille brosjyre? Klikk på linken under: http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/bestille_info/




Windows 7: Du får hjelp til gjøre mer. Utforsk Windows 7.









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter