Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. februar 2010

Jeg sendte en ny e-post til Wikipedia Info Team




Google Mail - Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils [...]










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils [...]











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Feb 16, 2010 at 1:26 PM




To:
Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>






Hei,

takk for fint svar!

Jeg har jo blitt trakassert på Wikipedia bokmål sine websider.

Av Wikipedia-adminer.

Så jeg tenkte at dere kanskje hadde en ansvarlig person, som jeg kunne klage til.


Jeg synes det er nesten sånn at man må gå på kurs for å skjønne hvordan Wikipedia, Wikimedia osv., er organisert.

Siden det er flere organisasjoner som går inn i hverandre, virker det som.


Det hadde vært kjekt om dere hadde hatt et organisasjonskart kanskje, som viser hvordan Wikipedia og Wikimedia Commons og Wikimedia Norge, er organisert.

Hvem er ansvarlig redaktør for det som blir skrevet på Wikipedia bokmål f.eks? (Jeg tenker da også på diskusjonssidene)


Jeg har blitt mobbet av mange Wikipedia bokmål-adminer, på Wikipedias sider.

Det skuffer meg at Wikipedia ikke har noen ansvarlig person, som jeg kan ta dette opp med.


Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/2/16 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

Hei, Erik, og takk for din e-post.

02/15/2010 22:08 - Erik Ribsskog wrote:



> Hei,

>

> ja, jeg er takknemlig for at du svarte.

>

> Men jeg synes dette virker helt håpløst å forstå for utenforstående.

>

> Wikpedia og Wikimedia Commons, er Wiki, men Wikimedia Norge er _ikke_

> Wiki(?)

>

> Hva sier Wiki selv til dette da?

>

> Det må være verdensrekord i ansvarsfraskrivelse å ha det sånn.

>

> Jeg så igjennom de gamle e-postene fra dere, og dere skriver til meg på

> engelsk.

>

> Jeg synes dere er så useriøse.

>

> Jeg skal finne e-posten.

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

> PS.

>

> Her er der hvor dere skriver på engelsk til meg:

>

> 2010/1/6 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

> - Hide quoted text -

>

> Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

> >

> > We're sorry you feel that way. Have you done as you have been told by the

> > norwegian Wikipedia, and removed all blogposts about the norwegian

> > Wikipedia yet?

> > We can't help you before you do as you're beeing told.

> >

> >

> > Sincerly, Wikipedia Info Team

>

>

> PS 2.

>

> Hva er poenget med slik barnslig oppførsel?

>

> Må man ikke være myndig eller i minste være ferdig med ungdomsskolen for å

> representere Wikipedia?

>

> Dette er så barnslig at ungdomsskoleelever ville ha skammet seg, mener jeg.

>

> Så sånn er nok det.



Wikipedia og Commons er nettsamfunn. Nettbaserte prosjekter, hvor den ene har som

mål å være et fritt encyclopedi, og det andre har som mål å være en base for fritt

media (bilder/video/lyd).



Wikimedia Norge ikke et nettsamfunn, men har vedtekter, styre og medlemmer. Dette

er for at man gjerne vil ha noen som kan prøve å driver litt lobby-virksomhet på

Wikipedia sine vegne, og gjerne litt kursvirksomhet osv. Slike ting er vanskelig

for et nettsamfunn å organisere.



Jeg forstår ikke helt hva du mener med "Wiki selv", og hva de skal mene. Jeg kan

ikke snakke på nettsamfunnets vegne, men det virker på meg som om de fleste er

positive.



Jeg forstår ikke hva du mener med ansvarsfraskrivelse. Foreningen Wikimedia Norge

kan ikke være ansvarlige for noe de ikke selv gjør. Og hvert enkelt medlem i

nettsamfunnet er ansvarlig for sine egne handlinger eller mangler av sådan.



Du har omtalt enkeltpersoner rundt nettsamfunnet i ganske negative ordlag på din

blogg, og det medfører at folk ikke har lyst til å ha noe med deg å gjøre. Du skal

få lov til å syntes at det er barnslig, men det forandrer ingenting.



Og siden du spør, nei, det finnes ingen krav til alder for å svare på slike

e-poster. Og ved å svare på slike e-poster så representerer man heller ikke

Wikipedia, slik jeg ser det. Derfor er jeg ganske forsiktig i ordvalg jeg gjør,

for å være mest mulig tydelig på at jeg kun er en av mange medlemmer i

nettsamfunnet, og ikke en talsperson for de alle sammen. Derfor står det også på

slutten av hver mail "Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige".



Med vennlig hilsen,

Hans-Petter Fjeld



--

Wikipedia - http://no.wikipedia.org

--

NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter