Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. februar 2010

Jeg sendte en ny e-post til UIO




Google Mail - Re: [Fwd: Re: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold]










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: [Fwd: Re: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold]











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Feb 15, 2010 at 4:18 PM




To:
Eirik Haakstad <eirik.haakstad@jus.uio.no>






Hei,

jeg ser det nå, at det bare er kopiert fra juss-buss sine websider.

Jeg synes juss-buss høres litt sånn halvveis ut, som sprøytebussen, eller noe.

Men dette er kanskje UIO sitt svar på f.eks. University of Liverpool sin pro bono clinic?


(Jeg bor i Liverpool skjønner du, og har vært hos dem med en arbeidssak).

Dessuten blir jeg så amper av det, å bli tulla med så mye, av myndighetene, i Norge og England, så jeg tror at alle tuller med meg snart.


Altså, det er vel ikke bare jeg som synes det ser dumt ut, det dere skrev.

Dere skulle ha skrevet det sånn.

Jeg syntes det var litt dumt, at dere skriver e-post adressen til Juss-buss, enda de ikke vil at man skal bruke den.


Hvorfor har de e-post adresse da liksom, hvis de ikke vil ha e-post.

Det høres ut som bakvendt-land for meg.

Men men, samme det.

(Min forrige e-post krysset din forrige e-post forresten, så de er egentlig to e-poster nå).


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/2/15 Eirik Haakstad <eirik.haakstad@jus.uio.no>

Hei igjen,



For gratis juridisk bistand/rådgivning anbefaler vi Juss-Buss eller Fri rettshjelp. Ansatte ved Det juridiske fakultet tar ikke på seg slike oppdrag.



Slik jeg leser det første svaret, ble du oppfordret til å kontakte Juss-Buss på telefon. E-postadressen trekkes, etter min mening, ikke spesielt fram. Du fikk derimot kontaktinformasjon til daglig leder for Juss-Buss slik den fremkommer på deres egne nettsider, også med den presiseringen at du ikke kan sende juridiske spørsmål pr e-post.





Med hilsen,

Eirik Haakstad





--

Eirik Haakstad

Seksjonssjef, Administrasjonsseksjonen

Det juridiske fakultet

Universitetet i Oslo

Postboks 6706 St. Olavs plass

0130 Oslo



Besøksadresse:

1. etasje, Domus Academica (DA)

Karl Johansgt. 47



Tlf. +47 22 85 93 31

Fax. +47 22 85 98 40

http://www.jus.uio.no



On 15.02.2010 14:18, Erik Ribsskog wrote:


Hei,



ja jeg ser det.



Men hvorfor nevner hun e-post adressen deres spesielt, samtidig som at hun nevner at de ikke tar imot henvendelser på e-post.



Det er noe sånn goddag mann økseskaft-aktig over det, synes jeg.



Er det sånn at UIO bare kødder med meg.



Har dere egentlig en pro-bono avdeling?



Hvorfor tuller dere på denne måten?



Hilsen



Erik Ribsskog





2010/2/15 Eirik Haakstad <eirik.haakstad@jus.uio.no <mailto:eirik.haakstad@jus.uio.no>>





Hei,



Som Ingeborg skriver, telefonummeret til daglig leder for Juss-Buss er:

22 84 29 30.



Telefonummer til sentralbordet er: 22 84 29 00



Merk at Juss-Buss kun tar imot nye henvendelser mandager fra kl.

10.00 til 15.00, og torsdager fra kl. 17.00 til 20.00.



Henviser ellers til deres nettsider: http://jussbuss.no/



Med hilsen,

Eirik Haakstad





-- Eirik Haakstad

Seksjonssjef, Administrasjonsseksjonen

Det juridiske fakultet

Universitetet i Oslo

Postboks 6706 St. Olavs plass

0130 Oslo



Besøksadresse:

1. etasje, Domus Academica (DA)

Karl Johansgt. 47



Tlf. +47 22 85 93 31

Fax. +47 22 85 98 40

http://www.jus.uio.no







-------- Original Message --------

Subject: Re: [postmottak] Hjelp med lovproblem med

Fylkesmannen i Vestfold

Date: Mon, 15 Feb 2010 12:14:36 +0000

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com

<mailto:eribsskog@gmail.com>>

To: Ingeborg Vibe <ingeborg.vibe@jus.uio.no

<mailto:98e9940e1002060426u66229f53y78b2317794310ad1@mail.gmail.com>>

<4B791DD5.1010600@jus.uio.no <mailto:4B791DD5.1010600@jus.uio.no>>









Hei Ingeborg,



hvorfor gir du meg e-post adressen deres, hvis de ikke tar imot

henvendelser på e-post?



Jeg stoler ikke på råd fra en person som surrer sånn.



Kan du sende dette til sjefern din?



Mvh.



Erik Ribsskog





2010/2/15 Ingeborg Vibe <ingeborg.vibe@jus.uio.no

<mailto:ingeborg.vibe@jus.uio.no>

<mailto:ingeborg.vibe@jus.uio.no <mailto:ingeborg.vibe@jus.uio.no>>>





Hei!



Anbefaler at du kontakter Juss Buss pr telefon:



Kontaktinformasjon daglig leder:

Stian Bonnevie Arntzen

Telefon: 22 84 29 30

Epost: leder[a]jussbuss.no <http://jussbuss.no>

<http://jussbuss.no>



De tar dessverre ikke imot juridiske spørsmål per epost. Slike

henvendelser vil ikke bli besvart. Vennligst kontakt dem per

telefon.







Med vennlig hilsen

Ingeborg Vibe

Førstekonsulent

Det juridiske fakultet

Delarkivet

Universitetet i Oslo









On 06.02.2010 13:26, Erik Ribsskog wrote:



Hei,



jeg bor i England, (som flyktning fra noe 'mafian' som

dere har

i Oslo, og som jeg får Fri Rettshjelp mot fra FMOA).



Og i sommer, så døde min mormor, som er fra en rik dansk

familie, og min mor er død.



Så jeg skulle ha arvet 1/9 av boet, (eller egentlig mer siden

min mors søsken har fått forskudd på arv).



Så søker jeg om advokat fra Fylkesmannen i Vestfold.



Så sier de, at de ikke gir advokat i pengespørsmål.



Men jeg mener at da bruker de nok feil paragraf.



Pengespørsmål og arv av bo, dvs. malerier og papirer

etter min

tipp-oldefar osv, som min mormor har lovt meg, (han var

en kjent

general).



Dette er ikke da ikke penger.



Har dere noe juss-buss, eller noe lignende, som dere hadde

tidligere, som kan hjelpe meg når Fylkesmennene og Fri

Rettshjelp tuller?



Mvh.



Erik Ribsskog







--






















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter